نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

تحلیلگران مدعی شدند: کمپانی نینتندو پروژه‌ی Quality of Life را رها کرده است

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این هستند که کمپانی نینتندو کار بر روی پروژه‌ی Quality of Life (کیفیت زندگی) را متوقف کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

در حالی که انتظار می‌رود نینتندو پلتفرم Quality of Life یا «کیفیت زندگی» (به اختصار QOL) را در اوایل سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار کند، تعدادی از تحلیلگران عقیده دارند که این کمپانی قصد دارد کار بر روی نوآوری مذکور را در سکوت خبری موقتاً کنار بگذارد. این تحلیلگران تمرکز نینتندو بر روی بازار بازی‌های موبایل را دلیل این امر دانسته‌اند.
در همین راستا، لوئیس وارد (Lewis Ward)، رئیس بخش تحقیقات IDC، در گفت‌وگو با فورچون (Fortune) گفت:

من گمان می‌کنم که طرح فوق موقتاً کنار گذاشته شده است. انتظار می‌رود که این پلتفرم تا پایان مارس ۲۰۱۶ در ایالات متحده عرضه شود، ولی شخصاً چیزی در این‌باره نشنیده‌ام… فکر می‌کنم ازآنجا که نینتندو همیشه به بازارهای بکر و همین‌طور حوزه‌ی سلامت علاقه داشته، مسئولین‌اش تلاقی این امر با سخت‌افزار و نرم‌افزارهای‌شان را به عنوان یک فرصت تلقی کرده‌اند.

در این میان، مایکل پچر (Michael Pachter)، تحلیلگر Wedbush، هم دید خوش‌بینانه‌ای به QOL نداشت و آن را با Vitality Sensor (یک وسیله‌ی جانبی عرضه‌نشده برای کنسول Wii که برای نمایش ضربان قلب و رصد وضعیت جسمی بازیکنان در نظر گرفته شده بود) که هرگز به بازار راه پیدا نکرد، مقایسه کرد:

به نظر من این پروژه احتمالاً لغو شده است؛ درست مانند آنچه در مورد Wii Vitality Sensor اتفاق افتاد و سکوت سازندگان‌اش را به دنبال داشت.

سیستم نظارت خواب، ساخته‌شده توسط نینتندو سیستم «نظارت بر خواب» نینتندو که به‌طور نامحسوس وضعیت خواب را بررسی می‌کند

پچر در ادامه به صحبت درباره‌ی برنامه‌های نینتندو برای فعالیت در بازار بازی‌های موبایل پرداخت و عنوان کرد که تمرکز نینتندو بر روی این حوزه می‌تواند به معنای آن باشد که ما هیچ‌گاه سیستم «نظارت بر وضعیت خواب» طراحی‌شده توسط این کمپانی را در بازار نخواهیم دید. نینتندو چند هفته پیش، حق‌امتیازی را برای این سیستم ثبت کرده بود.

پچر گفت:

مسئولین نینتندو از زمان بیماری ایواتا کاملاً غیرعلنی و بی‌سروصدا مشغول فعالیت بوده‌اند. هدف این کمپانی از ارائه‌ی تجهیزات کمکی برای بهبود سطح زندگی این بود که مردم را به خرید هرچه بیشتر محصولات‌اش تشویق کند. من فکر می‌کنم که آن‌ها از سوی محصولاتی که سعی داشته‌اند ضرردهی‌شان را متوقف کنند، به‌شدت ضربه خورده‌اند.

وی در پایان این‌چنین نتیجه‌گیری کرد:

به نظر من، آن‌ها احتمالاً سرگرم کار بر روی عملی کردن نوآوری‌های‌شان در پلتفرم‌های موبایل هستند. این بخش بسیار مهم‌تر از QOL است.

نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیا نینتندو پروژه‌ی Quality of Life را رها کرده است؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده