// چهار شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

آکیولس در ۲۱ خرداد ماه کنفرانسی ویژه برگزار می کند

کمپانی آکیولس وی‌آر که تحت تملک فیس‌بوک، غول شبکه‌های اجتماعی است، در ۲۱ خرداد ماه پس از مدت‌ها کنفرانسی ویژه و اختصاصی برگزار خواهد کرد تا به تشریح قابلیت‌های جدید هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت بپردازد.

نبرد هدست و تکنولوژی‌های واقعیت مجازی امسال وارد مرحله‌ی تازه‌ای شده و دیگر مانند سال‌های پیش، آکیولس تنها پیشتاز این صنعت جوان نیست.

سونی با مورفیوس، ولو و اچ‌تی‌سی با وایو و از طرفی مایکروسافت با هولولنز مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده، قصد دارند تا عرصه را روی آکیولس ریفت تنگ کنند. کمپانی آکیولس وی‌آر روز گذشته با انتشار دعوت‌نامه‌ای، اعلام کرد که در تاریخ ۲۱ خردادماه سال جاری، کنفرانسی ویژه و اختصاصی با شعار «Step into the Rift» در شهر سان فرانسیسکو آمریکا برگزار خواهد کرد. هیچ اطلاعات اضافه‌ای از جزئیات این کنفرانس منتشر نشده اما انتظار داریم آکیولس ویژگی‌های منحصر به فرد و جدیدی از هدست واقعیت مجازی خود به نمایش بگذارد. از طرفی هم می‌توان منتظر رونمایی از بازی‌های جدید و با کیفیت برای این هدست باشیم که به طور کل یکی از اصلی‌ترین کارایی‌های این دستگاه خواهد بود.

آکیولوس ریفت

در روزها و هفته‌های گذشته اخبار زیادی در مورد آکیولس ریفت شنیدیم که از اصلی‌ترین آنها می‌توان به ارائه‌ی مشخصات فنی پی‌سی مورد نیاز برای استفاده از این هدست اشاره کرد:

  • انویدیا GTX970 با AMD 290 یا نمونه‌ی قوی‌تر
  • اینتل Core i5-4590 یا پردازنده‌ی قوی‌تر
  • 8 گیگابایت حافظه‌ی رم یا بیشتر
  • خروجی ویدیویی HDMI 1.3
  • دو پورت USB 3.0
  • ویندوز 7 سرویس پک یک یا بالاتر

از طرفی یکی از سوالات علاقه‌مندان به این تکنولوژی، قیمت آن است. احتمال قوی قیمت رسمی این هدست در کنفرانس پیش رویی که آکیولس برگزار خواهد کرد، اعلام می‌شود. با این حال نیت میشل، نایب رییس کمپانی آکیولس وی‌آر، در مصاحبه با وبسایت Techcrunch گفت که قیمت هدست‌‌های مجازی از ۲۰۰ دلار شروع می‌شود. طبق اعلام میشل، قیمت هدست گیر وی‌آر که با همکاری سامسونگ ساخته می‌شود ۲۰۰ دلار خواهد بود، اما این هدست به یک گوشی هوشمند نیز نیازمند است. قیمت آکیولس ریفت برای رایانه‌های شخصی بیش از اینها خواهد بود، اما وقتی از میشل درباره‌ی اینکه آیا قیمت این هدست به ۱۰۰۰ دلار می‌رسد سوال شد، او در جواب فقط خندید!

میشل در ادامه تاکید کرد که اگر قرار باشد آکیولس ریفت در اختیار میلیون‌ها و حتی میلیاردها نفر از مردم دنیا قرار بگیرد باید مقرون به صرفه ساخته شود. او توضیح داد:

یکی از مهمترین نکات برای ما این است که آن را مقرون به صرفه بسازیم. ما می‌خواهیم به حالتی برسیم که در آن صدها میلیون و شاید میلیاردها نفر از مردم جهان از واقعیت مجازی استفاده کنند. رسیدن به این درجه از مقرون به صرفه بودن هدف اصلی محصولی است که ما در حال ساختش هستیم. ما به واقعیت مجازی به عنوان محصولی با بازار انبوه نگاه می‌کنیم و قصد داریم تا به آنجا برسیم.

نظر شما در مورد آکیولس ریفت چیست؟ آیا فکر می‌کنید این هدست واقعیت مجازی می‌تواند رقیبان سرسخت خود را کنار بزند و با داشتن قیمت مناسب، به یک ابزار خوب و همیشگی برای رایانه‌های شخصی تبدیل شود؟ جواب این سوالات را احتمالا در روز ۲۱ خرداد ماه دریافت خواهیم کرد.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده