نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۸

ارتقاء کیفیت سرویس GeForce Now به سطح RTX 4080

انویدیا کیفیت استریم بازی‌های سرویس GeForce Now را به سطح RTX 4080 ارتقاء می‌دهد تا به چندبرابر توان پردازش گرافیکی کنسول‌های نسل نهمی برسد.

کاربران سرویس استریم بازی‌های ویدیویی GeForce Now از آغاز این ماه در منطقه آمریکای شمالی و اروپا می‌توانند ازطریق حالت جدید Ultimate این سرویس، بازی‌ها را با کیفیت RTX 4080 SuperPOD تجربه کنند. انویدیا ادعا می‌کند که هر کاربر این سرویس می‌تواند ازطریق کلاود، توان پردازش گرافیکی بالغ بر ۶۴ ترافلاپس را برای اجرا بازی‌های مورد نظر خود به کار بگیرد.

تیم سبز توضیح داده که این قابلیت بیش از ۵ برابر توان عملکرد ایکس باکس سری ایکس است و نسبت به نسل قبلی SuperPOD بیش از ۱.۷۵ برابر پیشرفت داشته تا تجربه‌ی آن بیش‌ازپیش به یک سیستم گیمینگ لوکال یا محلی نزدیک شود.

کاربران نسخه آلتیمیت سرویس جیفورس ناو می‌توانند بسته به سرعت اتصال خود به سرورهای کلاود، بازی‌ها را با حداکثر نرخ فریم ۲۴۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند. این در شرایطی است که گیمرها از تمام قابلیت‌های تکنولوژی ری تریسینگ و DLSS 3 بهره‌مند خواهند بود و حالا با اضافه شدن برتری‌های فناوری Reflex، تأخیر در زمان استریم بازی‌ها به کمتر از ۴۰ میلی ثانیه می‌رسد. انویدیا ادعا می‌کند این نخستین بار است که یک سرویس کلاود گیمینگ به چنین سطحی از عملکرد دستیابی پیدا می‌کند.

سخت افزار نسل جدید انویدیا GeForce

علاوه‌بر این برای اولین‌بار در این سرویس از نمایشگرهای فوق عریض تا حداکثر رزولوشن 3840x1600 هم پشتیبانی خواهد شد که شامل نسخه‌های پرکاربردی مانند 3440x1440 و 2560x1080 نیز می‌شود.

اعضای سرویس فعلی GeForce NOW RTX 3080 به‌صورت خودکار به نسخه Ultimate ارتقاء خواهند یافت و افراد جدیدی که علاقه ‌دارند از امکانات این سرویس استفاده کنند باید ۲۰ دلار در ماه یا ۱۰۰ دلار برای ۶ ماه هزینه پرداخت کنند.

GeForce NOW درحال حاضر شامل ۱۵۰۰ بازی مختلف است که بازی‌های جدیدی مانند Marvel’s Midnight Suns و Warhammer 40,000: Darktide و نسخه نسل جدید The Witcher 3: Wild Hunt را نیز در بر می‌گیرد. ضمن اینکه بازی‌های رایگان پرطرفداری مانند Destiny 2 یا Lost Ark و Apex Legends نیز در آن در دسترس است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده