نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

تماشا کنید: معرفی هدست وایو در کنگره ی جهانی موبایل

در حالی که هم اکنون کنگره‌ی جهانی موبایل در شهر بارسلونا مشغول برگزاری است، دو شرکت وَلو و اچ‌تی‌سی دیروز با نمایش ویدئویی در این کنگره هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کردند. با تماشای این ویدئو و جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

دو شرکت بزرگ اچ‌تی‌سی و ولو هم اکنون در تدارک یک عرضه‌ی همه چیز تمام برای هدست واقعیت مجازی مشترکشان هستند. دیروز در جدید‌ترین خبری که از هدست وایو منتشر شد، این دو شرکت قیمت هدستشان را اعلام کردند. همچنین در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل MWC 2016، ویدئویی هم برای معرفی این هدست برای حضار به نمایش درآمد.

طبق اطلاعات منتشر شده، پیش فروش هدست Vive از تاریخ ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند ۹۴) آغاز می‌شود و تاریخ عرضه‌ی نهایی این هدست در ماه آوریل (اواسط فروردین ۹۵) خواهد بود. قیمتی که برای این هدست با تمام متعلقاتش (شامل دو کنترلر ویژه بی‌سیم برای دو دست، دو دوربین مخصوص نصب روی دیوار یا سقف برای تشخیص مکان و حرکات کاربر، یک هاب برای جمع‌آوری اطلاعات و ارسال به پی‌سی و دو بازی Job Simulator (شبیه‌ساز شغل) و Fantastic Contraption معادل ۷۹۹ دلار تعیین شده است. این قیمت ۲۰۰ دلار از هدست رقیب یعنی Oculus Rift بیشتر است که البته با توجه به تجهیزات و امکانات اضافی قابل توجیه است.

پس از تمام این اخبار و اعلام قیمت‌ها، حالا نگاه‌ها به اعلام تاریخ عرضه و قیمت هدست شرکت سونی دوخته شده است و باید منتظر ماند و دید که توان رقابتی آن با سایر رقبا چگونه خواهد بود. هفته‌ی پیش، مدیرعامل فروشگاه گیم‌استاپ اظهاراتی مبنی بر تاخیر خوردن عرضه هدست پلی‌استیشن وی‌آر تا پاییز سال ۲۰۱۶ را مطرح کرده بود که البته سونی سخنان وی را تنها «گمانه‌زنی» شخصی قلمداد کرده است. شاید باید برای اطلاعات بیشتر تا E3 2016 صبر کنیم.

شما همچنین می‌توانید نظرات رئیس محصولات اچ‌تی‌سی درمورد حوزه‌ی واقعیت مجازی و آینده‌ی آن را در نگاهی نزدیک به هدست واقعیت‌مجا‌زی اچ‌‌تی‌سی وایو بخوانید. در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی هدست وایو در کنگره‌ی جهانی موبایل را تماشا کنید:

|

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده