نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵

توقف مراحل توسعه هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت برای مک و لینوکس

اگر از کاربران پلتفرم‌های مک و لینوکس هستید و البته به هدست واقعیت مجازی اکیولوس ریفت هم علاقه دارید باید بیشتر از مخاطبان پلتفرم پی‌سی صبر کنید زیرا نسخه مخصوص مک و لینوکس این هدست به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد.

آتمان بینِستاک، طراح ارشد شرکت اکیولوس هفته گذشته اعلام کرد که این شرکت مراحل توسعه هدست واقعیت مجازی بر روی پلتفرم‌های مک و لینوکس را متوقف کرده است.

او در این‌باره گفت:

مراحل توسعه هدست واقعیت مجازی ریفت برای پلتفرم‌های مک و لینوکس به منظور تمرکز هر چه بیشتر برای هماهنگی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار و همچنین داشتن تجربه‌ای بهتر در ویندوز متوقف شده است.

ما به پروسه تولید و توسعه این هدست برای پلتفرم‌های مک و لینوکس بازخواهیم گشت اما هیچ زمان مشخصی برای این بازگشت وجود ندارد.

پیش از این در زومجی خواندید که شرکت اکیولوس، مشخصات سخت‌افزاری پی‌سی مورد نیاز برای استفاده از اکیولوس ریفت را اعلام کرد:

  • انویدیا GTX970 با AMD 290 یا نمونه‌ی قوی‌تر
  • اینتل Core i5-4590 یا پردازنده‌ی قوی‌تر
  • 8 گیگابایت حافظه‌ی رم یا بیشتر
  • خروجی ویدیویی HDMI 1.3
  • دو پورت USB 3.0
  • ویندوز 7 سرویس پک یک یا بالاتر

هدست واقعیت مجازی اکیولوس ریفت سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه خواهد شد. این در حالی است که پروژه مورفیوس، هدست واقعیت مجازی سونی نیمه اول سال آینده میلادی روانه بازار خواهد شد. دیگر هدست واقعیت مجازی مطرح بازار یعنی Vive که با همکاری وَلو و اِچ‌تی‌سی ساخته می‌شود، هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده