نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

توضیحات خالق آکیولس ریفت درباره فروشگاه آکیولس و شباهت های آن به استیم

پالمر لاکی، خالق هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت و موسس کمپانی آکیولس، امروز در جریان جلسه پرسش و پاسخی که در وب‌سایت ردیت برگزار کرد، درباره آکیولس استور و شباهت‌های آن با استیم توضیحاتی داد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

چند روز پیش بود که پالمر لاکی، در جلسه‌ پرسش و پاسخی که در وب‌سایت ردیت برگزار کرد، از طرفداران بابت اطلاع‌رسانی غلط درباره قیمت هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت عذرخواهی کرد. امروز وی دوباره در یک جلسه دیگر در این وب‌سایت شرکت کرد و در مورد آکیولس استور (فروشگاه آکیولس که قرار است نرم‌افزارهای هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت در آن قرار بگیرند‌)‌ که از آن به عنوان «استیم واقعیت مجازی» یاد می‌شود، توضیحاتی داد.

با اینکه عنوان «استیم واقعیت مجازی» می‌تواند نوید این را بدهد که ما با یک پلتفرم بسیار عظیم روبه‌رو هستیم، اما از طرفی ممکن است برخی از نکات منفی پلتفرم استیم مانند سیاست‌های سفت و سخت آن نیز در آکیولس استور وجود داشته باشد.

هنگامی که در این جلسه از پالمر لاکی در این‌باره پرسیده شد، وی به صورت مشخص اعلام کرد که او و تیمش قصد ندارند یک فروشگاه سنتی همه منظوره برای بازی‌ها بسازند اما افزود که فروشگاه آنها در بسیاری از جهات شبیه به استیم خواهد بود:

انتشار یک بازی در آکیولس استور به این معنی نیست که ناشران نیاز به یک قرارداد انحصاری با ما دارند. برخی توسعه‌دهندگان محتوا برای واقعیت مجازی، علاقه دارند که محصول خود را در یک فروشگاه خاص عرضه کنند، برخی دوست دارند که در تمام فروشگاه‌ها عرضه کنند و حتی برخی نیز تصمیم می‌گیرند که به صورت مستقل محتوای خود را منتشر کنند. اما به احتمال زیاد اکثر توسعه‌دهندگان تصمیم خواهند گرفت که محتوای خود را از طریق آکیولس استور در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند.

این حقیقت که رقیبان آکیولس نیز این امکان را دارند که نرم‌افزارهای خود را برروی این فروشگاه در معرض فروش قرار دهند، این نکته را تاکید می‌کند که آکیولس استور، بیشتر یک فروشگاه عمومی برای محتوای واقعیت مجازی خواهد بود. لاکی افزود هنگامی که دیگر شرکت‌ها هدست‌های خود را عرضه کنند، از طریق فروشگاه آکیولس شما می‌توانید انتظار پشتیبانی بهتری را از طرف سازندگان این هدست‌ها داشته باشید.

با توجه به صحبت‌های لاکی، به نظر می‌رسد آکیولس استور قرار است به یک فروشگاه عظیم و بزرگ برای نر‌م‌افزارهای مخصوص واقعیت مجازی تبدیل شود. همچنین درست مانند استیم، آکیولس از هر فروشی که در فروشگاهش صورت گیرد، درصدی را برای خود برمی‌دارد. در انتها نیز لاکی تعدادی از ویژگی‌های این فروشگاه را اعلام کرد که در زیر می‌توانید آنها را مشاهده کنید:

  • هنگامی که شما به صفحه رسمی یک بازی در فروشگاه آکیولس مراجعه کنید، توانایی این را دارید که یک تصویر ۳۶۰ درجه از محیط بازی را مشاهده کنید.
  • سیستم امتیازدهی به بازی‌ها توسط کاربران در این فروشگاه، با سیستم امتیازدهی سنتی فرق خواهد کرد زیرا ممکن است برخی از تجربه‌های واقعیت مجازی به خصوص تجاربی که حرکت کردن شدید را شبیه‌سازی می‌کنند، برای تمام کاربران مناسب و راحت نباشند. به همین دلیل در سیستم امتیازدهی به بازی‌ها، بخشی به نام «راحتی» نیز وجود خواهد داشت.
  • یکی دیگر از نکات مثبت فروشگاه آکیولس این است که تمام محصولات موجود در فروشگاه، کاملا با سیستم پیشنهادی رایانه‌های شخصی که آکیولس اعلام کرده، سازگار هستند و به خوبی توسط این سیستم‌ها اجرا می‌شوند. بروزرسانی‌های‌ آینده‌ای نیز که برای آن محتوا منتشر شوند نیز تاثیری در عملکرد آنها نخواهند داشت.

در راستای دیگر اخبار مربوط به کمپانی آکیولس، چندی پیش نیز لاکی اعلام کرده بود با اینکه پلی‌استیشن VR به عنوان یک رقیب برای آنها به حساب می‌آید، اما سخت‌افزار آن به اندازه آکیولس ریفت قوی و بروز نیست. همچنین در جریان نمایشگاه CES 2016 بود که قیمت و تاریخ عرضه این هدست اعلام شد. نکته جالب درباره هدست آکیولس ریفت این است که زمانی که پیش‌فروش این هدست به طور رسمی آغاز شد، تنها ۱۴ دقیقه طول کشید تا موجودی روز اول آکیولس ریفت به اتمام برسد!

همه ما می‌دانیم که یک محصول جدید مانند آکیولس ریفت، تنها زمانی می‌تواند موفق شود که محتوای زیاد و درخوری برایش در دسترس باشد و به نظر می‌رسد آکیولس از این نظر زیاد با مشکل روبه‌رو نیست چرا که اعلام شده تا پایان سال ۲۰۱۶، قرار است حدود ۱۰۰ بازی برای این هدست عرضه شود.

نظر شما درباره هدست آکیولس ریفت و به طور کلی تکنولوژی واقعیت مجازی چیست؟ آیا این تکنولوژی می‌تواند به موفقیت دست پیدا کند؟

منبع: Segment Next


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده