نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

ولو: عوارض جانبی هدست‌های واقعیت مجازی ناشی از ضعف برنامه‌نویسان است

چت فالیزک، طراح و نویسنده کمپانی ولو، اعلام کرد که حالت تهوعی که در اثر استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی برای کاربران اتفاق می‌افتد، ناشی از مشکلات نرم‌افزاری است و ربطی به هدست ندارد. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
فالیزک در جریان نمایشگاه EGX 2015 انگلستان، توضیحات کاملی در مورد هدست‌های واقعیت مجازی ارایه داد و شایعات مربوط به عوارض جانبی حاصل از استفاده این هدست‌ها را بی‌معنی تلقی کرد:
در آزمایشاتی که در مورداستفاده از هدست‌های واقعیت مجازی داشتیم، شاهد افرادی بودیم که مشکلاتی مثل حالت تهوع داشتند. ولی اطمینان می‌دهم که این مشکلات ربطی به هدست‌های واقعیت مجازی ندارد و نتیجه ویژگی‌هایی است که نرم‌افزار‌های مربوطه ارایه می‌دهند. پس اگر شخصی مشکلی در این مورد دارد باید آن را با برنامه‌نویسان مربوطه مطرح کند.
ولو با همکاری HTC هدست واقعیت مجازی وایو را تولید کرده و با استناد به سخنان گیب نول، مدیر ولو، این هدست هیچ عارضه جانبی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد. فالیزک هم در مورد این هدست گفت:
ما از سیستمی به نام «Lighthouse» در طراحی هدست وایو استفاده کردیم که قابلیت شناسایی کاربران را دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تعامل بهتری با جهان مجازی داشته باشند. به نظر من این شیوه جدید بسیار بهتر و کم ضرر‌تر از شیوه‌های قدیمی کنترل بازی‌ها است. علاوه بر آن وقتی با جهان اطراف‌تان به این شیوه تعامل داشته باشید، حافظه شما نیز تقویت می‌یابد.
هدست واقعیت مجازی وایو اواخر سال ۲۰۱۵ به تعداد محدود عرضه می‌شود و عرضه همگانی آن بین ماه‌های دی و اسفند ۹۴ خواهد بود. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده