// شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰

مدیر اجرایی سونی: پلی‌استیشن وی‌آر همانند یک دستگاه بازی جدید قیمت گذاری خواهد شد

سونی برای هدست واقعیت مجازی مخصوص به کنسول پلی‌استیشن 4 که جدیدا پلی‌استیشن وی‌آر نامگذاری شده به صورت تخمینی قیمتی را اعلام کرده که شاید برای خیلی‌ها آن چنان مطلوب نباشد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
اندرو هاوس رئیس بخش پلی‌استیشن اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که کمپانی آن‌ها هدست پلی‌استیشن وی‌آر را مانند یک پلتفرم مخصوص به بازی جدید قیمت گذاری خواهد کرد. هرچند که اطلاعات دقیقی در این باره ارائه نداد. اگر منظور او کنسول‌های خانگی و سنتی مانند پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و یا Wii U باشد، از صحبت‌های وی می‌توان این‌طور برداشت کرد که پلی‌استیشن وی‌آر قیمتی در محدوده‌ی ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد داشت. سونی پیش از این گفته بود که قصد دارد در زمینه‌ی قیمت گذاری این دستگاه پایین‌ترین حد ممکن را در نظر بگیرد تا افراد بیشتری قادر به خرید آن باشند. اگر بخواهیم بنا را بر مقایسه بگذاریم رقبای دیگر در حوزه‌ی واقعیت مجازی مانند آکیولوس ریفت و وایو وی‌آر برای گرفتن بهترین نتیجه نیازمند استفاده از یک رایانه شخصی با قدرتی معقول هستند اما در مقابل پلی‌استیشن وی‌آر قدرت اجرایی خود را مستقیما از کنسول پلی‌استیشن 4 دریافت می‌کند که پیش از این آن را خریداری کرده‌اید. از لحاظ قیمت نیز کمپانی آکیولوس گفته بود آن‌ها قصد دارند بسته‌ای مجزا را به قیمت ۱۵۰۰ دلار که شامل یک رایانه شخصی قوی، هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت و گیم پد ایکس‌باکس وان می‌شود، عرضه کنند. Morpheus هدست پلی‌استیشن وی‌آر قرار است طی نیمه‌ی اول سال آینده میلادی به صورت رسمی عرضه شود هرچند که هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخصی در اختیار نداریم. همچنین در نقطه‌ای دیگر از مصاحبه اندرو هاوس تایید کرد که هنگام عرضه‌ی این هدست واقعیت مجازی حداقل ده بازیِ زمان عرضه نیز برای خریداران قابل دسترس خواهد بود اما او به طور دقیق نامی از آن بازی‌ها نبرد. او در ادامه افزود:
حوزه‌ی واقعیت مجازی تماما کتاب قانون بازی سازی را متحول خواهد کرد. اگر شما به استودیوها و کمپانی‌های مربوطه بروید مشاهده خواهید کرد که تعداد بسیار زیادی از تیم‌های کوچک با علاقه و پشتکار فراوانی درحال ساخت بازی برای واقعیت مجازی هستند چرا که در این زمینه می‌توان با انجام برخی کارهای بسیار ساده، چیزهایی را بوجود آورد که بی نهایت جادویی هستند.
هفته گذشته کمپانی سونی در جریان کنفرانس خبری خود در نمایشگاه Tokyo Game Show به صورت رسمی اعلام کرد که نام هدست واقعیت مجازی مخصوص به کنسول پلی‌استیشن 4 دیگر پروژه‌ی مورفیوس نخواهد بود بلکه با نام پلی‌استیشن وی‌آر شناخته خواهد شد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده