نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

رئیس سونی دلیل اعلام نکردن قیمت پلی استیشن VR را در CES 2016 اعلام کرد

بسیاری انتظار داشتند که در جریان نمایشگاه CES 2016، سونی در کنفرانس خبری خود، قیمت و تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR را اعلام کند. اما این اتفاق رخ نداد و حال کاز هیرای، رئیس سونی دلایل اعلام نکردن قیمت و تاریخ عرضه این هدست را توضیح می‌دهد.

حتی پیش از آغاز نمایشگاه CES 2016، بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که در این نمایشگاه، بالاخره قیمت و زمان عرضه هدست‌های مورد انتظار واقعیت مجازی از جمله آکیولس ریفت و پلی‌استیشن VR اعلام شود. با اینکه کمپانی آکیولس، این کار را انجام داد و اعلام کرد که هدست آکیولس ریفت با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه می‌شود، اما سونی از اعلام قیمت و تاریخ عرضه این هدست خودداری کرد.

حال، کاز هیرای، رئیس سونی، درباره این اقدام‌شان در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت ای‌وی واچ داشت، توضیحاتی داد. وی گفت که نمایشگاه CES، مکانی است برای اینکه کمپانی‌ها بتوانند درباره آینده خود و برنامه‌هایشان صحبت کنند و نمایشگاه‌هایی از قبیل E3، نمایشگاه بازی توکیو و GDC که مخصوص بازی هستند، مکان مناسب‌تری برای ارائه توضیحات درباره پلی‌استیشن وی‌آر که یک وسیله مختص بازی است، خواهد بود.

هیرای در ادامه افزود که به دلیل اینکه CES اولین نمایشگاه بزرگ تکنولوژی سال است، بسیاری از شرکت‌ها از جمله سونی، به جای تمرکز برروی یک محصول خاص، علاقه دارند که تمرکز خود را برای نشان دادن برنامه‌های سال پیش‌رو خود بگذارند.

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد در ماه مارس سال جال میلادی و در جریان نمایشگاه GDC، باید منتظر اعلام قیمت نهایی و تاریخ عرضه این هدست باشیم.

در راستای دیگر اخبار مربوط به این هدست، دیروز وب‌سایت آمازون، برای لحظاتی برای این محصول قیمتی معادل با ۸۰۰ دلار قرار داده بود که اگر واقعیت داشته باشد، قرار است با محصول بسیار گران‌قیمتی طرف باشیم.

نظر شما درباره قیمت پلی‌استیشن وی‌آر چیست و به نظر شما سونی چه سیاستی را در قبال قیمت‌گذاری این محصول اتخاذ می‌کند؟

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده