نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۵

بازی، بیشترین کلمه جستجو شده در مایکت

مایکت اخیرا گزارشی از تبلیغات خود در نیمه اول سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است که اطلاعات مختلفی ارائه می‌دهد. 

مایکت یکی از پلتفرم‌های بزرگ ایرانی برای دانلود رایگان بازی و اپلیکیشن است که البته فعالیت آن فقط در این مورد خلاصه نمی‌شود و مثلا تماشای فیلم، سریال و انیمیشن هم در بین امکانات آن دیده می‌شود. این پلتفرم اخیرا گزارشی از عملکرد خود در زمینه تبلیغات در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است. 

به‌طور دقیق‌تر، مایکت ۱۲ سال مرجعی برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی بوده است و در حال حاضر، آمار ۲۰۰ میلیون دانلود ماهانه بازی و برنامه، ۱۵۰ میلیون جستجوی ماهانه و ۸۰۰ میلیون دقیقه پخش فیلم و سریال را ثبت کرده است.

به دلیل وجود جامعه کاربری بزرگ، کسب و کارهای مختلف از مایکت به‌عنوان بستری برای تبلیغات استفاده می‌کنند. مایکت حالت‌های مختلفی برای تبلیغات ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به تبلیغ ویدئویی، تبلیغ در جستجو و تبلیغ در گشت‌و‌گذار اشاره کرد. جالب است بدانید که در ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۸۵۰ میلیون تبلیغ در جستجوی مایکت نمایش داده شده است. رکورد بیش‌ترین نصب از این نوع تبلیغ، بیش از ۶ هزار نصب برای یک بازی و بیش از ۲۰ هزار نصب برای یک برنامه بوده است. 

بیشترین کلمات جستجو‌شده در مایکت

نکته جالب در گزارش اخیر مایکت، کلماتی است که بیش‌ترین میزان جستجو را در سرچ‌های این پلتفرم داشته‌اند و در راس آن‌ها، واژه بازی دیده می‌شود. این نشان می‌دهد که گیمرهای زیادی برای دانلود بازی به مایکت مراجعه می‌کنند و البته نشانگر محبوبیت بالای بازی‌های ویدیویی اندرویدی در جامعه گیمرهای ایرانی است. از دیگر کلمه‌هایی که سرچ زیادی در این پلتفرم داشته‌اند، می‌توان به فیلتر، برنامه، تلگرام، واتسپ، ایتا، فیلم، فوتبال و اسنپ اشاره کرد. 

بخش دیگری از گزارش مایکت، به نمودار مقایسه‌ای نصب از جستجو بر اساس دسته‌بندی‌ها اشاره دارد که با بررسی آن، متوجه می‌شویم بازی‌های تفننی بیش‌ترین میزان نصب را در بین کتگوری‌های مایکت داشته‌اند. ابزارهای کاربردی، امور مالی و خرید در رتبه‌های بعدی هستند ولی از حیث ژانر‌های بازی، استراتژی دومین سبک محبوب بعد از تفننی بوده است. البته این نمودار جزییات ریز زیادی دارد و میزان کمپین‌های برگزار‌شده برای هر دسته و قیمت هرکدام را هم نمایش می‌دهد که در ادامه می‌توانید جزییات آن را ببینید:

نمودار نصب از تبلیغات در مایکت

همانطور که اشاره شد، تبلیغ در مایکت انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تبلیغ در بخش گشت و گذار این پلتفرم اشاره کرد. با توجه به آمار ارائه‌شده، این بخش بیش از ۲ میلیارد میانگین بازدید ماهانه و بیش از یک میلیون میانگین نصب ماهانه دارد و می‌تواند کمک زیادی به نصب و معرفی بازی‌ها و برنامه‌ها کند. 

مایکت بیش از ۲٫۵ میلیون ظرفیت ماهانه نمایش تبلیغات ویدیویی هم در جریان فیلم و سریال‌ها دارد و برند‌ها با استفاده از آن، می‌توانند باعث آشنا شدن افراد بیش‌تری با برند تجاری خود شوند. مایکت در حال حاضر میزبان میلیون‌ها کاربر فیلم و سریال است و آمار ۸۰۰ میلیون دقیقه تماشای فیلم و سریال و ۴٫۵ میلیون کاربر ماهانه برای این بخش از مایکت ثبت شده است. ظرفیت تبلیغات ویدیویی این پلتفرم در ۶ ماه اول سال، رشد ۳۰۰ درصدی داشته است. 

در مجموع طی بازه ۶ ماهه اشاره‌شده، ۱۸۰۰ کمپین تبلیغاتی در مایکت نمایش داده شده است که لنز، دیجی‌کالا، اسنپ، فلایتیو، بلوبانک، کوییز آف کینگز، علی بابا و تپسی برخی از شرکت‌هایی هستند که بیش‌ترین تعداد کمپین را در این مدت داشته‌اند. در تصویر زیر می‌توانید لیست کاملی از این شرکت‌ها را ببینید:

تصویر شرکت‌هایی با بیش‌ترین کمپین در مایکت

مایکت در مقایسه با ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱، در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ رشد ۶۵ درصدی از حیث تبدیل نمایش به نصب در تبلیغات را ثبت کرده است. 


منبع مایکت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده