نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵

آیا فروشگاه آمازون قیمت هدست واقعیت‌مجازی پلی‌استیشن VR را فاش کرده است؟

پس از این که چند روز پیش امکان پیش‌خرید هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت با قیمت ۵۹۹ دلار فعال شد، امروز هم سایت آمازون برای مدت کوتاهی قیمت هدست پلی‌استیشن VR را ثبت کرد که حتی گران‌تر از ریفت است! با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

حتی پیش از فعال شدن امکان پیش‌خرید هدست آکیولس ریفت هم شایعات زیادی مبنی بر بالا بودن قیمت هدست‌های واقعیت مجازی منتشر می‌شد. ولی در نهایت قیمت ۵۹۹ دلاری آکیولس ثابت کرد که برای ورود به دنیای واقعیت مجازی، مهم‌تر از هر پیش‌نیاز دیگری به یک جیب پر‌پول نیاز خواهید داشت! حال شعبه کانادایی سایت آمازون، که از قضا یکی از مشهور‌ترین و معتبر‌ترین سایت‌های جهان هم هست، برای مدتی چند‌دقیقه‌ای برچسب قیمت ۸۰۰ دلاری را برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR ثبت کرد که حتی از ریفت هم گران‌تر است.

البته همان‌طور که انتظار هم می‌رفت، صفحه پیش‌فروش این محصول و قیمت مذکور بلافاصله از روی سایت برداشته شدند. با این حال سایت فوربس در این مورد با سونی ارتباط برقرار کرده که این کمپانی در پاسخ این چنین اعلام کرده است:

این یک مشکل فنی بود که برای سایت آمازون پیش آمد. ما هنوز قیمت نهایی هدست پلی‌استیشن VR را مشخص نکرده‌ایم.

البته شاید از جهاتی هم قیمت ۸۰۰ دلاری برای این محصول کمی منطقی به نظر برسد. چرا که در کنار داشتن تمام ویژگی‌های هدستی مانند ریفت، پلی‌استیشن VR از یک پردازنده مجزا هم استفاده می‌کند که با استفاده از آن قادر خواهد بود بازی‌های پلی‌استیشن 4 را در تعداد فریم مورد نیاز واقعیت مجازی پردازش کند و همین پردازنده مجزا می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت این محصول شود. پلی‌استیشن VR فقط برای دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 قابل استفاده خواهد بود و تصاویر را در صفحه‌نمایشی با رزولوشن 1080p و نرخ بازسازی‌ای معادل با ۱۲۰ هرتز نمایش خواهد داد. تاریخ عرضه این هدست فعلا مشخص نیست.

نظر شما در مورد این قیمت چیست؟

منبع: Kitguru


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده