نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۸

ابزار داخلی کنترل نورپردازی RGB به ویندوز 11 اضافه می‌شود

مایکروسافت به‌زودی ابزار داخلی و یکپارچه کنترل نورپردازی RGB در تجهیزات گیمینگ را به تنظیمات ویندوز 11 اضافه خواهد کرد.

پانوس پنی، مدیرمحصول ویندوز و تجهیزات مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده که سیستم‌عامل ویندوز 11 شامل یک سیستم کنترل داخلی و یکپارچه نورپردازی RGB در سیستم‌های مجهز به تجهیزات خواهد شد. هدف از این آپدیت، حل مشکل رایج در مدیریت ناهماهنگ نورپردازی RGB در تجهیزات و لوازم جانبی مختلف بیان شده که اغلب به نصب چندین نرم‌افزار نه چندان سازگار نیاز دارند.

با اینکه پست وبلاگی مایکروسافت به موضوعات مختلفی اشاره دارد، جزئیات زیادی از رابط کاربری ابزار تازه‌ی مایکروسافت را فاش نمی‌کند. از ویژگی جدید ویندوز با عنوان Dynamic Lighting نامبرده شده که انتظار می‌رود در تنظیمات داخلی ویندوز اضافه شود. قرار است در ویدیو اینسایدر بیلد جدید ویندوز 11 پیش نمایشی از عملکرد Dynamic Lighting نشان داده شود. کاربران می‌توانند در این ویدیو نگاهی به استراتژی مایکروسافت و سطح کنترل مورد انتظار خود داشته باشند.

پی سی گیمینگ با نورپردازی RGB

لازم به ذکر است که موفقیت Dynamic Lighting تاحدودی به همکاری تولیدکنندگان سخت‌افزاری بستگی دارد. حداقل تا مدتی ممکن است تجهیزاتی وجود داشته باشند که از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. این آپشن‌ها دستوراتی مانند تغییر میزان روشنایی، رنگ نورپردازی RGB یا افکت‌های نورپردازی مختلف آن را تنظیم می‌کنند. این آپشن‌ها برای تمامی تجهیزاتی که ازطریق USB به سیستم متصل می‌شوند، قابل استفاده خواهند بود. حتی تجهیزاتی مانند Stream Deck از Elgato.

درحال حاضر درباره اینکه چه زمان امکان استفاده از این قابلیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، چیزی گفته نشده است. همچنین معلوم نیست که این آپشن‌ها امکان کنترل نورپردازی RGB مادربردها یا کارت‌های گرافیک را خواهند داشت یا نه. اما از نظر فنی چنین چیزی دور از ذهن نیست. هرچند احتمالاً این کار به توجه بیشتری از سوی تیم توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل ویندوز نیاز دارد.

با انتظار جزئیات بیشتر، اطلاعات آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اضافه شدن ابزار کنترل داخلی RGB به ویندوز 11 تلاشی برای ساده‌تر سازی تجربه استفاده از نورپردازی RGB در سیستم‌های گیمینگ است که نیاز به نرم افزارهای متفرقه و متعدد را از بین می‌برد.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده