نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۲

توصیه به استفاده از یک پی سی قدرتمند در حالت Path Tracing بازی Cyberpunk 2077

انویدیا و CDPR به کاربران توصیه می‌کنند که برای بهره بردن از مزایای حالت Path Tracing بازی Cyberpunk 2077 به یک سیستم قدرتمند با کارت‌های گرافیک RTX 40 نیاز دارند.

Cyberpunk 2077 از نظر جلوه‌های گرافیکی یکی از بهترین بازی‌های موجود به شمار می‌رود و حالا انویدیا قصد دارد تا جدیدترین تکنولوژی ارتقاء گرافیکی بازی‌های ویدیویی خود تحت عنوان Path Tracing را که با همکاری متخصصان استودیوی سی دی پراجکت رد توسعه داده شده، در این بازی به نمایش بگذارد.

حالا جیکوب نپیک، کارگردان هنری CD Projekt Red و پاول کوزلوفسکی، مهندس توسعه‌دهنده‌‌ی تکنولوژی ارشد این شرکت در مصاحبه با نشریه PCWorld در GDC 2023 به اظهارنظر درباره جوانب مختلف Path Tracing و چگونگی عملکرد آن در ارتقاء جلوه‌های بصری Night City در بازی Cyberpunk 2077 پرداختند.

براساس اظهارات جیکوب، فناوری Ray Tracing در بازی‌ها صرفاً جهت زیبایی ظاهری مورد استفاده قرار نگرفته و اهمیت به مراتب بیشتری در روند توسعه بازی‌های ویدیویی دارد. به‌عنوان مثال این تکنیک باعث حل مشکلات بزرگی در روند ساخت بازی‌ها شده و به بهبود جوانب مختلفی از عناصر بصری بازی‌ها از جمله اصلاح سایه‌ها، بازتاب نور و ambient occlusion منجر شده است.

تاریخ عرضه دموی Cyberpunk 2077 Path Tracing

حالا Path Tracing مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و سعی دارد قدم را فراتر از این گذاشته تا هریک از این لایه‌ها را به‌صورت مجزا و در قالب یک مسیر رندرینگ یکپارچه و متحد تحت تأثیر قرار دهد. اما سؤال مهمی که در اینجا به وجود می‌آید این است که برای اجرای Cyberpunk 2077 با فعال بودن حالت Path Tracing به چه توان پردازشی نیاز است؟ جیکوب با توصیف Path Tracing به‌عنوان یکی از تکنولوژی‌های آینده در پاسخ به این سؤال اظهار داشت که برای این کار به کامپیوتر قدرتمندی احتیاج خواهید داشت.

کوزوسکی نیز در ادامه اضافه کرد که برای تجربه پیش نمایش Cyberpunk 2077 با Path Tracing قطعاً به یک سیستم مجهز به پردازنده‌های گرافیکی سری NVIDIA GeForce RTX 40 نیاز است و برای این امر دلایل خوبی وجود دارد. اول اینکه DLSS 3 برای حالت RT Overdrive ضروری است و این فناوری فقط در جدیدترین سری پردازنده‌های گرافیکی انویدیا ارائه می‌شود. علاوه‌براین در تراشه‌های گرافیکی سری 40 انویدیا از SER یا Shader Execution Recording نیز پشتیبانی می‌شود که در محاسبه ورک‌لودهای نامنسجم مثل Path Tracing کمک زیادی می‌کند.

تصویری از داخل بازی سایبرپانک 2077 با تنظیم Quick Preset RAY TRACING ULTRA

البته کارشناس سی دی پراجکت رد در پاسخ به سؤالی که تنها مدل‌های رده بالای کارت‌های گرافیک جدید انویدیا مثل RTX 4090 را مناسب اجرای دموی جدید سایبرپانک مطرح می‌کرد گفته که شرایط به این نحو هم نبوده و محصولاتی مانند RTX 4070 و کلاس‌های هم رده آن نیز می‌توانند نرخ فریم مناسبی را برای این بازی با Path Tracing ارائه کنند.

پیش نمایش فنی Cyberpunk 2077 Path Tracing قرار است در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) منتشر شود.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده