عضو تحریریه
محمدحسین جعفریان
،
درباره من:
عضویت: جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۳
آرزوی موفقیت برای تیم سازنده و مخصوصا محمدامیر، فرزین، فرید و آراییس عزیز
دم همگی گرم
فیلم کوتاه ایرانی «اولین قرار» در دو فستیوال اروپایی و آفریقایی
@Menelaos
سلام و درود به شما و همهی کاربرهای محترم
اصولا هر کامنت محترمانهای که به یک مقاله یا ویدیو واکنش نشون میده، جای تقدیر داره؛ چه مثبت باشه و چه منفی. چون نشون میده که اون شخص وقت گذاشته، محتوا رو دیده/مطالعه کرده و دیدگاه محترمش رو به اشتراک گذاشته تا بحث گرمتر جلو بره.
با همهی اینها، نظر شما از یک جهت واقعا خاص و راستش برای من دلگرمکننده است. در کار ما هر کسی سعی میکنه دیدگاه خودش رو در رابطه با اثر موردنظرش با بهترین دلیل و منطقی که به ذهنش میرسه، شرح بده. اینکه این دیدگاهها بتونن با یک انسان دیگه ارتباط برقرار کنن و بتونیم بهعنوان دوتا آدم روی دیدگاههای هم تاثیر خوب بذاریم، خیلی شیرین و به نظر من مهمه. در نتیجه واقعا ممنونم از کامنت شما.
موفق باشید و پاینده
نقد انیمه Attack on Titan | قسمت آخر
سلام و درود به کاربرهای عزیز زومجی
در ساعت پایانی لایو، چند مشکل فنی (از کرش کردن بازی تا کرش کردن نرمافزار استریم) باعث شدند که کار درنهایت مقداری به مشکل بخوره. وقتی چند دقیقهی پایانی بازی رو تجربه کردیم و در آستانهی رسیدن به تیتراژ بودیم، دیدیم استریم قطع شده. با اینکه همواره ممکنه چنین مسائلی در یک پخش زنده پیش بیاد، شخصا از شما عذرخواهی میکنم. قطعا تلاش میکنیم که در آینده بهتر باشیم.
سپاس از تکتک عزیزانی که چه طی لایو دیروز و چه طی لایو امروز، حتی فقط چند دقیقه تماشا کردند یا در همین پستها کامنت گذاشتند.
موفق باشید و پاینده
کمپین داستانی بازی مدرن وارفر 3 | گیم پلی کامل با مجری (بخش پایانی)
@jym21426
سلام و درود
من سریال Person of Interest رو بهصورت کامل تماشا نکردم.
کمپین داستانی بازی مدرن وارفر 3 | گیم پلی کامل با مجری (بخش پایانی)
@محمدِ نیکْ حالتِ جھرمی
سلام و درود
چه حافظهی خوبی دارين! مدتزمان دقیقش رو یادم نیست. ولی آره، همینطور بود:)
موفق باشید و پاینده
بررسی بازی Marvel's Spider-Man 2 | هدیهای از طرفدارها به طرفدارها
@SMMA
سلام و درود
خیر، سعی میکنیم اینطور نشه SMMA عزیز. برای همین بازی مثلا نیمنگاه دونفره هم در استودیو ضبط کردیم که در آینده پخش خواهد شد.
ممنون از توجهت✌�
گیم پلی ۴ ساعت اول بازی اسپایدرمن 2 در یوتیوب زومجی
سلام و درود به همهی دوستان
مرسی از اینکه تماشا کردین و نظرتون رو نوشتین
ما کامنتها رو کامل خوندیم. موضوعات پیشنهادیتون رو بررسی میکنیم تا درصورتیکه برای هرکدوم آماده بودیم، در زمان مناسب باز هم ویدیوهایی از این جنس رو تقدیم شما کنیم.
موفق باشین و پاینده
زومکست: آینده پلی استیشن پس از جیم رایان | رئیس بعدی چه کسی خواهد بود؟
@SamWise Gamgee
سلام و درود سموایز گمجی عزیز
ممنون از شما و تمام مطالعهکنندگان مقاله. انرژی مثبتی که با چنین کامنتی میدین، واقعا منتقل میشه🙏
موفق باشین و پاینده
نقد فیلم باربی (Barbie) | خیانت به کِنرژی
@Lord of Dawn
سلام و درود Lord of Dawn عزیز
از اونجایی که داریم راجع به آثار هنری حرف میزنیم، واقعا فکر نمیکنم نیازی به عصبانیت و لحن خشمگینانهی جملات باشه. میتونیم دیدگاههای خودمون رو داشته باشیم، اونها رو با هم به اشتراک بذاریم و از آثار مورد نظرمون به شکلی که میخوایم لذت ببریم.
این موضوع رو دوست دارم. پس در رابطه با اینکه چرا اثر سیدی پراجکت و بهخصوص بازی The Witcher 3: Wild Hunt در نگاه من از منبع اقتباس بالاتر رفت، چند کامنت مینویسم. البته اصلا قرار نیست یک فهرست از دلایل بیارم که بخوان کسی رو مجبور به موافقت با دیدگاه من کنن.
از اونجایی که با آثاری در مدیومهای متفاوت (ادبیات و ویدیوگیم) روبهرو هستیم، موضوع رو میشه باتوجهبه «تجربهی کلی» من از هر اثر بررسی کرد؛ مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه ساختهی سیدی پراجکت راوی دقیق و مستقیم همون داستانهای روایتشده در کتابها نیست.
بهعنوان ویدیوگیمی که داره داستان اصلی کتابها رو به شکل خاص مورد نظرش ادامه میده، اثر سیدی پراجکت ارزشمندترین اِلِمانهای داستانی کتابها رو برداشت و مخاطب رو با اونها درگیر کرد؛ از لوکیشنهای گوناگون که با جزئیات فراوان ساخته شدند تا بحثهای مفهومی که در دل بخش به بخش قصه جای گرفتن. سیدی پراجکت جهان ویچر رو دید و با مهمترین داشتههاش، یک جهان تعاملی قابل لمس ساخت که ما میتونیم غرق شدن در اون رو به شکلی فقط مخصوص به مدیوم بازیهای ویدیویی، تجربه کنیم.
(۱)
نقد فصل سوم سریال ویچر (The Witcher) | آشوب بیمعنا
@محمدحسین جعفریان
در عین اینکه قصهای وفادار به ساختار جهان ویچر رو تقدیممون کرد و به عناصر مختلف این دنیای داستانی توجه داشت، روایتی با انشعابهای بیشتر رو ارائه داد که تکتک مسیرهای داستانیاش هم از جنس داستانگویی همین دنیا هستن و هم زیبایی خاص خودشون رو دارن. اجازه داد ما در این ماجراجویی، نقشی داشته باشیم که هرگز در منبع اقتباس نداشتیم؛ بدون اینکه به اصل داشتههای The Witcher آسیب بزنه.
پیادهسازی مثالزدنی تمام اِلِمانهای کلیدی اثر اصلی در این دنیا با استفادهی ایدهآل از ابزارهای خاصی که ویدیوگیم به سازندگان میداد، کاری کرد که فراتر از تجربهای که کتابها ارائه میدن، زندگی بهعنوان یک ویچر، جنگیدن برای سیری، درگیریهای ذهنی با سرنوشت و مفهوم اون، عشقورزیهای یک شخصیت سرد که وظایفش تضاد زیادی با خواستههاش دارن، سیاست به خرج دادن در برخی از گفتوگوها و حتی بهکارگیری سلاح مناسب برای کشتن هر دشمن رو با تمام وجود درک کنیم. تکتک اِلِمانهایی که ویچر رو ویچر کردن، در بازیهای ویچر هم حضور دارن؛ درحالیکه بازی نقاط قوت دیگری هم داره.
وقتی «منبع اقتباس» و «اقتباس» رو کنار هم بذاریم، نمیتونیم به شکل جزئی و دقیق به مقایسهی عناصری بپردازیم که مربوط به ماهیت ادبیات یا ویدیوگیم هستند. بیمعنیه که مثلا جنس روایت یک رمان و آرایههای ادبی، در برابر مکانیزمهای جذاب گیمپلی ارزشگذاری بشن. در نتیجه بدون وارد شدن به جزئیات بیفایدهی اینچنینی میپذیرم که هر دو در صنعت-هنر خود خوش درخشیدند که مورد توجه قرار گرفتند.
(۲)
نقد فصل سوم سریال ویچر (The Witcher) | آشوب بیمعنا