فروش پلی استیشن و ایکس باکس با افت شدیدی مواجه شده است

شنبه 6 تیر 1405 - 00:45
مطالعه 2 دقیقه
کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵
آمار جدید نشان می‌دهد فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | اس در مه ۲۰۲۶ با کاهش قابل‌توجهی روبه‌رو شده است.
تبلیغات

داده‌های منتشرشده توسط مؤسسه سیرکانا حاکی از آن است که فروش واحدهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | اس در مه ۲۰۲۶ (اردیبهشت/خرداد ۱۴۰۵) کاهش یافته است.

به‌گزارش وب‌سایت گیم‌اسپات، این افت فروش در حالی رخ داده که هزینه‌کرد کلی در بخش سخت‌افزار بازی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

سونی در ماه مه ۵۸ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۵ کنسول پلی استیشن ۵ فروخته است. این رقم کمترین میزان فروش کنسول‌های سونی در ماه مه از سال ۲۰۰۰ میلادی محسوب می‌شود. همچنین هزینه‌کرد برای این کنسول ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

فروش واحدهای ایکس باکس نیز در بازه زمانی مه ۲۰۲۵ تا مه ۲۰۲۶ با افت ۱۲ درصدی مواجه شد که ضعیف‌ترین عملکرد این برند از زمان عرضه نخستین کنسول ایکس باکس در سال ۲۰۰۱ است.

با این حال مایکروسافت به دلیل افزایش قیمت‌های اعمال‌شده در طول سال گذشته، شاهد رشد هفت درصدی در هزینه‌کرد سخت‌افزاری بوده است.

تحلیل‌ها نشان می‌دهند که افزایش قیمت میانگین سخت‌افزار پلی استیشن و ایکس باکس به ترتیب ۳۳ و ۲۲ درصد بوده که بر تمایل خریداران تاثیر گذاشته است.

این کاهش فروش در حالی رخ داده که بازی‌های مهمی مانند First Light 007 ،Forza Horizon 6 و Lego Batman: Legacy of the Dark Knight در این بازه زمانی عرضه شده‌اند.

موفقیت فروش نینتندو سوییچ ۲ با ثبت ۵٫۹ میلیون واحد در آمریکای شمالی، مانع از افت کلی بازار سخت‌افزار شد. مت پیسکاتلا، مدیر ارشد سیرکانا پیش‌بینی کرده است که به دلیل ترکیب قیمت‌گذاری و رقابت با نینتندو سوییچ ۲، ماه‌های آینده شاهد رشد در بخش سخت‌افزار نخواهیم بود. آیا افزایش قیمت کنسول‌ها بر تصمیم شما برای خرید تاثیر گذاشته است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات

نظرات