نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰

مدیر عامل گیم استاپ: پلی استیشن VR قوی ترین بازی های زمان عرضه را دارد

پل رینز، مدیرعامل خرده‌فروش گیم‌استاپ، در جریان کنفرانسی، درباره آینده تکنولوژی واقعیت مجازی صحبت‌هایی کرد و اعلام کرد که در بین هدست‌های واقعیت مجازی، پلی‌استیشن VR، قوی‌ترین لاین‌آپ بازی‌ها را دارد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

پل رینز، مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیم‌استاپ، در جریان کنفرانس ای‌سی‌آر که در اورلاندو برگزار شد، نظرات خود را درباره یکی از داغ‌ترین مباحث تکنولوژی در سال ۲۰۱۶، یعنی واقعیت مجازی، با علاقه‌مندان در میان گذاشت. وی به طور کلی گفت که نسبت به آینده این تکنولوژی خوش‌بین است و افزود که امیدوار است که بتواند با خالقین هدست‌های واقعیت مجازی همکاری کند تا بتواند هدست‌ها، وسایل جانبی و بازی‌ها آنها را از طریق شبکه فروشگاه‌های خود در سرتاسر دنیا، به فروش برساند.

رینز در ادامه گفت که علاقه‌ای ندارد که وارد این بحث بشود که کدامیک از هدست‌های واقعیت مجازی بهتر هستند و گفت که هر سه هدست آکیولس ریفت، اچ‌تی‌سی وایو و پلی‌استیشن VR، هدست‌های فوق‌العاده‌ای هستند. بنا به گفته‌های رینز، مهم‌ترین نکته برای فروشگاه‌های گیم‌استاپ این است که کدامیک از این دستگاه‌ها محتوای بیشتری دارند و به نظر او، سونی در بین این سه هدست از این نظر جلوتر است:

مهم‌ترین نکته، تعداد بازی‌های است که در هنگام عرضه هدست برای آن در دسترس خواهد بود و بر طبق چیزی که من می‌بینم، سونی قوی‌ترین محتوای هنگام عرضه را دارد.

ما کماکان در روزهای اول این تکنولوژی هستیم و به همین دلیل هیچ‌کدام از کمپانی‌های سازنده این سه هدست مورد انتظار، به طور قطع تعداد بازی‌هایی را که برای هدست‌شان در هنگام عرضه موجود خواهد بود، اعلام نکردند. شرکت سونی، چندی پیش اعلام کرده بود که بیش از ۲۰۰ توسعه‌دهنده، در برنامه ساخت بازی برای پلی‌استیشن VR ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر بیش از صد بازی برای این دستگاه در دست ساخت است.

در ادامه رینز اضافه کرد که با گذشت زمان، تعداد بازی‌های موجود برای هرکدام از این هدست‌ها، به تمرکز اصلی سازندگان تبدیل خواهد شد و گفت که در حال حاضر، تیمی از گیم‌استاپ در هاوایی، در حال شرکت کردن در جلسات بازاریابی هستند و این امکان وجود دارد که سونی اطلاعات بیشتری درباره هدست خود در اختیار آنها قرار بدهد. رینز درباره آینده این تکنولوژی نیز گفت که آنها فکر می‌کنند که واقعیت مجازی بخش بزرگی از آینده خواهد بود اما هنوز برای اینکه فروش این تکنولوژی را در چشم‌انداز مالی سالیانه وارد کنند، بسیار زود است:

هرگاه که ما درباره این تکنولوژی اطلاعات بیشتری کسب کنیم، آن وقت فروش آن را وارد چشم‌انداز مالی شرکت خود خواهیم کرد. من فکر می‌کنم که فروشگاه ما به فروشگاهی تبدیل خواهد شد که همه دوست دارند وسایل مربوط به تکنولوژی واقعیت مجازی را از طریق آن تهیه کنند. علاوه بر خود هدست‌ها، این تکنولوژی وسایل جانبی زیادی از قبیل دستکش‌ها، عینک‌ها و کنترلرهای مختلفی دارد و به همین دلیل از بسیاری از جهات آینده این تکنولوژی امیدوار کننده است.

واقعیت مجازی پلی استیشن vr

رینز در حین صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که گیم‌استاپ در حال مذاکره با سازندگان بزرگ هدست‌های واقعیت مجازی است تا بتواند تعداد زیادی از این هدست‌ها را در انبارهای فروشگاه خود نگهداری کند و افزود که امیدوار است که این شرکت‌ها، گیم‌استاپ را به عنوان فروشگاهی ببینند که جایگاه خاص و منحصر بفردی دارد که می‌تواند به فروش اینگونه هدست٬ها کمک کند:

برخی از این کمپانی‌ها متوجه خواهند شد که وظیفه عرضه برخی از کنسول‌های بازی بر عهده ما بوده است. چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند، این است که در هنگام عرضه برخی کنسول‌ها، ما سهم بازار بسیار قوی‌ای داشتیم. سهم بازار ما در کشورهای مختلف فرق می‌کرد اما به طور میانگین بین ۳۰ تا ۵۰ درصد بازار در زمان عرضه کنسول‌ها، در اختیار ما بود.

این مسئله زمانی میسر شد که این کمپانی، کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی را راه‌اندازی کرده بود که مردم را به خرید کنسول از این فروشگاه تشویق می‌کرد:

ما فکر می‌کنیم توانایی این را داریم که چنین چیزی را برای واقعیت مجازی نیز انجام دهیم.

در انتها، رینز گفت که بازی‌های تکنولوژی واقعیت مجازی، حجم بسیار بالایی خواهند داشت و حتی از حجم بازی‌های طراز اول کنونی نیز بزرگتر خواهند بود و به همین دلیل گیم‌استاپ ترجیح می‌دهد که بازی‌های این تکنولوژی را به صورت فیزیکی به فروش برساند. با این همه هنوز مشخص نیست که آیا بازی‌های این تکنولوژی علاوه بر دیجیتالی، به صورت فیزیکی هم عرضه خواهند شد یا خیر.

نظر شما درباره صحبت‌های رینز چیست؟‌ آیا شما به آینده این تکنولوژی خوشبین هستید؟ دیدگاه‌های خود را درباره این تکنولوژی با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده