نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۱

رونمایی AMD از جزئیات جدید فناوری FSR 3 در GDC 2023

AMD در جریان رویداد GDC 2023 به ارائه جزئیات بیشتر در زمینه FidelityFX Super Resolution 3.0، جدیدترین فناوری آپ اسکیل گرافیکی تیم سرخ پرداخت.

AMD سال گذشته و با عرضه پردازنده‌های سری Ryzen 7000 به معرفی نسخه سوم و به‌روزرسانی شده‌ی فناوری FidelityFX Super Resolution پرداخت. حالا این شرکت در جریان رویداد امسال Game Developer Conference به ارائه جزئیات بیشتر در زمینه مزیت‌ها، چالش‌ها و بهبودهای به‌دست آمده در مسیر توسعه‌ی FSR 3.0 پرداخته است. براساس اطلاعات به‌دست آمده از جدیدترین فناوری آپ اسکیل گرافیکی AMD موسوم به FidelityFX Super Resolution 3.0، مهندسان تیم سرخ به‌دنبال ارائه عملکرد دو برابری در مقایسه با FSR 2.0 هستند.

جیسون لاکرویکس در خلال کنفرانس FidelityFX™ SDK این شرکت اعلام کرد که جدیدترین نسخه‌ی فناوری FidelityFX Super Resolution (FSR 3.0) تا دو برابر بهبود عملکرد بیشتر از FSR 2.0 را در زمینه نرخ فریم بازی‌ها ارائه می‌کند. هرچند متأسفانه AMD به تاریخ مشخصی برای ارائه فناوری جدید خود اشاره نکرد.

معرفی فناوری FidelityFX Super Resolution 3.0

AMD در این روش با استفاده از تکنیکی به نام درون یابی فریم به نمونه برداری از فریم‌های تصاویر برای ترکیب پیکسل‌ها و ایجاد تصاویر باکیفیت‌تر می‌پردازد. این تکنیک در افزایش نرخ فریم بر ثانیه‌ی تصاویر بدون به خطر افتادن کیفیت کلی تصویر بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

البته در این راه چند چالش هم وجود دارد که بر سر راه ارائه موفقیت آمیز عملکرد FSR 3.0 قرار می‌گیرد. تیم قرمز از صحبت درباره این چالش‌ها طفره نرفته و به بحث درباره مشکلات بالقوه‌ مانند به هم ریختگی رنگ‌ها، درون‌یابی در حرکات غیرخطی و الزامات بیشتر برای پردازش نهایی و عناصر مرتبط با رابط کاربری می‌پردازد.

اگر FSR 3.0 به روند قبلی خود در زمینه پشتیبانی از سخت افزارهای قدیمی‌تر و حتی محصولات رقیب ادامه داده و در عین حال کیفیت بصری بالاتر و افزایش نرخ فریم تصاویر بازی‌ها را منجر شود، ممکن است بتواند شکاف رو به رشدی در زمینه پذیرش فناوری‌های به روز آپ اسکیلینگ مثل DLSS را جبران کند.


منبع techspot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده