نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۸

معرفی مک پرو با تراشه M2 Ultra توسط اپل؛ قیمت پایه ۶۹۹۹ دلاری

اپل طی رویداد WWDC 2023 از نسل جدید مک پرو رونمایی کرد که به پردازنده M2 Ultra مجهز شده است. 

اپل طی رویداد WWDC 2023 خود از مک پرو با طراحی تراشه‌های جدید رونمایی کرد. این اولین به‌روزرسانی بزرگ محصول مذکور در چهار سال گذشته است.

مک پرو مانند نسخه قدیمی اینتل به نظر می رسد، اما برخی تغییرات عمده در داخل آن اعمال شده است که آن را به دستگاهی قدرتمندتر تبدیل می‌کند. مک پرو با تراشه M2 Ultra اپل، شامل شش اسلات PCIe نسل ۴ و هشت پورت Thunderbolt داخلی ارائه می‌شود. می‌توان این دستگاه را با پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای و ۱۹۲ گیگابایت حافظه پیکربندی کرد.

Mac Pro با داشتن حداکثر ۱۹۲ گیگابایت حافظه یکپارچه، حافظه بسیار بیشتری نسبت به پیشرفته‌ترین کارت‌های گرافیک ورک‌استیشن دارد و می‌تواند کارهای سختی را بر عهده بگیرد که سایر سیستم‌ها حتی نمی‌توانند پردازش کنند.

جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل می‌گوید: «مک استودیو جدید و مک پرو با تراشه اپل، قوی‌ترین مک‌هایی هستند که تا به حال ساخته‌ایم.»

مک پروی تازه نفس تراشه جدید M2 Ultra را معرفی می‌کند که با پردازنده ۲۴ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای، ۳۰ درصد سریع‌تر از M1 Ultra شده است. این تراشه بر اساس فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده و ۵۰ درصد حافظه بیشتر را نسبت به نسل پیشین پشتیبانی می‌کند. همچنین گفته می‌شود تا ۲۰ درصد سریع‌تر از M1 Ultra خواهد بود.

مک پروی جدید همچنین دارای هشت پورت داخلی تاندربولت ۴ خواهد بود که شش عدد در بخش پشتی و دو عدد در بالای دستگاه قرار دارند. مانند مک استودیو، این محصول نیز تا شش Pro Display XDRs را پشتیبانی می‌کند. Wi-Fi 6E و بلوتوث نسخه ۵.۳ از دیگر ویژگی‌های آن هستند. مک پرو همچنین سه پورت USB-A، دو پورت HDMI با پهنای باند بالاتر (که تا وضوح 8K و نرخ فریم تا ۲۴۰ هرتز را پشتیبانی می‌کنند) و دو درگاه اترنت ۱۰ گیگابایتی دارد. خوشبختانه اپل جک هدفون را نیز نگه داشته است.

مدل جدید از هفته آینده با قیمت ۶۹۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده