نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

برنامه های رئیس بخش آسیا و ژاپن پلی استیشن برای موفقیت پلی استیشن VR

آتسوشی موریتا، رئیس بخش آسیا و ژاپن پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ای که با مجله معتبر فامیتسو انجام داد، از برنامه‌های سونی برای اطمینان از موفقیت هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR حرف زد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

قرار است که هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR در سه ماهه اول سال جاری میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. به همین منظور، مجله معتبر ژاپنی فامیتسو با آتسوشی موریتا، رئیس بخش آسیا و ژاپن پلی‌استیشن، مصاحبه‌ای انجام داده است. موریتا در این مصاحبه گفته که آنها برای اینکه بتوانند تعداد زیادی از این هدست را به فروش برسانند، باید به سه نکته اساسی توجه داشته باشد.

اولین و مهمترین نکته این است که پلی‌استیشن VR باید باعث شود که بازیکنان خود را در محیط بازی حس کنند و باید کاری کنند که مشتریان به پتانسیل بالای این هدست پی ببرند تا پس از فروش خوب در روزهای اول انتشار، با افت فروش مواجه نشود.

نکته دوم، این است پلی‌استیشن VR و پلی‌استیشن 4 با هم تجربه بشوند. وی افزود که آنها قصد دارند از طریق هدست پلی‌استیشن VR، افراد بیشتری را به برند پلی‌استیشن علاقه‌مند کنند و امیدوار هستند که این هدست، باعث افزایش فروش کنسول پلی‌استیشن 4 نیز بشود. به همین دلیل، سونی با تمام قوا در حال کار است تا اجازه تجربه پلی‌استیشن VR را پیش از عرضه رسمی، به تمام بازیکنان بدهد. آنها حتی برنامه دارند پس از عرضه این هدست در مراسم مختلف، شانس تجربه آن را برای عموم مردم فراهم کنند.

سومین و آخرین نکته‌ای که موریتا به آن اشاره کرد، پشتیبانی سازندگان بازی از این هدست بود. وی گفت موفقیت تکنولوژی واقعیت مجازی، کاملا بستگی به سازندگان محتوا دارد و سازندگان بازی، می‌توانند با استفاده از قدرت تخیل خود، بازی‌های فوق‌العاده‌ای را برای پلی‌استیشن VR بسازند. همچنین آنها باید از دیگر فرم‌های سرگرمی به غیر از بازی برای این هدست استقبال کنند و برنامه‌ریزی دقیقی برای نحوه و زمان فروش محتوا انجام دهند.

در انتها وی اعلام کرد که آنها دوست ندارند پلی‌استیشن وی‌آر به یک مد زودگذر تبدیل شود و می‌خواهند که آن را تبدیل به یک تجربه ماندگار سرگرمی خانگی بکنند.

در راستای دیگر اخبار مربوط به این هدست، چندی پیش سونی اعلام کرد که قیمت ۸۰۰ دلاری که توسط خرده‌فروش آمازون اعلام شده، یک اشتباه بوده است. همچنین مدیر عامل خرده‌فروش گیم‌استاپ نیز چندی پیش اعلام کرده بود که پلی‌استیشن VR، قوی‌ترین بازی‌های زمان عرضه را دارد. مایکل پچر، یکی از تحلیل‌گران نام آشنای بازی‌های ویدیویی نیز، گفته بود که قیمت این هدست، بیشتر از ۳۰۰ دلار خواهد بود.

نظر شما درباره هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR چیست؟ آیا این هدست می‌تواند مورد توجه گیمرها قرار بگیرد؟

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده