نویسنده: مرتضی تقوی
// جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵

سازندگان Crysis بر روی تکنولوژی واقعیت مجازی تمرکز کرده‌اند

بنا بر گفته ی اِلایجاه فریمن، مدیر تولید شرکت کرای تِک، مقوله‌ی واقعیت مجازی مورد توجه ویژه‌ی این شرکت قرار گرفته است. وی معتقد است که واقعیت مجازی گام بعدی و مسیر طبیعی‌ است که این شرکت باید آن را بپیماید. با سیاست کرای تِک در قبال واقعیت مجازی با زومجی همراه باشید.

اِلایجاه فریمن، مدیر تولید شرکت کرای تِک، دیروز در مصاحبه‌ای با سایت VideoGamer در نمایشگاه گیمز‌کام بیان کرد:

مقوله‌ی واقعیت مجازی جزئی از خط سیر راهبردی شرکت کرای‌تِک است. ما به دید سه بعدی محیط از بازی Crysis 2 دست یافته بودیم و بنابراین این موضوع چیز جدیدی برای ما نیست و قبلا هم آن را داشته‌ایم. اما، این موضوع اکنون مورد توجه ویژه‌ی ما قرار گرفته است زیرا جزئی از خط سیر راهبردی طبیعیِ شرکت است که باید پیموده شود. وقتی ما پیش از این به این حوزه وارد شدیم و چنین فضا‌های شگفت‌انگیزی را توانستیم خلق کنیم، دریافتیم که این حوزه دقیقا همان جایی است که باید به سمت آن حرکت کنیم. در تیم‌های توسعه و ساختی که برای شرکت کرای تِک کار می‌کنند، واقعیت مجازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

شرکت کرای‌تِک اوایل سال جاری میلادی از اولین بازی واقعیت مجازی خود با نام Robinson: The Journey رونمایی کرد که به گیمر‌ها اجازه‌ی تجربه‌ی دنیای دایناسور‌ها را می‌دهد.

robinson-the-journey-banner

فریمَن در پاسخ به سوالی که آیا فکر نمی‌کند که علاقه به واقعیت مجازی ممکن است روزی کمرنگ شود پاسخ می‌دهد:Oculus Rift

برای من، به عنوان یک بازی‌ساز، که ماجرا اینگونه به نظر نمی‌رسد. من نمی‌توانم از طرف کل صنعت بازی اینجا صحبت کنم، ولی به عنوان یک بازی‌ساز وقتی در این محیط بازی کردم و به راه‌های جدید انجام بازیی که از طریق واقعیت مجازی می‌توان برای گیمر‌ها فراهم کرد فکر کردم، فهمیدم که این مقوله واقعا هیجان‌انگیز است. این همان ذهنیتی است که برای پیشرفت به آن احتیاج دارم. به هرحال به عقیده‌ی من با بقیه‌ی بازی‌سازان در این زمینه فاصله‌ی چندانی ندارم و حس می‌کنم که اکنون دقیقا زمان رفتن به سوی تکنولوژی واقعیت مجازی است. به نظر من ما در آستانه‌ی تکامل این رسانه قرار داریم.

اولین ابزار واقعیت مجازی‌ای که برای مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود هدست واقعیت مجازی Vive شرکت اچ تی سی است که اواخر سال جاری میلادی برای پلتفرم پی‌سی در دسترس عموم خواهد بود. رقیب این وسیله هم هدست آکیولس شرکت ریفت خواهد بود که اوایل سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهد شد و همچنین محصول Morpheus Project شرکت سونی نیز در نیمه‌ی اول سال 2016 در دسترس خواهد بود.

هنوز تاریخ عرضه‌ی بازی Robinson: The Journey اعلام نشده است.

منبع: VideoGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده