عضو تحریریه
یاشار گروسیان

یاشار گروسیان

،
درباره من:
https://t.me/YasharGaroosian
    • پست
    • نظر

      ممنون بابت این مقاله خوب

    • نظر

      خدای جنگ این همه نقطه ضعف گل درشت در زمینه گیم‌پلی داشت ولی خب زمانی که اومد کسی جرات نداشت به این بازی بگه بالای چشت ابروئه چرا؟ چون گرافیک با ابهت، پلان سکانس‌های سینمایی و داستان - به اصطلاح - عمیقی داشت. گوتی شدن این بازی یک پیام واضح و روشن داشت: برای گوتی شدن و جلب نظر - مثلا - هیئت داورن تنها چیزی که لازم داری گرافیک، داستان و سینماست. گیم‌پلی هم هرچیزِ ناقص و پیش و پا افتاده‌ای بود، اهمیتی نداره.
      پ.ن: من طرفدار رد دد2 نیستم و اصلا بازیش نکردم ولی انتخاب یک بازی ضعیف که گیم‌پلی استاندارد هم نداره و فقط و فقط به خاطر چیزهای دیگه بهش توجه می‌شه، یعنی زنگ خطر!

    • نظر

      این همه برای جشنواره‌های بی‌دغدغه‌ای که حتی مخاطب هم ندارند سرمایه حیف و میل می‌شود ولی کسی جرات نمی‌کند یقه‌ی این دوستان را بگیرد و بگوید این همه هزینه برای جشنواره‌های پر زرق و برق صرف کردید، دستاوردتان چه بوده؟ چه نفعی به قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده گیم در ایران رسیده؟ متاسفانه ما حتی الگوبرداری از خارجی‌ها را هم بلد نیستیم. همه جای دنیا، محصولات سرگرمی از جمله ویدئو گیم در یک ساختار اقتصادی/صنعتیِ تعریف شده تولید می‌شوند که خروجی آن در قالب جشنواره‌ها و مراسم‌ها نمایش داده می‌شوند اما دوستان تمام آن ساختارسازی‌ها را ندید گرفتند و چسبیدن به همان شوی حقیرانه‌یِ آخر کار!
      نتیجه‌اش می‌شود یک چیزی که معلوم نیست اصلا چیست؟ خروجی‌اش چیست؟ به حال که جه فرقی می‌کند؟

    • پست
    • نظر

      سلام
      برای تغییرات مپ آنالیز دقیقتری نیاز هست چون با تغییر مپ، بحث وارد و دیوارد و استک و پول کردن کمپها هم به میان میاد که در اینده به صورت جامع به آنالیز پچ اضافه خواهند شد

    • نظر

      با اجازه دوستان
      جوایز این مراسم‌ها و فستیوال‌ها هم شده مثل اسکار و کن. آفت مضمون‌ستایی و مولف‌ستایی اینجا تبدیل به شرکت‌ستایی شده؛ یعنی پیش از توجه به خود بازی و نقاط ضعف و قوتش، به اسم و رسم شرکت‌های پشت این بازی‌ها توجه میشه. نمی‌خوام بگم مثلا بازی RDR2 لایق بهترین بازی سال نیست یا GOW نمی‌تونه جز کاندیدها باشه، ولی فرض کنیم این بازی‌ها رو چند استودیو و شرکت‌های نه چندان اسم و رسم‌دار می‌ساختن، آیا باز هم اینقدر بهشون توجه می‌شد؟ آیا اون موقع هم ضعف این بازی‌ها، پشت نام‌های تجاریِ یال و کوپال دار بزرگ پنهان می‌موند؟ ویدئوگیم اگر روال صنعتی و خودبسندگی‌شو حفظ کنه، نقدی وارد نیست ولی امان از زمانی که تجاری بشه! نه تجاری، بلکه "تجاری"!

    • نظر

      @Knight Artorias
      دوست عزیز بنده نویسنده هستم و مسئولیت یا اختیاری در قبال بخش نظرات ندارم اما مشکلی که می‌فرمایید را به تیم زومجی انتقال میدم. ممنون

    • نظر

      @kawvooli
      متاسفانه عادت کرده‌ایم همیشه جای اشتباهی را بزنیم. به جای مقاله، نویسنده را نقد می‌کنیم، به جای نقد تفکر، شخصیت را نقد می‌کنیم و خلاصه همه کار می‌کنیم به جز آنکه باید بکنیم. به قول یه نفر «نمی‌دانم چرا عنایاتی از این دست نصیب فرنگی‌ها نمی‌شود و فقط گردن ما را می‌گیرد».

    • پست
صفحه ۵ از ۷