نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰

Oculus معتقد است شرکت‌های بزرگ فرصت‌ها را از دست داده‌اند

جیسون روبین از توسعه‌دهندگان مشغول به کار روی پروژه‌ی آکیلس ریفت، در نمایشگاه CES امسال درباره‌ی اینکه آن‌ها اولین شرکتی به شما می‌روند که در حال عرضه‌ی یک هدست واقعیت مجازی هستند، صحبت کرده و اعتقاد دارد شرکت‌های بزرگ راه غلطی را آغاز کردند. با زومجی همراه باشید.
وقتی از روبین سوال می‌شود که چه حسی دارد وقتی می‌داند اولین هدست واقعیت مجازی کاربردی محصول شرکت آن‌هاست، او پاسخ می‌دهد تمرکز آن‌ها روی اولین بودن نیست ولی این قضیه بسیار برای آن‌ها خوشایند است.
وقتی شرکت‌های بزرگ سراغ من می‌آیند، من می‌گویم: «ببینید، نمی‌خواهید برگردید به زمانی که همه‌چیز داشت به سمت اجتماعی شدن پیش می‌رفت؟» اما همه می‌گویند: «فیسبوک به عنوان یک پلتفرم بازی؟ هیچکس از آن استقبال نخواهد کرد، اصلاً جواب نخواهد داد.» اما بعد شرکت Zynga به وجود آمد. یا وقتی که هنگام ظهور تلفن‌های هوشمند همه می‌گفتند: «نمایشگر لمسی، اصلاً چطور کار می‌کند. مردم دوست ندارد روی موبایلشان بازی کنند.» و بعد شرکتی مثل Rovio (سازنده‌ی Angry Birds) ظهور کرد.
روبین معتقد است شرکت‌های تازه‌کار بهتر می‌توانند این گونه شرایط را مدیریت کنند:
آن‌ها شکست می‌خورند اما یاد می‌گیرند که چطور در تلاش دوم یا سوم کار درست را انجام دهند. در حالی که کمپانی‌های بزرگ سرمایه‌گذاری‌های عظیمی روی ساخت بازی‌های مختلف می‌کنند و می‌گویند هیچکس از واقعیت مجازی استفاده نخواهد کرد، ما باید روی چیزهای دیگری تمرکز کنیم. آن‌ها این فرصت را از دست می‌دهند، همیشه همین کار را می‌کند... بعضی از آن‌ها خیلی به این کار علاقه دارند.
روبین در انتهای صحبت‌های خود اذعان می‌کند آکیلس بیشتر تمایل دارد به شرکت‌های کوچک میدان دهد:
من از این که شرکت‌های بزرگ استقبال بسیاری از واقعیت مجازی کردند، شگفت‌زده شده‌ام اما این شرکت‌های کوچکتر خواهند بود که می‌گویند: «من شاید شکست بخورم و  حتی اگر میزان هزینه و سود من هم برابر شود، خوشحال خواهم بود. اما من می‌خواهم دانش استفاده از آن را کسب کنم.» آن‌ها کسانی هستند که من دنبالشان هستم، کسانی که مشتاقانه می‌خواهند درباره‌ی این فناوری جدید بیشتر بدانند.
منبع: VGChartz


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده