نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰

موتور بازی‌سازی شرکت Autodesk اواخر ماه جاری میلادی منتشر می‌شود

روز گذشته شرکت نرم‌افزاری بزرگ اتودسک که همه آن‌ را با برنامه‌هایی چون Maya و 3Ds Max می‌شناسند، رسماً وارد دنیای بازی‌ها شد و موتور بازیسازی Stingray را برای انتشار اواخر همین ماه، معرفی کرد. با زومجی همراه باشید.

برای استفاده از Stingray که ۲۸ آبان منتشر می‌شود، باید ماهی ۳۰ دلار هزینه بپردازید. البته اتودسک در نظر دارد اواخر تابستان امسال، دسترسی به این موتور بازیسازی را برای کاربرانی که مجموعه‌ی مدلینگ Maya LT را خریداری کرده‌اند، رایگان کند. Maya LT نسخه‌ی ساده‌شده‌ی نرم‌افزار مدل‌سازی Maya است که به هدف ساخت مدل‌های سه‌بعدی برای بازی‌های مستقل موبایلی ارائه شده است.

موتور Stingray بر روی پایه‌های موتوری به نام Bitsquid ساخته شده که اتودسک شرکت سازنده‌ی آن را سال گذشته به خدمت گرفته بود و در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی همان سال، از برنامه‌های خود برای ورود به دنیای ساخت بازی‌ها گفته بود.

کاربران Stingray می‌توانند با سهولت تمام و تنها با یک کلیک، از مدل‌های ساخته شده به وسیله‌ی سایر نرم‌افزارهای اتودسک در این موتور استفاده کنند. خروجی پروژه‌های این موتور می‌تواند روی پلتفرم‌های iOS، اندروید، ویندوز، آکیولس ریفت، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان اجرا شود.

برای اطلاعات فنی بیشتر درباره‌ی این موتور بازیسازی، می‌توانید به وبسایت آن مراجعه کنید. جالب است بدانید نام این موتور از روی یک ماهی گرفته شده که ظاهری شبیه سفره‌ماهی دارد. اتودسک احتمالاً به خاطر نرمی و روان بودن محصول خود این نام را انتخاب کرده است.

منبع: Gamasuta


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده