نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۶

احتمال پشتیبانی‌ نسخه جدید اپل تی‌وی از گیم پد‌های آیفون

توضیحاتی در صفحه بازی ترانزیستور که قرار است برای نسخه جدید اپل تی‌وی منتشر شود باعث شد که حدس‌هایی در رابطه با پشتیبانی‌ این دستگاه جدید از گیم‌پد‌های موجود برای آیفون زده شود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

ساعاتی‌ پیش از نسخه جدید اپل ‌تی‌وی رونمایی شد و با اینکه این دستگاه جدید تمرکز زیادی بر روی بازی خواهد داشت، صحبتی‌ درباره پشتیبانی‌ این دستگاه از گیم‌پد به میان آورده نشد و اپل بیشتر تمرکز خود را بر روی نحوه اجرای بازی‌ها با کنترل از راه دور خود دستگاه گذاشته بود. اما انتشار تصویری از صفحه بازی ترانزیستور ( که پیش از این بر روی آیفون و آیپد منتشر شده بود و قرار است برای دستگاه اپل تی‌وی نیز منتشر شود) بر روی اپ استور جدید این دستگاه در این مراسم، نشان می‌داد که در توضیحات این بازی عبارت «استفاده از گیم‌پد اختیاری است» آورده شده بود و همین عبارت این شائبه را به وجود آورد که احتمالا اپل تی‌وی جدید از گیم‌پدهای سازگار با آیفون و آیپد پشتیبانی‌ خواهد کرد. در هنگام رونمایی از این دستگاه همچنین اعلام شد که تمام بازی‌هایی که پیش از این شما برای دستگاه مبتنی‌ بر iOS خود خریداری کرده‌اید به صورت رایگان برای اپل تی‌وی در دسترس خواهند بود به این شرط که این بازی‌ها برای tvOS (سیستم عامل جدید اپل مخصوص اپل ‌تی‌وی) منتشر شوند.

Apple TV Transistor

نکته‌ای‌ که در این میان حائز اهمیت است این است که گیم‌پدهایی که توسط کمپانی‌های معروفی مانند مدکتز، استیل سرییز، لاجیتک و ریزر برای دستگاه‌های مبتنی‌ بر iOS عرضه شده‌اند، بیشتر تمرکز خود را بر روی قابل حمل بودن گذاشته‌اند و اصلا برای استفاده در نشیمن منزل بهینه نیستند. حال باید ببینیم که آیا این شرکت‌ها، برنامه‌ای برای ساخت گیم‌پدهای مخصوص برای اپل تی‌وی  جدید دارند یا خیر.

همچنین احتمال ساخت گیم‌پدی برای این دستگاه توسط اپل نیز بسیار ضعیف است زیرا اگر اپل برنامه‌ای‌ برای ساخت گیم‌پد مخصوص اپل تی‌وی در سر داشت حتما در مراسم امروز به آن‌ اشاره می‌کرد.

منبع:‌Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده