// پنجشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵

تماشا کنید: اجرای لینوکس و بازی Pokémon روی پلی‌استیشن 4 هک شده

در تازه‌ترین ویدیوی منتشر شده توسط گروه هکری Fail0verflo، شاهد اجرای بازی Pokémon روی لینوکس اجرا شده در پلی استیشن 4 هستیم. این فرایند قدمی بزرگ در جهت کنترل کنسول سونی محسوب می‌شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

از همان ابتدا گفته‌هایی در رابطه با شباهتِ کلیِ معماری سیستم پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان با رایانه‌های شخصی به گوش می‌رسید. این حقیقت اکنون دست‌مایه‌ی برخی تغییرات جذاب توسط هکر‌ها روی حداقل یکی از دو دستگاه شده است.

Fail0verflo، گروه هکری شناخته‌ شده کنسول‌ها در تازه‌ترین اقدام خود با هک پلی استیشن 4 نسخه‌ای از لینوکس را روی این پلتفرم بارگیری کرده‌اند. این مهم، قدمی بزرگ در فرایند اجرای نرم‌افزارهای شبیه‌سازی (Homebrew) روی کنسول نسل هشتم سونی به حساب می‌آید.

Homebrew‌ها نرم‌افزارهای نوشته شده توسط مصرف‌کنندگان یا برنامه‌نویسان در خانه هستند که جهت شبیه‌سازی و اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف روی سخت‌افزارهای نامرتبط با محدودیت‌های سخت‌افزاری (که به‌طور معمول کاربر قادر به اجرای برنامه‌های دیگر روی آن‌ها نیست) به کار می‌روند. Homebrew‌ها اغلب به‌صورت رایگان‌افزار (Freeware) در اختیار همگان قرار می‌گیرند.

مقاله مرتبط

  • آیا کنسول پلی استیشن 4 هک و کپی‌خور می‌شود؟

هک انجام شده توسط Fail0verflo کنسول پلی استیشن 4‌ را به یک رایانه واقعی تبدیل می‌کند. سونی بعد از آزمایش تراشه‌های متفاوت در کنسول نسل قبل درنهایت تصمیم گرفت تا در پلی استیشن 4 از معماری رایانه‌های شخصی استفاده کند. اکنون اما با فرایند پیاده شده توسط این گروه هکری به نقطه‌ای رسیده‌ایم که شاهد اجرای سیستم‌عامل رایانه‌های شخصی روی پلی استیشن 4 هستیم. Fail0verflo خود را به اجرای لینوکس محدود نکرده و با نصب شبیه‌ساز پیشرفته‌ی گیم بوی نسخه‌ای از سری محبوب Pokémon را با نام «نسخه پلی استیشن»، روی این شبیه‌ساز اجرا کرده است.

برای درک صحیح نحوه اجرای سیستم‌عامل لطفا ویدیوی زیر را تماشا کنید:

استفاده از شبیه‌ساز گیم بوی به‌ویژه بسیار جالب به نظر می‌رسد. زیرا Fail0verflo با اتصال شبیه‌ساز پیشرفته گیم‌ بوی به پلی استیشن 4، این کنسول را در نقش کنترلر به کار گرفته است. هرچند بدون شک این روش بهترین راه برای تجربه بازی‌ کنسول‌های قابل حمل قدیمی محسوب نمی‌شود بااین‌حال ظاهرا این تیم هکری بخش اعظمی از سیستم پلی استیشن 4 را به کنترل گرفته‌اند. این یکپارچه‌سازی عمیق با کنسول پلی استیشن 4 بدان معنا است که Fail0verflo درک دقیقی را از نحوه‌یِ عملکردِ این کنسول به‌دست‌ آورده‌اند.

ption id="attachment_91614" align="aligncenter" width="850"]اجرای Pokemon روی پلی‌استیشن 4 اجرای نسخه پلی استیشن بازی Pokemon روی پلی استیشن 4

البته نباید فراموش کرد که اجرای لینوکس روی پلی استیشن اتفاقی بسیار عجیب نیست. بسیاری از بازیکنان به‌ یاد دارند که کنسول پلی استیشن 3 با ویژگی ای به نام سیستم‌عامل‌های دیگر «OtherOS» عرضه شده بود که به تمام افراد امکان بارگذاری سیستم‌عامل لینوکس یا سایر سیستم‌عامل‌ها را می‌داد. هرچند سونی درنهایت اقدام به حذف این قابلیت از روی پلی استیشن 3‌ کرد بااین‌حال جامعه‌ای از برنامه‌نویسان خانگی ویژگی‌ ذکر شده را روی دستگاه خود حفظ کردند. اکنون اما ظاهرا این میراث روی پلی استیشن 4 به زندگی خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه شما در رابطه با این خبر چیست؟‌ به نظر شما فرایند ذکر شده درنهایت قابلیت اجرای بازی‌های نسل‌های قبلی پلی استیشن به‌ویژه نسل هفتم را روی پلی استیشن 4 فراهم می‌کند؟

منبع: Venture Beat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده