نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۱

پشتیبانی از DLSS3 چهار ماه بعد از عرضه بازی Star Wars Jedi: Survivor

بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از زمان عرضه بازی Star Wars Jedi: Survivor که AMD اسپانسر آن است، بالاخره پشتیبانی از تکنولوژی آپ اسکیلینگ DLSS3 انویدیا به آن اضافه شد.

۴ ماه و یک هفته زمانی بود که گیمرها باید منتظر می‌ماندند تا قابلیت DLSS به جدیدترین بازی جنگ ستارگان، تحت اسپانسری AMD اضافه شود. جدیدترین آپدیت بازی که Patch 7 نام دارد، پشتیبانی از DLSS را به بازی اضافه کرده است. فناوری DLSS3 با قابلیت Frame Generation خود منجر به افزایش نرخ فریم بازی و بهبود عملکرد Star Wars Jedi Survivor در بخش‌هایی که نیازمند پردازش بیشتر است می‌شود.

این آپدیت مهم در نتیجه‌ی تلاش توسعه‌دهندگان استودیوی ریسپاون و الکترونیک آرتز به بازی اضافه شده و به بهبود عملکرد بازی و رفع باگ‌های آن در نسخه‌های پی سی و کنسولی می‌پردازد. جالب اینجا است که کاتالوگ رسمی این آپدیت، به‌طور دقیق به اضافه شدن قابلیت‌های DLSS 3 با Frame Generation به بازی اشاره نداشته و صرفاً به افزودن پشتیبانی از DLSS بسنده می‌کند. بنابراین دیگر نیازی به ابزارهای ترد پارتی برای بهره مندی از این قابلیت در بازی نخواهد بود.

اضافه شدن DLSS3 به STAR WARS Jedi: Survivor

لازم به ذکر است که بازی Star Wars Jedi Survivor در زمان عرضه از DLSS پشتیبانی نمی‌کرد و بسیاری از منابع، دلیل آن را انحصارگرایی AMD و جلوگیری آن‌ها از به کارگیری فناوری پرطرفدار شرکت رقیب بیان کردند. درواقع این بازی صرفاً از فناوری FidelityFX Super Resolution 2.1 بهره می‌برد که راه‌حل رقیب DLSS از شرکت AMD محسوب می‌شود. اما این فناوری فاقد Frame Generation یا قابلیت معادل آن است که برای کاربران کارت‌های گرافیک سری RTX 40 برتری قابل توجهی را به‌وجود می‌آورد.

درحال حاضر معلوم نیست که آیا پشتیبانی از FSR3 یا FidelityFX Super Resolution 3 نیز به این بازی اضافه خواهد شد یا خیر. لازم به ذکر است که نه این بازی و نه استودیو سازنده آن در فهرست مواردی که در زمان عرضه FSR3 از آن پشتیبانی خواهند کرد نیامده است. بنابراین DLSS3 فعلاً به‌عنوان آپ اسکیلر برتر این بازی محسوب می‌شود که ازطریق فناوری فریم جنریشن خود به ارتقاء نرخ فریم تصاویر بازی می‌پردازد.

پوشتر فناوری DLSS3

حالا بازیکنان بازی‌هایی از قبیل Starfield که یکی دیگر از بازی‌های تحت پشتیبانی AMD است نیز امیدوار هستند که حداقل بعد از مدت زمانی مشابه امکان استفاده از DLSS را داشته باشند. درحال حاضر این افراد باید رو مادهایی که مانند بازی Jedi Survivor ساخته شده بود تکیه کنند که پیشنهاد ایده‌آلی محسوب نمی‌شود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده