نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

مایکروسافت نام سرویس موسیقی‌ خود را در ویندوز ۱۰ به Groove تغییر داد

مایکروسافت نام جدیدی برای سرویس موسیقی‌ خود که Xbox Music نامیده می‌شد انتخاب کرد. این سرویس که با عرضه ویندوز ۱۰ در تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد)  راه اندازی می‌شود Groove نام دارد.

هزینه این سرویس جدید، ماهیانه ۹.۹۹ دلار و سالیانه ۹۹.۹۹ دلار است و بنا به گفته مایکروسافت شما با عضو شدن در این سرویس توانایی دسترسی به یکی‌ از بزرگترین کاتالوگ های موسیقی دنیا را بدون تبلیغات خواهید داشت. ‌آهنگ‌ها در این سرویس قابلیت پخش آنلاین و دانلود برای پخش آفلاین را خواهند داشت.

همچنین دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان میتوانند از طریق اپلیکیشن این برنامه در زمان بازی کردن به موسیقی گوش دهند. اما این کار فقط از طریق قابلیت Snap ایکس‌باکس وان قابل دسترسی‌ است و بنابراین بخشی از صفحه نمایشگر شما در زمان استفاده از این اپلیکیشن گرفته خواهد شد. فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس قبلا اعلام کرده بود که پخش موسیقی‌ در پس زمینه ایکس‌باکس وان در زمان بازی کردن تا زمانی‌ که ویندوز ۱۰ کاملا با ایکس‌باکس وان ادغام نشود امکان نخواهد داشت.

شرکت رقیب مایکروسافت، سونی چندی پیش با همکاری اسپاتی‌فای سرویس موسیقی‌ خود را به نام PlayStation Music راه اندازی کرد که جای سرویس قبلی‌ این کمپانی یعنی Music Unlimited را گرفت و در حال حاضر برای استفاده بر روی پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و موبایل های اکسپریای این شرکت آماده است. این سرویس برخلاف Groove قابلیت پخش در پس زمینه را هنگام انجام بازی دارا است.

سرویس Groove مایکروسافت فقط به صورت پولی‌ قابل استفاده است اما کاربران می‌توانند به صورت آزمایشی‌ و مجانی این سرویس را به مدت یک ماه امتحان کنند.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده