نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۶

احتمال پشتیبانی بازی Diablo 4 از فناوری دایرکت‌استوریج

دیتا ماینرها در فایل‌های نسخه بتای بازی Diablo 4 نشانه‌هایی از پشتیبانی فناوری DirectStorage را پیدا کردند اما ابهامات زیادی درباره نسخه تحت پشتیبانی آن وجود دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده در ردیت، پشتیبانی از فناوری DirectStorage در نسخه بتای بازی دیابلو 4 در نظر گرفته شده که اخیراً بتای عمومی خود را به پایان رسانده است. فناوری دایرکت استوریج به کاربرانی که از حافظه‌های پرسرعت NVMe SSD استفاده می‌کنند، امکان بارگذاری سریع‌تر صفحات لودینگ را فراهم می‌کند که البته هنگام استفاده از سیستم‌عامل ویندوز 11 بیشترین بازده را دارد. البته این تکنولوژی علاوه‌بر صفحات لودینگ در زمینه لود شدن داده‌های درون بازی در حین تجربه آن نیز تأثیرگذار است که نهایتاً به تجربه روان‌تر بازی‌های جهان باز و بزرگ منجر می‌شود.

نکته قابل‌توجه این است که نسخه‌ی تحت پشتیبانی این بازی‌ها در فایل‌های منتشر شده 1.0 بوده و این درحالی است که نسخه‌ی 1.1 جدیدترین نسخه تکنولوژی مایکروسافت است. این تفاوت از آنجایی حائز اهمیت است که در نسخه 1.1 چهارمین مرحله از ویژگی فشرده سازی GPU را داریم که باعث می‌شود مسئولیت دکمپرس کردن یا خارج کردن فایل‌ها از حالت فشرده از CPU برداشته شده و به کارت گرافیک منتقل شود. GPU می‌تواند با کارایی بیشتری به دکمپرس سازی داده‌های بازی پرداخته و در نتیجه عملکرد بهتری را در اجرای بازی به ارمغان آورد.

شخصیت اصلی بازی دیابلو 4

البته لازم به ذکر است که وجود فایل‌های مربوط‌به دایرکت استوریج در کدهای Diablo 4 لزوماً به‌معنی پشتیبانی این بازی از فناوری مایکروسافت در آینده نخواهد بود. درواقع ممکن است توسعه‌دهندگان تنها به آزمایش این ویژگی در ساختار بازی پرداخته باشند.

بنابراین تا زمانی‌که این خبر به‌صورت رسمی از سوی بلیزارد منتشر نشود، نمی‌توان درباره آن اظهارنظر نکرد. به‌خصوص با درنظرگرفتن اینکه این یک نسخه قدیمی از تکنولوژی دایرکت استوریج بوده و ممکن است بعدها این تصمیم رها شده باشد.

محیط بازی دیابلو 4

از طرفی دایرکت استرویج همواره روی کاغذ فناوری بسیار کاربردی و مهمی بوده است اما در عمل تأثیر خیلی کمی روی عملکرد بازی‌ها گذاشته که بیشتر به‌دلیل کمبود بازی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند بوده است. درواقع درحال حاضر فقط یک بازی از جدیدترین نسخه آن پشتیبانی می‌کند که آن هم Forspoken است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع tweaktown
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده