عضو تحریریه
رضا حاج‌محمدی

رضا حاج‌محمدی

،
درباره من:
عضویت: پنجشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۳
    • پست
      پنجشنبه, ۲۵ آذر ۹۵, ۱۱:۰۳
    • نظر

      @lionkof
      دوست عزیز خیلی ممنون که نقد رو خوندید و توی بحث شرکت می‌کنین... ولی من با این لحن درباره‌ی واکینگ دد صحبت نکردم، که شما این‌طوری صحبت می‌کنید. کاربران بعضی‌وقت‌ها این نکته رو فراموش می‌کنن که این نقد فقط فرصتی برای صحبت کردن با هم دیگه و گفتن نظراتمونه. پرونده‌ی واکینگ دد یا هر فیلم و بازی دیگه‌ای با یه نقد بسته یا باز نمیشه. پس، بهتره به جای دعوا کردن، عصبانیت یا حمله، ما هم نظرمون رو بگیم. مردم نظرات و نقد رو می‌خونن و با هم مقایسه می‌کنند و مطمئن باشید، متنی که لحن بهتری داشته باشه، بیشتر جدی گرفته میشه.

      من هیچ‌وقت نگفتم گیم آو ترونز مشکل نداره. قصدم از مقایسه هم مقایسه‌ی جایگاه این دو سریال از نظر پربیننده‌ترین و مشهورترین سریال‌های روز بوده. بحث مقایسه طولانیه، ولی در همین حد بدونید که عدم شباهت ظاهری دوتا سریال به این معنا نیست که قابل مقایسه نیستند یا از قوانین و اصول متفاوتی برای داستانگویی استفاده می‌کنند.

      اما درباره‌ی ماجرای رمزی و غول باید بگم نظر شما محترمه اگه فکر می‌کنید این صحنه مشکل داره، اما به نظر من این‌طور نیست. رمزی الکی به جوکر وستروس مشهور نیست. جوکر به خاطر بازی‌های روانی و آسیب‌های ذهنی‌اش به دشمنانش معروفه. رمزی می‌تونه به جان تیر بزنه، اما به غولش می‌زنه. جان حاضرـه به خاطر سربازهاش بمیره و اونو افتخار می‌دونه. اگه رمزی جان رو بکشه، اون رو به آرزوش می‌رسونه. اما وقتی دوستاش رو جلوی جان می‌کشه، ضربه‌ی دردناک‌تری بهش می‌زنه. اگه به جان تیر می‌زد، جان یه لحظه درد می‌کشید و تمام. ولی حالا باید تا وقتی که زنده‌اس، کشته شدن وحشیانه‌ی دوستانش به خاطر رسیدن به این پیروزی رو به یاد بیاره و هیچ‌وقت نمی‌تونه با تمام وجود از این پیروزی لذت ببره

    • نظر

      @farid_m
      دوست عزیز دقیقا درست حدس زدید. نقد نظر شخصی نویسنده است. این چیز تعجب‌برانگیزی نیست.

    • نظر

      @آزیتا

      اختصاص بودجه‌ی بزرگ فقط به معنای ساختن صحنه‌های اکشن بزرگ نیست. بودجه‌ی بزرگ باعث میشه که سریال توی یه نقطه درجا نزده و سریع به فضا و لوکیشن و کاراکترهای جدیدی منتقل بشه. بودجه‌ی خوب یعنی استخدام بازیگران فرعی خوب. بودجه‌ی خوب یعنی صرف پول روی بخش سناریونویسی. برکینگ بد به خاطر این چیزیش نشد که همه‌ی اینا رو رعایت کرده بود.

      من نگفتم دو قسمتی کردن فصل کار بدیه. گفتم که سازنده‌ها دارن از این ساختار به اشتباه استفاده می‌کنن. اگه دو نیمه بودنِ فصل‌های برکینگ بد و سوپرانوز مشکلی نداشته، به خاطر این بوده که اون سریال‌ها از این ساختار به خوبی استفاده کردن. کجای نیمه‌ی اول فصل آخر برکینگ بد، این‌قدر کسل‌آور بود؟ ولی واکینگ دد داره از این ساختار برای عقب انداختن اتفاقات مهم داستان و منتقل کردن اونا به هشت قسمت دوم استفاده می‌کنه. بماند که برکینگ بد و سوپرانوز در فصل آخرشون سراغ دو نیمه کردن فصل‌هاشون رفتن. در حالی که تا اونجایی که یادم میاد واکینگ دد داره این کار رو می‌کنه. این خودش باید همه‌چیز رو روشن کنه.

    • پست
      چهار شنبه, ۲۴ آذر ۹۵, ۱۱:۳۲
    • نظر

      @Ghost of sparta
      هه... خیلی خوب بود... شما هم با این سریال‌تون :)

    • پست
      سه شنبه, ۲۳ آذر ۹۵, ۱۱:۰۲
    • پست
      دوشنبه, ۲۲ آذر ۹۵, ۱۹:۳۱
    • پست
      یکشنبه, ۲۱ آذر ۹۵, ۲۲:۰۲
    • نظر

      @amirpayman
      نه اون صحنه به معنای میزبان بودنِ ترسا نیست. برنارد داره توی خاطراتش سیر می‌کنه و اونارو دستکاری می‌کنه. درست مثل جایی که دکترهای پسرش رو از حرکت نگه داشت و اونا رو غیب کرد یا پسرش رو زنده کرد. آیا دکترها هم میزبان هستن؟ نه. برنارد فقط داره خاطراتش رو دستکاری می‌کنه. خودتون گفتید "خاطرات".