نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳

تماشا کنید: کنترل روبات توسط اگزواسکلتون ساخته شده با لگو

دنیل بِندِتِلی، طراح فرانسوی، سیستمی را ساخته است که توسط یک اگزواسکلتون (اسکلت خارجی) ساخته شده با قطعات لگو، می‌تواند از راه دور روباتی را کنترل کند. با زومجی و تماشای این ویدیو همراه باشید.

Arduino board نمایی از یک بورد آردوینو

دنیل بِندِتِلی پروژه ساخت اگزواسکلتون با قطعات لگو را از سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و در طی‌ این سال‌ها طراحی ربات که نامش Cyclops ML II است و فیزیکی‌ شبیه به فیزیک انسان دارد را تغییرات بسیاری داده است. جدیدترین فیلمی که در ماه می (اردیبهشت) از پروژه وی منتشر شده، بندتلی را در حالی  نشان می‌دهد که توسط یک اگزواسکلتون ساخته شده از قطعات سری Mindstorm لگو ربات را از راه دور کنترل می‌کند.

این اگزواسکلتون توسط یک پتانسیومتر حرکت کاربر را ضبط کرده و توسط بلوتوث و از طریق یک بورد آردوینو حرکات را به ربات می‌فرستد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

دستگاه ساخته شده توسط بندتلی فقط توانایی حرکت دادن شانه‌ها و دست‌های ربات را دارد. برای ساخت دستگاهی که بتواند نیم تنه‌ی پائین ربات را حرکت دهد باید سیستم کاملا متفاوتی پیاده سازی شود.

اگزواسکلتون رباتی است که به وسیله‌ی یک انسان پوشیده شده و ضمن ایجاد یک پوشش محافظ برای بدن فرد می‌تواند با افزایش قدرت و مقاومت عضلات، فرد را در حرکت‌ها، مانورها و همچنین حمل و جابجایی بارها کمک نماید.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده