نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

بازسازی انیمیشن مبارزات The Last of Us Part 2 در بازی Dreams

یکی از کاربران بازی Dreams، با استفاده از امکانات این بازی به بازسازی انیمیشن صحنه‌های مبارزه اِلی در تریلر گیم پلی The Last of Us Part 2 پرداخته است.

این روزها طرفداران The Last of Us Part 2 اتفاقات عجیب و غریبی را پشت سر می‌گذارند. بیشتر افرادی که مدت‌هاست منتظر از راه رسیدن قسمت دوم این مجموعه‌ی جذاب و پرطرفدار هستند، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا از اطلاعات زیادی که به‌تازگی از جزئیات گیم پلی و داستان بازی لو رفته فاصله بگیرند تا مبادا این اسپویلرها از جذابیت تجربه این بازی کم کنند. طی ساعت‌ها و روزهای گذشته، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرمخاطبی مانند توییتر مملؤ از جزئیات مرتبط با این اسپویلرها شده و در نهایت سونی به صورت رسمی اعلام کرد که قسمت دوم مجموعه The Last of Us بالاخره در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ (جمعه ۳۰ خرداد ۹۹) در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

اما برای این که کمی از هیاهوی فاش شدن اطلاعات این بازی فاصله بگیریم، اثر جالب توجه یکی از کاربران Reddit به‌نام Apeinator را آماده کردیم تا نگاهی به آن داشته باشیم. Apeinator که یکی از کاربران بازی متفاوت Dreams در پلی استیشن 4 است، با تلاش تحسین برانگیز خود موفق شده تا انیمیشن مبارزات بازی The Last of Us Part 2 که در تریلر گیم پلی این بازی در کنفرانس E3 2018 نمایش داده شد را با استفاده از امکانات Dreams بازسازی کند.

Dreams بازی فوق‌العاده جالب و منحصر به‌فرد استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule) است که امکانات بسیار متنوعی را برای گیمرهای خلاق تدارک دیده است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزار و مکانیزم‌های این بازی، تقریباً هر چیزی که به ذهنشان خطور می‌کند را در فضای سه بعدی پیاده کنند. می‌توان به جرأت ادعا کرد که هیچ محدودیتی در این بازی پیش روی شما قرار ندارد. اخیراً هم شاهد بازسازی تصاویر هیولای وحشتناک Clicker از قسمت اول The Last of Us بودیم که در بازی مدیا مولکول انجام شده بود.

اما این‌بار Apeinator، یوتیوبر و کاربر Reddit با الهام گرفتن از انیمیشن مبارزات الی در تریلر گیم‌پلی The Last of Us Part 2 سعی کرده تا این لحظات را به شکل واقع‌گرایانه و دقیقی در بازی Dreams به نمایش بگذارد. مدلی که توسط Apeinator طراحی شده، دقیقاً مثل کاراکتر اِلی حرکت می‌کند و نحوه‌ی درگیری او در مبارزه حساسی که با Seraphite ها داشت به خوبی به تصویر کشیده می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

این کاربر ردیت، به خوبی تمامی جزئیات ویدیوی گیم پلی مذکور را بررسی کرده و موفق شده تا با استفاده از امکاناتی که بازی Dreams در اختیار کاربران قرار داده، این صحنه‌ها را بازسازی کند. شما می‌توانید در ویدیویی که پایین‌تر قرار داده شده، به حاصل کار Apeinator نگاهی داشته باشید. تک تک حرکات و رفتارهای اِلی در حین مبارزات بازی به زیبایی در بازی Dreams شبیه سازی شده و این موضوع نشان دهنده استعداد این کاربر و البته امکانات فوق العاده‌ای است که در بازی مدیا مولکول فراهم شده است. یکی از لحظاتی که حقیقتاً توجه ما را به سمت خود جلب می‌کند، در انتهای این ویدیو قرار دارد که در آن مدل شبیه سازی شده‌ی الی، چکش خود را روی هوا چرخانده روی جمجمه‌ی کاراکتر دشمن فرود می‌آورد. حرکات اسلوموشن و جلوه‌های خونی که به هوا پاشیده می‌شود، رنگ و بوی هیجان‌انگیز و جالب‌ توجهی را به اثر این بازیکن بخشیده است. شاید این نسخه تنش احساسی و دراماتیکی که در تریلر واقعی The Last of Us Part 2 دیدیم را به همراه نداشته باشد، اما با اطمینان می‌توان ادعا کرد که یکی از بهترین آثاری است که تاکنون توسط بازیکنان بااستعداد Dreams به نمایش گذاشته شده است.

The Last of Us: Part II

حالا که صحبت از بازی Dreams مطرح شده، جا دارد به یکی دیگر از آثار جذابی که توسط BadRobo82 در پلی‌استیشن 4 خلق شده نیز اشاره‌ای داشته باشیم. این کاربر، که تمامی داده‌های مورد نیاز برای اجرای این مدل سه بعدی و واقعگرایانه را به تنهایی طراحی کرده، ویدیوی خیره‌ کننده‌ای از اثر خود را در صفحه‌ی شخصی خود در یوتیوب به اشتراک گذاشته است. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک به آن نگاهی داشته باشید. حتماً باید خبر حذف کلیه‌ی محتوای مرتبط با شخصیت ماریو از بازی Dreams به دلیل نقض قانون کپی رایت دارایی‌های نینتندو را در ماه‌های گذشته شنیده باشد. این موضوع ثابت کرد که حتی در محیطی که ظاهراً هیچگونه محدودیتی در برابر شما قرار ندارد، مشکلاتی خواهند بود تا برای شما دردسر ایجاد کنند. با‌این‌حال، ما حتی یک کاربر ۱۰ ساله‌ی این بازی را دیدیم که قصد دارد بعد از انجام تکالیف مدرسه به طراحی Dreams 2 داخل بازی Dreams بپردازد!

اگر به اسپویل نشدن بازی The Last of Us: Part II اثر جدید ناتی داگ برای خود اهمیت می‌دهید، حداقل طی ساعات آتی با مراقبت بسیار زیاد به وب‌گردی بپردازید. بازی The Last of Us Part 2 در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ (جمعه ۳۰ خرداد ۹۹) برای پلتفرم پلی استیشن 4 منتشر می‌شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده