نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۵

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو معرفی شد؛ ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

اپل در جریان رویداد امشب خود، از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد که ویژگی‌های جذابی دارد. 

سال‌ها شایعه‌، افشاگری و انتشار اطلاعات ضدونقیض سرانجام به ایستگاه پایانی رسید؛ اپل با برگزاری مهم‌ترین کنفرانس یک دهه‌ی اخیرش، از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود پرده‌برداری کرد. این هدست که دوران پسا-آیفون را استارت می‌زند، نه‌تنها از لحاظ سخت‌افزاری جلب‌توجه می‌کند بلکه در زمینه‌ی نرم‌افزار نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل دستگاهی پریمیوم است که از ترکیب شیشه، آلومینیوم و فیبر کربن استفاده می‌کند. این دستگاه برای برقراری ارتباط، تماشای ویدیو، تجربه‌ی بازی و افزایش بهره‌وری کاربرد دارد.

هدست اپل، فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ترکیب می‌کند. قابلیت‌های مبتنی‌بر واقعیت مجازی ازطریق دو نمایشگر پرنور 4K از نوع میکرو OLED به‌نمایش درمی‌آیند و دوربین‌های خارجی با فعال‌سازی حالت Pass-Through دست‌یابی به قابلیت‌های واقعیت افزوده را امکان‌پذیر می‌کنند.

اپل می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro به‌شیوه‌ای یکپارچه دنیای واقعی و دیجیتالی را ترکیب می‌کند. هدست اپل شبیه عینک اسکی است و همانطور که در شایعه‌ها اعلام شده بود باتری مجزا دارد و توسط چشم، دست و صدا کنترل می‌شود.

ویژن پرو در وهله‌ی اول دستگاهی واقعیت افزوده است، اما کاربر می‌تواند ازطریق دکمه‌ای چرخان در بین حالت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جابه‌جا شود. برخلاف سایر هدست‌های بازار، در ویژن پرو خبری از کنترلر مجزا نیست و می‌توانید با نگاه به آیکون‌ها در بین آن‌ها جابه‌جا شوید. همچنین می‌توانید با دست خود، آیکون‌ها را نگه دارید و در صفحه اسکرول کنید. به‌علاوه امکان انجام کارهای مختلف با فرمان صوتی وجود دارد. هدست ویژن پرو از لوازم جانبی بلوتوثی پشتیبانی می‌کند و امکان متصل کردن مک به آن وجود دارد.

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو به پنل جلویی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی مجهز است و تعداد زیادی حسگر و دوربین دارد. این محصول در بخش داخلی‌اش از دو نمایشگر استفاده می‌کند و در زیر بدنه‌اش به کامپیوتری مجهز است که با فن خنک می‌شود. اپل می‌گوید که ویژن پرو طراحی ماژولار دارد و با اشکال مختلف صورت سازگار می‌شود. هدبند طراحی دندانه‌دار دارد و در پشت سر قرار می‌گیرد.

برند زایس لنزهای ویژه‌ای تولید کرده که با آهنربا به هدست متصل می‌شوند. بدین ترتیب افرادی که از عینک استفاده می‌کنند نیز توانایی کار با هدست را خواهند داشت. هدست ویژن پرو به باتری خارجی مجهز است که تا دو ساعت انرژی تأمین می‌کند. در صورت اتصال مستقیم به برق، هدست تا یک روز کار خواهد کرد. هدست ویژن پرو از پردازنده‌ی M2 به‌همراه تراشه‌ی جدیدی به نام R1 استفاده می‌کند.

استفاده از هدست باعث نمی‌شود که از افراد دور و برتان دور شوید. این هدست به سیستمی به نام EyeSight مجهز است که چشم شما را روی شیشه‌ی خارجی نمایش می‌دهد. اگر مشغول استفاده از حالت واقعیت مجازی باشید، تصویری درخشان روی شیشه‌ی خارجی نقش می‌بندد تا بقیه بفهمند که نمی‌توانید آن‌ها را ببینید.

هدست واقعیت ترکیبی اپل با اسکن چهره، نسخه‌ای مجازی از شما را می‌سازد. این دستگاه با بهره‌گیری از سیستم Pass-Through به شما امکان می‌دهد که دنیای واقعی را به‌صورت تمام‌رنگ ببینید و آیتم‌های سه‌بعدی دیجیتالی را وارد دنیای واقعی کنید. برای مثال می‌توانید آیتم‌ها را از داخل آی‌مسیج به درون دنیای واقعی بکشانید.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده