@ The man of culture سلام کیان عزیز اون طور که فعلاً سایتهای مختلف گفتن، بیشتر از ۲۰ تا جادو توی بازی هست. بعضی جاها تا ۲۴ جادو رو لیست کردن و شاید توی نسخه نهایی از این هم بیشتر بشه. چند تا از اینا که مهمتر هستن، جاشون از قبل تنظیم شده و نمیشه تغییرشون داد، ولی بقیه رو همون طور که گفتی، میشه شخصیسازی کرد و هر کسی نسبت به سبک بازی خودش و جادوهایی که دوست داره، میتونه یه سری از اینا رو مشخص کنه که وسط بازی راحتتر ازشون استفاده کنه و نیازی به رفتن توی منوهای مختلف نباشه. یعنی در مجموع تعداد جادوها بیشتر از تعداد جاهای قابل چینش توی گیمپلی هست و یه سری از جادوها که کمتر ازشون استفاده میکنیم، بیرون میمونن که دیگه اون هم به سلیقه گیمرها و مدل بازی کردنشون بستگی داره.
@SoroushEs84 سلام سروش عزیز کنسول عرضه شد و اون اوایل هم یه سری نقد و بررسی ازش اومد که یه عده خیلی انتقاد کردن و یه عده هم بد نگفتن، ولی در مجموع انگار زیاد موفق نبوده. آخرین آمار رسمی از فروشش هم برای اواخر ۲۰۲۱ بود که بعد از ۶ ماه تونسته بود فقط ۱۰ هزارتا بفروشه.
@Gordon_Freeman سلام گوردن فریمن عزیز ممنون از نکتهای که گفتی. اون رو بهتر بود مینوشتم «بیش از ۶ سال». چون یک ماه قبل از انتشار هیلو 5 (که میشه ۶ سال و ۳ ماه قبل از انتشار هیلو اینفینیت)، یکی از مسئولین 343 گفت که کار روی نسخه بعدی شروع شده و حتی یه بخشهایی از داستان رو هم نوشتن. البته اون موقع هنوز مراحل اساسی تولید راه نیفتاده بوده، ولی به هر حال یه بخشهایی از کار شروع شده بوده و بعد از انتشار هیلو 5 هم سرعت بیشتری گرفته. هیلو اینفینیت هم اولین بار اواسط ۲۰۱۸ معرفی شد و نماهای جالبی از بازی رو نشون دادن که قدرت موتور Slipspace رو نمایش بدن و وقتی همچین تریلری پخش میشه، یعنی مدتها از شروع تولید بازی گذشته. در مورد نسخههایی که گفتی هم Halo Wars 2، اصل کارش با Creative Assembly بوده و ساپورت اون دو بازی هم نیازی به تیم اصلی 343 نداشته و این جور وقتها تیمهای فرعی مشغول ساپورت میشن.
@محمدِ نیکْ حالتِ جھرمی سلام محمد عزیز حقیقتش این قضیه یه کمی پیچیده هست و سخت میشه گفت که دقیقاً اولین نفری که یه چیزی به نام بازی ویدیویی ساخته کی بوده و بین علما اختلاف وجود داره! چون مفهوم بازی توی اون دوران (دهههای ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰) با سالهای بعدی یه ذره فرق داشته. اولین بخش از سری مقالههای «اولینها در تاریخ بازیهای ویدیویی» در مورد همین ماجراهاست و میتونین چیزهای جالبی در مورد اولین بازیها و سازندههاشون بخونین و به شدت خوندن این مقاله رو پیشنهاد میکنم: https://www.zoomg.ir/game-articles/308468-ultimate-history-of-video-game-part-one/
نظر
@ The man of culture
سلام کیان عزیز
اون طور که فعلاً سایتهای مختلف گفتن، بیشتر از ۲۰ تا جادو توی بازی هست. بعضی جاها تا ۲۴ جادو رو لیست کردن و شاید توی نسخه نهایی از این هم بیشتر بشه.
چند تا از اینا که مهمتر هستن، جاشون از قبل تنظیم شده و نمیشه تغییرشون داد، ولی بقیه رو همون طور که گفتی، میشه شخصیسازی کرد و هر کسی نسبت به سبک بازی خودش و جادوهایی که دوست داره، میتونه یه سری از اینا رو مشخص کنه که وسط بازی راحتتر ازشون استفاده کنه و نیازی به رفتن توی منوهای مختلف نباشه.
یعنی در مجموع تعداد جادوها بیشتر از تعداد جاهای قابل چینش توی گیمپلی هست و یه سری از جادوها که کمتر ازشون استفاده میکنیم، بیرون میمونن که دیگه اون هم به سلیقه گیمرها و مدل بازی کردنشون بستگی داره.
پست
جمعه, ۳۰ دی ۰۱, ۲۲:۰۷پست
دوشنبه, ۱۹ دی ۰۱, ۲۱:۵۹پست
پنجشنبه, ۱۵ دی ۰۱, ۲۲:۰۱نظر
@SoroushEs84
سلام سروش عزیز
کنسول عرضه شد و اون اوایل هم یه سری نقد و بررسی ازش اومد که یه عده خیلی انتقاد کردن و یه عده هم بد نگفتن، ولی در مجموع انگار زیاد موفق نبوده.
آخرین آمار رسمی از فروشش هم برای اواخر ۲۰۲۱ بود که بعد از ۶ ماه تونسته بود فقط ۱۰ هزارتا بفروشه.
نظر
@Crash bandicoot ( شرمنده از زومجی )
سلام یاسر عزیز. ممنونم از شما و بقیه دوستان.
پست
دوشنبه, ۱۴ آذر ۰۱, ۲۱:۰۱نظر
@Gordon_Freeman
سلام گوردن فریمن عزیز
ممنون از نکتهای که گفتی. اون رو بهتر بود مینوشتم «بیش از ۶ سال». چون یک ماه قبل از انتشار هیلو 5 (که میشه ۶ سال و ۳ ماه قبل از انتشار هیلو اینفینیت)، یکی از مسئولین 343 گفت که کار روی نسخه بعدی شروع شده و حتی یه بخشهایی از داستان رو هم نوشتن.
البته اون موقع هنوز مراحل اساسی تولید راه نیفتاده بوده، ولی به هر حال یه بخشهایی از کار شروع شده بوده و بعد از انتشار هیلو 5 هم سرعت بیشتری گرفته. هیلو اینفینیت هم اولین بار اواسط ۲۰۱۸ معرفی شد و نماهای جالبی از بازی رو نشون دادن که قدرت موتور Slipspace رو نمایش بدن و وقتی همچین تریلری پخش میشه، یعنی مدتها از شروع تولید بازی گذشته.
در مورد نسخههایی که گفتی هم Halo Wars 2، اصل کارش با Creative Assembly بوده و ساپورت اون دو بازی هم نیازی به تیم اصلی 343 نداشته و این جور وقتها تیمهای فرعی مشغول ساپورت میشن.
پست
یکشنبه, ۲۲ آبان ۰۱, ۲۱:۵۹نظر
@محمدِ نیکْ حالتِ جھرمی
سلام محمد عزیز
حقیقتش این قضیه یه کمی پیچیده هست و سخت میشه گفت که دقیقاً اولین نفری که یه چیزی به نام بازی ویدیویی ساخته کی بوده و بین علما اختلاف وجود داره! چون مفهوم بازی توی اون دوران (دهههای ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰) با سالهای بعدی یه ذره فرق داشته.
اولین بخش از سری مقالههای «اولینها در تاریخ بازیهای ویدیویی» در مورد همین ماجراهاست و میتونین چیزهای جالبی در مورد اولین بازیها و سازندههاشون بخونین و به شدت خوندن این مقاله رو پیشنهاد میکنم:
https://www.zoomg.ir/game-articles/308468-ultimate-history-of-video-game-part-one/