نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰

بالارفتن ۱۰۰ درصدی سود کمپانی کپ کام به لطف فروش Devil May Cry 4 Special Edition

کپ‌کام، ناشر بازی‌هایی مانند Dead Rising و Resident Evil،  پنجشنبه گزارش مالی خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر کرد. این نتایج بسیار نتایج قوی‌ و خوبی‌ بودند. با زومجی و ادامه خبرهمراه باشید.

در گزارشی که کپ‌کام منتشر کرد، میزان فروش این شرکت تا تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) نمایش داده شد. فروش کلی‌ این شرکت ۱۴.۵ میلیارد ین (معادل با ۱۱۶ میلیون دلار) بود که نسبت به همین بازه زمانی‌ در سال گذشته ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. همچنین سود خالص این کمپانی برابر با ۱.۵۷ میلیارد ین (۱۲.۶ میلیون دلار)  بوده که نسبت به سال گذشته ۱۰۴.۹ درصد افزایش داشته است.

یکی‌ از دلایل اصلی‌ این موفقیت، عرضه نسخه مخصوص بازی محبوب این شرکت یعنی Devil May Cry 4 بود که بنا به گفته کپ‌کام فروش بسیار خوبی‌ داشت. قسمت اعظم این فروش به صورت دیجیتالی اتفاق افتاده بود. بازی‌های دیگری همچون Monster Hunter 4 Ultimate, Resident Evil Revelations 2 و Resident Evil HD نیز در این موفقیت سهیم بودند.

Devil-May-Cry-4-Special-Edition-Shakhes

نسخه Ultimate قسمت چهارم بازی Monster Hunter در سراسر دنیا بیش از ۳.۹ میلیون نسخه فروش کرده است. میزان فروش دیگر بازی‌های این کمپانی توسط کپ‌کام اعلام نشد اما بنابر گزارشات منتشر شده می‌توان به این واقعیت که Residnet Evil HD بیش از ۱ میلیون نسخه فروش کرده دست یافت.

Monster Hunter 4

اما در این بازه زمانی‌ همه اخبار برای کپ‌کام خوشایند نبوده چون بخش آنلاین بازی‌های کپ‌کام موفقیت چشمگیری نداشته است. همچنین بازی‌هایی که برای موبایل‌ها توسط کپ‌کام منتشر شده نیز آنچنان به موفقیت دست پیدا نکرده‌اند. کپ‌کام در ادامه این گزارش گفت که دو بازی جدید موبایل آنها Smurf's Village و Magical Meadow شروع خوبی‌ داشته‌اند.

همچنین بخش تجارت بازی‌های ویدیویی کپ‌کام که نامش محتوای دیجیتالی است، فروش خالص ۶.۳ میلیارد ینی (۵۰.۷ میلیون دلار) در این بازه زمانی‌ داشته است. این عدد در سال گذشته برابر با ۵.۵ میلیارد ین (۴۴.۳ میلیون دلار) بوده است. درآمد اجرایی این بخش نیز ۱.۱ میلیارد ین (۸.۸ میلیون دلار) اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۲.۲ درصد کاهش داشته است.

کپ‌کام همچنین چند واحد تجاری دیگر مانند واحد وسایل سرگرمی نیز دارد. این بخش بهترین عملکرد را در میان تمامی‌ بخش‌های این کمپانی داشته است. آمار فروش این بخش بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. یکی‌ از دلایل اصلی این موفقیت عرضه بازی آرکید Resident Evil 6 بوده است.

همچنین علاوه بر کپکام، دیگر کمپانی ژاپنی یعنی سونی امروز آمار فروش خود را نیز منتشر کرده بود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده