نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۱

فراهم شدن امکان افزایش درآمد از آپارات با معرفی «طرح ویژه حمایت از تولیدکنندگان ویدیو»

آپارات طرحی به نام «طرح ویژه حمایت از تولیدکنندگان ویدیو» معرفی کرده که باعث افزایش درآمد تولیدکننده‌های محتوای ویدیویی می‌شود. 

آپارات اخیرا و در راستای فراهم کردن امکان افزایش درآمد تولید‌کننده‌های محتوای ویدیویی، طرحی به نام «طرح ویژه حمایت از تولیدکنندگان ویدیو» را معرفی کرده است. این طرح باعث خواهد شد تا سازندگان چنین محتوایی، علاوه بر دریافت بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات، مبلغ بیش‌تری را هم بر اساس مولفه‌هایی مثل کمیت، کیفیت، نوع محتوای تولیدی و همچنین استقبال بینندگان از ویدیو‌های خود در آپارات به‌دست بیاورند. 

امکان به‌دست آوردن مبلغ اضافی، تنها تا زمان فعال بودن «طرح ویژه حمایت از تولیدکنندگان ویدیو» فراهم خواهد بود و پایان طرح باعث قطع این مبلغ خواهد شد. همینطور آپارات این مبلغ را برای تولید‌کننده‌های محتوا در تمام حوزه‌ها و مخصوصا حوزه آموزشی در نظر گرفته است. از جمله افرادی که می‌توانند از این طرح بهره ببرند، تولید‌کننده ویدیو‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی هستند.

آپارات از مدت‌ها پیش در قالب آپارات گیم این امکان را فراهم کرده تا علاقه‌مندان به تولید محتوا در حوزه بازی‌های ویدیویی محتوای خود را بسازند و به‌اشتراک بگذارند و این طرح باعث افزایش درآمد آن‌ها خواهد شد. امکان استریم بازی‌ها در فضای آپارات گیم شرایطی را مهیا کرده تا گیمرها بتوانند بازی‌های مورد علاقه خود را استریم کنند و در عین حال کسب درآمد نیز داشته باشند.

درآمد روزانه در آپارات

تغییر نحوه محاسبه درصد Share کانال‌ها در آپارات

همزمان با معرفی طرح مذکور، دو تغییر مهم هم در سیستم کسب درآمد از آپارات رخ داده است. اولین مورد، تغییر نحوه محاسبه درصد Share کانال‌ها در آپارات است؛ این درصد در واقع همان درآمد حاصل از پخش تبلیغات در آپارات با صاحبان کانال‌های عضو سیستم درآمدزایی است. پیش از این زمانی که تولید کننده محتوا به سطح مورد‌نیاز برای رسیدن به سیستم کسب درآمد در آپارات می‌رسید، کارشناس‌های آپارات درصد Share را محاسبه می‌کردند و این مبلغ به مرور زمان و بسته به مولفه‌های مختلف، تغییر می‌کرد. 

با این حال از این پس قرار است محاسبه درصد Share به‌صورت سیستمی رخ دهد؛ به این صورت که در ابتدای هر ماه، این درصد مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و بسته به استقبال مخاطبین از کانال، تغییر خواهد کرد. این درصد طبق روال گذشته، کماکان همیشه بالای ۵۰ درصد خواهد بود. 

نمودار درآمد هفتگی در آپارات

تغییر روند پرداخت درآمد کانال‌ها در آپارات

تغییر بعدی دیگر در آپارات، عوض شدن روند پرداخت درآمد کانال‌ها است؛ به این صورت که از این پس کانال‌هایی که وارد سیستم کسب درآمد شده باشند، هر زمان بخواهند می‌توانند نسبت به برداشت مبلغ درآمد خود اقدام کنند و تا هفت روز کاری (به جز پنج شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی) این مبلغ به حساب آن‌ها واریز خواهد شد. حداقل مبلغ قابل واریز در سیستم درآمدزایی آپارات، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان است.

تولید‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به قسمت داشبورد حساب خودشان، مبلغ درآمد خود را مشاهده کنند. 

سیستم نمایش درآمد ماهیانه در آپارات

به هر حال طرح جدید آپارات می‌تواند باعث افزایش درآمد تولید‌کنندگان محتوا از طریق این پلتفرم شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد چگونگی کسب درآمد از آپارات، می‌توانند به این لینک مراجعه کنند. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده