نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰

درخواست سونی برای ثبت نام تجاری Let's Play رد شد

چندی پیش با خبر شدیم که سونی در یک اقدام عجیب، قصد دارد نام تجاری Let's Play را به ثبت برساند. امروز مشخص شد که این درخواست سونی توسط دفتر ثبت علامت تجاری و پتنت آمریکا رد شده است. با زومجی همراه باشید تا علت رد شدن درخواست سونی برای ثبت این نشان را جویا شویم.

اواخر هفته گذشته خبری در سطح اینترنت پخش شد که باعث تعجب همگان شد. بر طبق این خبر اعلام شد که سونی درخواستی برای ثبت نام تجاری ویدیوهای فوق محبوب Let's Play به دفتر ثبت علامات تجاری آمریکا ارائه کرده است. البته سونی، این درخواست را در اواخر ماه اکتبر ( اواخر مهر / اوایل آبان) به این دفتر ارائه کرده بود و هفته گذشته یکی از کابران وب‌سایت نئوگف به وجود آن پی برده بود.

امروز اما، دفتر ثبت علامات تجاری آمریکا اعلام کرد که این درخواست سونی را رد کرده است. دلیل رد این درخواست از طرف این دفتر، وجود نامی مشابه در پایگاه داده علامات تجاری آمریکا بود و این دفتر به منظور جلوگیری از به وجود آمدن ابهام، درخواست سونی را رد کرد. این نام مشابه LP Let'z Play بود. در توضیحات دلیل رد این درخواست، چنین آمده است:

به دلیل وجود نامی مشابه که سرویس‌هایی شبیه به سرویسی که سونی قصد ثبت آن را داشت، ارائه می‌دهد، ما این درخواست را رد کردیم زیرا با توجه به نکات ذکر شده، احتمال به وجود آمدن ابهام برای کاربران، بسیار زیاد است.

شرکت سونی از تاریخ رد این درخواست (۲۹ دسامبر / ۹ دی)‌ به مدت ۶ ماه وقت دارد که اعتراض خود را به رای دفتر ثبت علامت تجاری و پتنت آمریکا اعلام کند و این شانس را دارد که با ارائه شواهد، به این دفتر ثابت کند که ثبت این نام باعث به وجود آمدن ابهام برای کاربران نخواهد شد.

شرکت ژاپنی سونی، هنوز هیچ بیانیه‌ای درباره اینکه چرا قصد دارد این نام تجاری را ثبت کند، صادر نکرده است اما با توجه به شایعاتی که پیش از این منتشر شده بود، به نظر می‌رسد آنها قصد دارند از عبارت Let's Play برای سرویس استریم کنسول Playstation 4 استفاده کنند.

نظر شما درباره این اقدام سونی چیست؟ آیا به نظر شما آنها بالاخره موفق می‌شوند که این نام تجاری را به ثبت برسانند؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده