نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۹

خروجی ۱۶ فریم بر ثانیه RTX 4090 در حالت Overdrive بازی Cyberpunk 2077

نریح فریم بازی سایبرپانک 2077 در حالت جدید Overdrive Mode و بدون فعالسازی 3 DLSS حتی با استفاده از کارت گرافیک قدرتمند RTX 4090 تنها به ۱۶ فریم بر ثانیه می‌رسد.

انویدیا ویدیو جدیدی را منتشر کرده که ازطریق آن به مقایسه عملکرد تکنولوژی DLSS در حالت گرافیکی جدید Overdrive Mode و حالتی که ری تریسینگ غیرفعال شده می‌پردازد. حالت Overdrive Mode بالاترین سطح گرافیکی اجرای بازی سایبرپانک 2077 را با ری تریسینگ کامل به نمایش می‌گذارد. نکته جالب توجه در زمان اجرای این تست، تمرکز آن روی DLSS است که نشان می‌دهد نسل سوم فناوری آپ اسکیل انویدیا چه پیشرفت چشمگیری را نسبت به نسل قبل ارائه کرده و مهم‌تر از آن اینکه RTX 4090 بدون آن چقدر کند است.

انویدیا از RTX 4090 در رزولوشن 4K و حالت Overdrive Mode بازی سایبرپانک استفاده کرده و نتیجه‌ی آن نرخ فریم بسیار پایین ۱۶ فریم‌برثانیه در برخی سناریوها بوده است. درواقع RTX 4090 در این وضعیت قادر به ارائه خروجی بیشتر ۳۴ فریم بر ثانیه نیست.

نریخ فریم حالت Overdrive Mode بازی Cyberpunk 2077 بدون DLSS3

نریخ فریم حالت Overdrive Mode بازی Cyberpunk 2077 با DLSS3

در سمت مقابل در صورتی که DLSS3 را فعال کنید، نرخ فریم بازی به ۱۱۷ تا ۱۳۸ فریم بر ثانیه ارتقا پیدا می‌کند که پیشرفت بسیار قابل توجهی است. البته باتوجه به اینکه فریم‌ها با استفاده از DLSS همواره در رزولوشن پایین‌تری رندر می‌شوند، این جهش نرخ فریم به قیمت از دست رفتن بخشی از کیفیت بصری تصاویر بازی تمام می‌شود.

اما حالت Overdrive Mode بازی Cyberpunk 2077 علاوه‌بر این تکنولوژی RTX Direct Illumination را نیز به همراه دارد که می‌تواند جلوه‌های تابش نور از منابع ردیابی پرتوهای متعددی را بازسازی و تکرار کرده و در نتیجه سایه‌های ضعیف و کمرنگی که به‌دلیل تابش نور از منابع مختلف و در جهت‌های متفاوتی ایجاد می‌شود را به درستی نمایش دهد. انویدیا مدعی شده که با استفاده از این فناوری نحوه نمایش سایه‌ها برای اولین‌بار در کاربری گیمینگ کاملاً صحیح خواهد بود.

نحوه عملکرد Cyberpunk 2077 Overdrive Mode

آپدیت بازی سایبرپانک 2077 شامل حالت جدید Overdrive Mode قرار است در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) به بازار عرضه شود و برای دارندگان بازی Cyberpunk 2077 رایگان خواهد بود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده