نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵

سونی کمپانی ساخت ابزار‌های حرکت شناسی سافت‌کینتیک را خریداری کرد

سونی کمپانی Softkinetic (سافت‌کینتیک) را خریداری کرده که برای طراحی سنسور‌های تصویری و سنسور‌های شناخت حرکات بدن انسان شهرت دارد و در شهر بروکسل بلژیک مستقر شده است. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
کمپانی سافت‌کینتیک چندین سال است بر روی پروژه‌ای به نام «Time to Flight» کار می‌کند که هدف آن طراحی سنسور‌های انقلابی در زمینه رابط کاربری کامپیوتر‌ها، بازی‌های ویدیویی و دستگاه‌های موبایل است. این تکنولوژی یک تجربه کاملا منحصر به فرد است ولی پیش از این نمونه‌های از آن را در کنسول Wii نینتندو و کینکت مایکروسافت مشاهده کرده‌ایم. تکنولوژی Time to Flight از روش جالبی برای تشخیص محیط استفاده می‌کند، به این صورت که نورهایی در تمام جهات از سنسور تصویر ساطع می‌شود و این نور‌ها پس از برخورد به اشیا محیطی و کاربر به سمت سنسور بازمی‌گردد و پس از آن دستگاه با محاسبه مدت زمان ساطع شدن و بازگشت نور، فضای ۳ بعدی اطراف را شبیه‌سازی می‌کند. مایکل تامبراف، مدیر عامل Softkinetic است و ۷۷ نفر در حال کار برای این کمپانی هستند که وظیفه اصلی آن ساخت سنسور‌های مختلف و نرم‌افزار‌های مربوطه است. این کمپانی از این پس زیرمجموعه سونی است که خود پیش از این سنسور‌های تصویری و حرکتی مختلفی طراحی کرده، ولی حال تمایل دارد تا تکنولوژی Time to Flight را با سنسورهای حرکتی خودش تلفیق کند و یک سیستم حرکتی مناسب برای ادامه راه خود در زمینه تقابل با بازی‌ها و نرم‌افزار‌ها  تولید کند. تامبراف در این مورد گفت:
از این که بخشی از سونی باشیم، بسیار هیجان زده هستیم. سونی بهترین شریک ممکن برای فعالیت‌های ما و بزرگ‌ترین تولید کننده سنسور‌ها در جهان است و از این پس می‌توانیم از مدل‌های ۳ بعدی سونی برای بهبود هرچه بیش‌تر برنامه‌هایمان استفاده کنیم.
البته هیچ یک از طرفین فعلا در مورد مبلغ توافق شده در این قرارداد صحبتی نکرده‌اند و فقط سونی اشاره کرده که خرید این کمپانی مشکلی در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی این شرکت ایجاد نمی‌کند. منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده