نویسنده: فراز پاشایی
// دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

تسکو:‌ نمی‌توان گیمرها را با بیلبورد مجاب به استفاده از محصول کرد

در نشست خبری شرکت تسکو و تسکوگیم (توسن سیستم شرق) مطرح شد، تسکو برای جلب اعتماد کاربران چه برنامه‌ای دارد؟

بعد از ظهر یکشنبه ۹ مهرماه نشست خبری بخش گیمینگ شرکت توسن سیستم شرق (برند تسکو) با حضور جمال جعفری، مدیرعامل تسکو، حمید محمدی پور، مدیر مارکتینگ تسکو، علی‌اکبر کارگر، مدیرفروش بخش لوازم جانبی کامپیوتر، شاکر، معاونت گیم و مسئول تحقیق و توسعه و درنهایت سعید حسینی، معاونت گیم تسکو در حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد. جمال جعفری، مدیرعامل تسکو درکنار دیگر مدیران این شرکت پیشتاز در تولید محصولات دیجیتالی درکنار ارائه صحبت‌هایی پیرامون دو برند تسکو و تسکو گیمینگ، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند.

مدیرعامل تسکو در ابتدای سخنان خود از ورود مهندسان شاغل در تسکو به بخش طراحی محصولات مختلف و ارائه رویکردی متفاوت نسبت به سایر رقبا صحبت کرد. جمال جعفری در ادامه به اهمیت کیفیت محصولات برای شرکت تسکو در سه الی چهار سال اخیر و هویت محصول به‌عنوان یک موضوع مهم برای موفقیت یک کسب‌و‌کار اشاره کرد. طبق صحبت‌های مدیرعامل تسکو، این شرکت صاحب یک کمیته محصول بوده و در تلاش است تا صدای مشتری‌ها را بشنود.

 گیمینگ شرکت توسن سیستم شرق (برند تسکو) | اهمیت کیفیت برای تسکو نشست خبری گیمینگ شرکت توسن سیستم شرق (برند تسکو)

سعید حسینی، معاونت گیم تسکو در شروع صحبت‌های خود به تمایل برای ارتباط بیشتر با افراد حاضر در رسانه اشاره کرد.

در ادامه حمید محمدی پور، مدیر مارکتینگ تسکو خبر از انتخاب غرفه شرکت تسکو در نمایشگاه الکامپ اخیر، به‌عنوان بهترین غرفه این رویداد داده و از اهمیت فضای گیم و این صنعت سخن گفت. در این نشست همچنین اشاره شد که همه‌گیری کرونا به شکل محسوسی باعث افزایش بیشتر تعداد کاربران ویدیوگیم شد.

مدیر مارکتینگ تسکو در ادامه صحبت‌‌های خود اعلام کرد که تسکو در تلاش است تا در رویداد‌های مختلف گیمینگ حضور فعال داشته باشد. در دیگر بخش این نشست مدیران این مجموعه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

در ابتدا خبرنگار زومجی در سوالی از تجربه این مجموعه در استفاده از یکی از محصولات شرکت تسکو گفت: در یک الی یک سال و نیم گذشته چندین محصول از سوی تسکو دریافت کرده‌ایم، این محصولات از جمله یکی از دسته‌های موبایل برخلاف ادعای تسکو مبنی بر کنترل کیفیت چند مرحله‌ای، از کیفیت چندان مطلوبی برخوردار نبوده‌اند. سازوکار کنترل کیفیت محصولات تسکو به چه شکلی است؟ در همین راستا، مسئله‌ی اعتماد کاربران به برند تسکو مطرح می‌شود، کاربرها چطور می‌توانند در چنین شرایطی به تسکو اعتماد کنند؟ به‌طور کلی فرایند کنترل کیفیت تسکو چگونه است؟

گیمرها را نمی‌توان با استفاده از بیلبورد و تبلیغات مجاب به استفاده از محصول خاصی کرد

سعید حسینی، مدیر مارکتینگ تسکو در ابتدا تاکید کرد که باید تمایزی بین تسکوگیم و تسگو قائل شد. ایشان اشاره کردند که کار این دو برند با یکدیگر متفاوت است. مدیر مارکتینگ تسکو در ادامه‌ خاطرنشان کرد که این گیمرها هستند که مشخص می‌کنند چه محصولی طراحی و به بازار عرضه شود و بازار صرفا محصولات را براساس نیاز گیمرها ارائه می‌کند. حسینی ادامه داد که تسکوگیم می‌خواهد اعتمادسازی را کم‌کم پدید آورد و گیمرها را نمی‌توان با استفاده از بیلبورد و تبلیغات مجاب به استفاده از محصول خاصی کرد.

حسینی در پاسخ به‌زومجی همچنین خبر داد که تسکوگیم در نظر دارد به‌زودی با ایجاد سازوکاری جدید، محصولات جدیدش را با نظر مستقیم گیمرها تأمین کند. به بیان دیگر، تسکو گیم می‌خواهد گیمرها و کاربرانش نقش مستقیمی در تأمین موجودی این برند داشته باشند. او در ادامه تاکید کرد که تسکوگیم از رسانه‌ای چون زومجی انتظار دارد محصولات تسکو را به چالش بکشد. مدیر مارکتینگ تسکو همچنین گفت تسکوگیم نیز مانند تمامی برندهای دیگر امکان اشتباه دارد.

سعید حسینی در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که فرایند کنترل کیفی محصولات تسکوگیم هم‌ارز با برندهای معتبر دنیا است و این موضوع نشان از تغییر در سیاست‌های تسکو دارد. او درنهایت اضافه کرد که در خود برند تسکو هم تغییراتی در حال رخ دادن است و برند تسکوگیم نیز در نظر دارد با کمک رسانه‌هایی مانند زومجی «اعتبار و اعتماد» را «در دل و ذهن» گیمرها جمع کند.

 گیمینگ شرکت توسن سیستم شرق (برند تسکو) | اهمیت کیفیت برای تسکو نشست خبری گیمینگ شرکت توسن سیستم شرق (برند تسکو)

جمال جعفری، مدیرعامل شرکت تسکو نیز در پاسخ به سؤال زومجی با بیان این موضوع که دو نوع کنترل کیفیت به نام‌های QC و QA وجود دارد، افزود: «یکی از این دو به کنترل کیفیت محصول مربوط‌ می‌شود و دیگری به کنترل کیفیت فرایند و هر یک از این دو نیز الگوی خاص خودشان را دارند.»

مدیرعامل تسکو در ادامه شرحی از فرایند کنترل کیفیت تسکو داد. وی تشریح کرد که تیم کنترل کیفیت تسکو در ابتدا یک تست اولیه از محصول می‌گیرد و سپس براساس یک الگوی از پیش تعیین‌شده پیش می‌رود. برای نمونه اگر قرار باشد از هزار محصول تست گرفته شود، یک درصد از آن هزار محصول انتخاب شده و به آزمایش گذاشته می‌شوند. اگر بین این یک درصد، بیش از سه درصد خرابی تشخیص داده شود، یک نمونه‌گیری ده درصدی دیگر به عمل می‌آید.

جعفری همچنین تاکید کرد که این الگو یک نمونه‌ی جهانی است و صرفا مختص تسکوگیم نیست. جمال جعفری ادامه می‌دهد که گاهی اوقات کل محموله محصولات تسکو رد می‌شود. او در ادامه اعلام کرد که خبری مهم را باید به اطلاع رسانه‌ها برساند، آن هم اینکه تسکوگیم در آذر ماه موجودی کیس نخواهد داشت. مدیرعامل تسکو درنهایت اضافه کرد که حتی برند معتبری مانند سامسونگ هم خرابی بالای سه درصد را ثبت کرده است. این در حالی است که تسکو تاکنون به سه درصد هم نرسیده است.

جمال جعفری در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسید آیا قصد ندارید بازدید از کارخانه برای رسانه‌ها بگذارید؟ گفت: «بازدید رسانه‌ها از کارخانه تسکو سه سال پیش اتفاق افتاد. اگر محصولات تسکو از گمرک ترخیص شوند، برنامه بازدید رسانه‌ها از کارخانه حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

جعفری همچنین به قوانین تخصیص ارز اشاره و انتقاداتی وارد کرد. مدیرعامل تسکو در ادامه خاطرنشان کرد که تسکو همواره در تلاش است تا در قیمت‌‌گذاری‌های محصولات خود منصفانه عمل کند.

 گیمینگ شرکت توسن سیستم شرق (برند تسکو) | اهمیت کیفیت برای تسکو نشست خبری گیمینگ شرکت توسن سیستم شرق (برند تسکو)

در انتهای نشست اخیر شرکت تسکو، یکی دیگر از خبرنگاران سوالی در مورد برنامه‌ی این شرکت برای حضور در حوزه صادرات مطرح کرد. مدیرعامل این شرکت در پاسخ گفت که تسکو امکان صادرات کالا را ندارد. او ادامه داد صادرات تنها برای کالاهایی که مشمول دریافت یارانه دولتی می‌شوند، امکان‌پذیر است.

نظر و تجربه شما در رابطه با محصولات تسکو چیست؟ لطفا تجربه مثبت یا منفی خودتان را در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده