عضو تحریریه
یاشار گروسیان

یاشار گروسیان

،
درباره من:
    • نظر

      @Amir78sa
      تمام صحبت من در این رابطه است که امنیت بازیکن در مواجهه با مسائل بازی در دد سلز از گاد آو وار بهتره وگرنه این لزوما به این معنا نیست این مولفه محور مقایسه دو بازی محسوب بشه و نتیجه بگیریم گاد آو وار از دد سلز بهتره یا بدتر؛ اصلا محور این مقاله بهتر یا بدتر بودن کلِ یک بازی نیست بلکه مولفه‌ای از بازی هست.

    • نظر

      @Mr. Robot
      توی مبحث گیم دیزاین یک موضوعی هست به نام "ناسازگاری روایت و گیم‌پلی (بازی)" که اگر علاقه داشتید می‌تونید با عنوان Ludonarrative Dissonance در گوگل سرچ کنید. حالا شاید خودم هم دستی به قلم بردم برای این موضوع.
      ممنون از پیشنهادتون

    • نظر

      @PooyaR6
      سلام
      "دوتا۲ و گاد چه شباهتی باهم دارن که باهم مقایسه میشن توی مقاله"
      مقایسه‌ای بین این دو بازی صورت نگرفته، مقایسه بین پارامترِ مهارت مواجه با حل مسئله در این دو بازی مورد مقایسه قرار گرفته. مقایسه دو المان مشابه در دو بازی مختلف چه مشکلی داره؟ اینکه شما فرضا فقط طراحی لاسیتک در دو برند بنز و لامبورگینی رو با هم مقایسه کنید، به این معانست که لزوما دارید دو تا کمپانی بنز و لامبورگینی رو با هم مقایسه می‌کنید؟!
      "ضمن اینکه پارامترهای زیادی در لذت بردن از یک بازی وجود داره و همه شون به این احساس امنیتی که شما گفتید خلاصه نمیشن"
      "شما نمیتونید با معیار قراردادن یک المان بگید یک بازی بد هستش یا خوب"
      یادم نمیاد جایی در متن اشاره کرده باشم که فقط همین یک مورد مهمه و بس! پارامترهای زیادی برای لذت بردن از یک بازی وجود داره، یکی از اون همه در این مقاله اندکی باز شده و راجع بهش صحبت شده.
      به نظرم حساسیت شما روی چند عنوان بازی باعث شده متوجه کارکرد مطلب نشید

    • نظر

      @سجاد محمدی‌پور
      حساسیت روی GOW و TLOU به دلیل دامنه مخاطب، اسم و رسمِ ناشر و استودیوهای گردن کلفت پشتشون طبیعیه اما اینجا خیلی برام محل اعراب نبوده. به جای این مثال‌ها می‌تونست یک بازی مستقلِ بد مثل Owlboy باشه یا یک بازیِ AAA مثل گاد آو وار. اما بیشتر سعی کردم بازی‌های اسم و رسم دار رو سرزنش کنم و از طرفی بگم بعضا بازی‌های مستقل و جمع و جورتر اما خوبی هستن که جلوی همین بازی‌های یال و کوپال‌دار حرف برای گفتن دارن.

    • نظر

      @*HESAM*.
      ممنون ازت هرچند خودم چنین نظری ندارم
      همیشه میشه - و باید - بهتر، دقیق‌تر و کامل‌تر نوشت

    • نظر

      @مهرداد خیاط محمدی
      ممنون مهرداد جان از حسن نظرت
      با تمام حرفهایی که زدی موافقم تنها در صورتی که بین یک گیمپلیِ "فان" و "جدی" فرقی قائل نشیم اما برای من - حداقل - بین یک بازیِ صرفا فان و جذاب با یک بازی ساختارمند، جدی و اثرگذار فرق هست.

    • نظر

      @SaminKhabazian
      نویسنده: به نظر من لاستیک‌های ماشین لامبورگینی از بنز خیلی بهتر طراحی شده
      مخاطب: یعنی همه بنزها چرتن؟ میخواستی با این حرفت بنز رو زیر سوال ببری؟ با این جملت داری به بنز سوارها توهین می‌کنی و غیره ...
      نویسنده: :)

    • پست
    • نظر

      Vp تو فینال به معنای واقعی افتضاح بازی کرد، افتضاح
      یه تیم میتونست جلوی سکرت بیاسته که اونم خراب کرد...

    • نظر

      @amirnakhaei
      یکی از دلایل جلو نرفتن سلیقه مخاطب و فیلم‌ها، همین دیدگاه است که نباید «فیلم بد» را - ایرانی یا خارجی مهم نیست - نقد کرد؛ البته نقد درست.نقد درست مانند کندن علف هرز است.

صفحه ۵ از ۸