نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

همکاری مایکروسافت با آکیولس چه تأثیری روی هولولنز خواهد داشت؟

همکاری مایکروسافت با آکیولس شاید خیلی‌ها را شگفت‌زده و البته نگران کرد، نگران بابت اینکه حال چه بر سر هولولنز می‌آید و مایکروسافت چگونه می‌خواهد از این دو دستگاه به بهترین نحو استفاده کند. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس به سوال‌ها پاسخ داده است.

اسپنسر در مصاحبه‌ی تازه‌اش اظهار کرده است که آکیولس این فرصت را به آن‌ها می‌دهد که تمرکز خود را روی هولولنز بگذارند، فناوری‌ که هنوز بسیار جای کار دارد.

این همکاری ما را قادر می‌کند که در ناحیه‌ای کار کنیم که با هولولنز متفاوت است، دستگاهی که هنوز راه درازی در پیش خود دارد. به نظر من این همکاری کار درستی است. تیم هولولنز برای من عکسی فرستادند که نشان می‌داد همه‌ی آن‌ها کنفرانس آکیولس را با هولولنز و به شکل تصویری روی دیوار دیده‌اند. این واقعاً مثل یک فناوری سوررئال است اما همه‌ی آن‌ها به خاطر کنفرانس هیجان‌زده بودند.

اما در مورد خود این همکاری غافلگیر‌کننده، اسپنسر گفت انگیزه‌ی اصلی برای این کار این بود که مایکروسافت قصد دارد از اکوسیستم‌هایی پشتیبانی کند که کارهای واقعاً‌ خلاقانه روی پی‌سی انجام می‌دهند. او اضافه کرد جایگاهی که به وسیله‌ی این همکاری به آن رسیدند، بسیار مناسب است و همچنین به این نکته اشاره کرد که او و برندن آریب، مدیرعامل آکیولس وی‌آر سال‌ها است که یکدیگر را می‌شناسند.

هدست آکیولس ریفت اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد شد ولی هنوز تاریخی برای عرضه‌ی مدل کاربردی هولولنز اعلام نشده است، گرچه هدست واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت در نمایشگاه E3 حضور خواهد داشت و احتمالاً اخباری بیشتری از آن به گوش خواهد رسید.

در این مصاحبه اسپنسر طرز کار استریم بازی‌ها از ایکس‌باکس وان به آکیولس را نیز تا حدودی توضیح داد.oculus xbox controller

این مانند یک صفحه‌نمایش ۲بعدی در یک دنیای ۳بعدی است و ما قرار نیست همه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس را تبدیل به بازی‌های واقعیت مجازی کنیم. اما اینکه شما روبه‌روی یک صفحه‌نمایش بزرگ، حدوداً به ابعاد ۲ متر در ۳ متر نسشته‌اید و هیچ‌چیز دیگری در اطرافتان وجود ندارد و همه‌چیز تاریک شده است، بسیار عالی و خارق‌العاده و تجربه‌ای تاریک است. بسیاری از همکاران ما در شرکت ترجیح می‌دهند به این شکل بازی کنند.

در کنفرانس واقعیت مجازی آکیولس اعلام شد که تمام مدل‌های کاربردی این هدست با یک کنترلر ایکس‌باکس وان عرضه می‌شوند. قیمت رسمی این دستگاه همچنان نامشخص است اما آکیولس قبلاً اعلام کرده بود که قیمت هدست و رایانه‌ی مورد نیاز آن، حدود ۱۵۰۰ دلار خواهد بود.

رقیب مایکروسافت نیز در حال کار روی هدست واقعیت مجازی خود است که فعلاً پروژه‌ی مورفیوس نام دارد. سونی در نظر دارد این هدست را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از جریان کنفراس آکیولس، خبرهای زیر را از زومجی دنبال کنید:

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده