نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۸

برتری قاطع انویدیا در مقایسه عملکرد DLSS2 و AMD FSR2

نتایج به‌دست‌آمده از رقابت فناوری آپ اسکیل گرافیکی NVIDIA DLSS2 و AMD FSR2 در ۲۶ بازی مختلف، یک برنده واضح را معرفی می‌کند.

از انجایی که تکنولوژی AMD FSR و NVIDIA DLSS هم‌اکنون در بازی‌های متعددی در دسترس قرار گرفته، رسانه‌ها اقدام به مقایسه عملکرد این دو تکنیک در بازی‌های مختلف می‌کنند که از میان آن‌ها HardwareUnboxed نتایج خوبی را ارائه کرده است. در این مقایسه صدها تصویر و ویدیو از ۲۶ بازی مختلف مورد بررسی قرار گرفته تا نتایج قابل اتکایی را ارائه دهد.

مقایسه فناوری DLSS و FSR

پیش‌نیاز این مقایسه‌ها توسط HardwareUnboxed تشریح شده که براین اساس، در این ویدیو روی دو وجهه‌ی کیفیت یعنی عملکرد و کیفیت در دو رزولوشن 4K و 1440p تمرکز شده است. در این تست توضیح داده شده که هردوی این روش‌ها تقریباً نتایج یکسانی را نشان می‌دهند. تیم بررسی‌کننده در این مقایسه بیشتر از نرخ فریم، به ارتقا گرافیکی تصاویر اهمیت داد.

مقیاس مقایسه NVIDIA DLSS2 و AMD FSR2

HardwareUnboxed در پایان این تست ۵ مقیاس امتیازدهی را برای مقایسه NVIDIA DLSS2 و AMD FSR2 معرفی می‌کند. مقیاس DLSS+++ یا FSR+++ نشان می‌دهد که برتری چشمگیری به نفع تکنولوژی مربوطه وجود دارد. دو یا یک علامت مثبت نیز به برتری متوسط و نسبتا کم یک روش نسبت به دیگری اشاره دارد. درنهایت گزینه‌ی مساوی را داریم که تفاوتی را میان عملکرد و کیفیت دو روش قائل نمی‌شود.

جالب اینجا است که در هیچ یک از این ۲۶ بازی، FSR به DLSS برتری ندارد. پیشنهاد AMD فقط در ۸ بازی موفق به مساوی کردن با DLSS شده است. DLSS در حالت Performance mode که در رزولشون پایین‌تری نسبت به حالت Quality رندر می‌شود، یک برتری قاطع نسبت به FSR دارد.

مقایسه فناوری DLSS و FSR در 26 بازی

با اینکه AMD FSR به وضوح در این رقابت شکست می‌خورد، همچنان دلیل خوبی وجود دارد که تکنولوژی AMD را به‌عنوان تنها انتخاب کاربران معرفی می‌کند. این فناوری با همه‌ی پردازنده‌های گرافیکی مدرن سازگاری دارد که در مورد DLSS اینطور نیست. AMD FSR حتی توسط گرافیک‌های رده پایین و GPUهای یکپارچه پشتیبانی می‌شود؛ درحالی‌که برای استفاده از DLSS تنها می‌توانید از کارت‌های گرافیک سری RTX استفاده کنید.

ضمن اینکه بهره‌مندی ورژن‌های جدیدتر DLSS با فناوری Frame Generation تنها به سری RTX 40 محدود می‌شود. در همین حین، AMD وعده داده که حداقل دو نسل از پردازنده‌های گرافیکی Radeon این شرکت از FSR3 پشتیبانی خواهند کرد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده