نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

سرویس PlayStation Now از امروز روی تلویزیون های هوشمند سامسونگ در دسترس است

به لطف همکاری میان سونی و سامسونگ، از این پس می‌توانید به وسیله‌ی سرویس استریم بازی PlayStation Now بدون داشتن کنسول و تنها با تلویزیون هوشمند سامسونگ خود، از بازی‌های پلی‌استیشن 3 لذت ببرید. با زومجی همراه باشید.

کسانی که در آمریکا یا کانادا زندگی می‌کنند و صاحب مدل‌های خاصی از تلویزیون‌ های هوشمند سامسونگ هستند، با مراجعه به قسمت Smart Hub دستگاه خود می‌توانند اپلیکیشن مخصوص سونی برای PlayStation Now را دریافت کنند. برای انجام بازی‌ها به کنترلر Dualshock 4 و البته یک اینترنت پرسرعت نیاز خواهید داشت. این اولین قدم سونی برای گسترش بازی‌هایِ تحت سیستم ابری روی دستگاه‌هایی غیر از محصولات خود است و شاید آغازگر راه ارائه‌ی متفاوت محتوا - غیر از بازی‌های دانلودی و فیزیکی - برای ناشرها باشد.

بازی‌های ابری یکی از فناوری‌هایی است که احتمالاً در آینده جای سخت‌افزارهای مخصوص بازی را خواهد گرفت. سونی هم سعی دارد یکی از ارکان اصلی این ناحیه باشد و با خرید فناوری‌های مورد نیاز این کار با به خدمت گرفتن شرکت Gaikai در سال ۲۰۱۲، عزم خود را جزم کرد. احتمال این وجود دارد که با پیشرفت فناوری‌ها در سال‌های آتی و سرورهای بهتر و البته اینترنت‌های با کیفیت‌تر، کنسول‌های نسل بعدی تماماً بر اساس فناوری ابری ساخته شوند. اما مشکلاتی مانند میزان تأخیر در بازی‌ها و موارد دیگر نیز وجود دارند که سونی با سرویس PS Now قصد حل کردن آن‌ها را دارد.

PlayStation Now سال گذشته راه‌اندازی شد و کاربران از طریق پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن ویتا، پلی‌استیشن تی‌وی و البته چند مدل از تلویزیون‌ های سونی به آن دسترسی دارند. این سیستم شامل بیش از ۱۰۰ بازی پلی‌استیشن 3 است و کاربران می‌توانند با پرداخت ماهیانه ۲۰ دلار یا در حالت دیگری ۴۵ دلار برای سه ماه، دسترسی نامحدود به این بازی‌ها داشته باشند. همچنین امکان اجاره‌ی یک بازی بدون خرید حق اشتراک نیز وجود دارد.

این سرویس با برخی ویژگی‌های شبکه‌ی پلی‌استیشن مانند بازی کردن چندنفره، تروفی‌ها و سیوهای ابری نیز سازگار است اما اگر هیچکدام از کنسول‌های پلی‌استیشن را در اختیار ندارید و فقط روی تلویزیون‌های سامسونگ بازی می‌کنید، همچنان به مجموعه‌ی بزرگ بازی‌های PlayStation Now دسترسی خواهید داشت.

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده