// جمعه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۹

ساخت نسخه های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس Cyberpunk 2077 زمان‌بر خواهد بود

برخلاف تصور دسته‌ی قابل توجهی از گیمرها متاسفانه نسخه‌ پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بازی Cyberpunk 2077 همزمان با عرضه‌ی این کنسول‌ها منتشر نخواهند شد.

وقتی اعلام شد که خریدارهای نسخه‌ی ایکس باکس وان بازی «سایبرپانک 2077» می‌توانند آن را بدون هزینه‌ی مجدد روی کنسول ایکس باکس سری ایکس هم تجربه کنند، عده‌ای فکر کردند که این تایید رسمی در دسترس بودن نسخه‌ی نسل نُهُمی بازی مورد بحث در زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل نُهُم مایکروسافت و سونی روی پلی استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس است. اما به‌تازگی با اعلام رسمی CD Projekt مشخص شد در عین قطعی بودن انتشار نسخه‌ی نسل نُهُمی بازی Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های PlayStation 5 و Xbox Series X، این اتفاق در روز عرضه‌ی سخت‌افزارهای گفته‌شده نخواهد افتاد. یکی از اعضای تیم ریاست بخش مالی استودیو سی‌دی پراجکت رد موضوع را این‌گونه توضیح می‌دهد:

آن نسخه‌ای از بازی که خریدارهای نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی Cyberpunk 2077 از همان روز عرضه‌ی کنسول Xbox Series X بدون نیاز به خرید مجدد اثر به آن دسترسی دارند، نسخه‌ی نسل هشتمی بازی است. اما نسخه‌ی نسل نُهُمی Cyberpunk 2077 و آپدیتی که نسخه‌ی نسل هشتمی بازی را روی ایکس‌باکس سری ایکس تبدیل به نسخه‌ی نسل نُهُمی آن کند، احتیاج به زمان بیشتری برای ساخت دارند. اگر هم سونی خبر از وجود یک ویژگی مشابه با این ویژگ در پلی استیشن 5 بدهد، نسخه‌ی نسل هشتمی «سایبرپانک 2077» بدون نیاز به خرید مجدد از همان روز عرضه‌ی PS5 قابل اجرا روی این دستگاه است و دیگر تنها باید برای از راه رسیدن نسخه‌ی نسل نُهُم یا آپدیت تبدیل‌کننده‌ی نسخه‌ی نسل هشتم به نسخه‌ی نسل نُهُم صبر کند.

نسخه‌ی کاملا نسل نُهُمی و قدرتمندتر بازی که برای پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس منتشر خواهد شد، در زمان عرضه‌ی این کنسول‌ها در دسترس نیست. در حقیقت ما اکنون حتی آمادگی لازم برای اعلام زمان انتشار این نسخه‌ی Cyberpunk 2077 برای دو پلتفرم نام‌برده را نداریم.

نظر شما چیست؟ اگر قصد تهیه‌ی بازی را دارید، Cyberpunk 2077 را در اولین زمان ممکن تهیه می‌کنید یا سراغ صبر کردن برای از راه رسیدن نسخه‌های نسل نُهُمی آن روی PS5 و XSX می‌روید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده