نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۸

رونمایی سامسونگ از گلکسی S22 و S22 Plus در رویداد آنپکد

سامسونگ در جریان رویداد آنپکد، از گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس رونمایی کرد که ظاهری آشنا و سخت‌افزاری قدرتمند دارند.

در چند ماه گذشته، خبرهای بسیاری منتشر شدند و اطلاعات مختلفی از اعضای خانواده‌ی گلکسی اس ۲۲ سامسونگ دراختیار ما قرار دادند. جزئیات فاش‌شده از این خانواده به‌قدری زیاد بود که می‌توان گفت تقریباً دیگر چیزی نیست که در پس پرده‌ قرار داشته باشد.

بااین‌همه، امروز سرانجام پس از مدت‌ها انتظار خودِ سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس و گلکسی اس ۲۲ اولترا را در رویداد آنپکد ۲۰۲۲ رونمایی کرد؛ پرچم‌دارانی که آمده‌اند با قدرت درخورتوجهشان دل هر مخاطبی را به‌دست بیاورند. در‌ادامه، مشخصات گوشی‌های هوشمند خانواده گلکسی اس ۲۲ را بررسی می‌کنیم.

نمای جلو و عقب رنگ صورتی گلکسی اس ۲۲

طراحی و نمایشگر

بزرگ‌ترین تغییر طراحی در گلکسی اس ۲۲ اولترا دیده می‌شود. این دستگاه مستطیلی‌تر طراحی شده است تا بیشتر به گلکسی نوت شباهت داشته باشد. همان‌طورکه می‌دانید، این شباهت تصادفی نیست و مدل اولترا جایگزین نوت شده و بعضی از ویژگی‌های اصلی آن را به‌ارث برده است.

گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس در رنگ‌های مشکی، سبز، رزگلد و سفید عرضه می‌شود. سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ در‌مقایسه‌با خانواده گلکسی اس ۲۱ نمایشگرهای کوچک‌تری برای مدل‌های استاندارد و پلاس ارائه می‌دهد.

خانواده‌ی S22 ازنظر رنگ در سراسر سطوح و عناصر کاربردی طراحی یکنواخت دارند. گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس به پنل‌های پشتی مات مشابه با اس ۲۲ اولترا مجهز‌ند. به‌طور‌کلی، طراحی گوشی‌های هوشمند امسال ازنظر رنگ جذاب‌تر است.

ابتدا از مدل اولترا شروع می‌کنیم که از S Pen با تأخیر بسیار کم ۲٫۸ میلی‌ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کند و درگاهی داخلی برای آن دارد. گلکسی اس ۲۲ اولترا به صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی مجهز است. گلکسی اس ۲۲ پلاس از صفحه‌نمایشی ۶٫۶ اینچی بهره می‌برد و این یعنی از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی همتای خود در نسل گذشته کمی کوچک‌تر است. مدل معمولی نیز از صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی استفاده می‌کند.

سامسونگ شکل کلی نمایشگر را برای گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس یکسان نگه داشته؛ اما در اس ۲۲ اولترا از طراحی مشابه با گلکسی نوت ۲۰ اولترا استفاده کرده است. دو گوشی هوشمند اول صفحه‌نمایش تخت دارند؛ اما در طراحی نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا از لبه‌های چپ و راست خمیده استفاده شده است تا منحصربه‌فردتر جلوه کند.

در سری گلکسی اس ۲۲، مانند گلکسی اس ۲۱ از پنل‌های LTPO استفاده شده است. این یعنی در مواقع لازم، نرخ نوسازی نمایشگر از ۱۲۰ به ۱ هرتز کاهش پیدا می‌کند. چنین عملکردی باعث صرفه‌‌جویی در عمر باتری می‌شود. درضمن، هر سه عضو جدیدترین خانواده پرچم‌دار سامسونگ درون صفحه‌نمایش خود بریدگی حفره‌ای دارند که وظیفه‌ی میزبانی دوربین سلفی را برعهده دارد.

ابعاد مدل معمولی ۱۴۶ در ۷۰٫۶ در ۷٫۶ میلی‌متر و وزن آن ۱۶۸ گرم است؛ درحالی‌که S22 Plus ابعادی برابر ۱۵۷٫۴ در ۷۵٫۸ در ۷٫۶ میلی‌متر دارد و وزنش ۱۹۶ گرم است. شکل گرد قاب فلزی و طراحی نازک به این گوشی‌ها کمک می‌کند تا راحت‌تر از Galaxy S22 Ultra در دست بنشینند. این گوشی‌های هوشمند به‌راحتی در جیب‌ها جا می‌گیرند و به‌طور‌کلی، استفاده از آن‌ها راحت‌تر از مدل اولترا است.

دوربین‌

در بخش تصویربرداری گلکسی اس ۲۲ اولترا، استفاده از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی وایدانگل، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی سه‌برابری و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو دوم با بزرگ‌نمایی ده‌برابری را شاهد هستیم. پنل جلویی گلکسی اس ۲۲ اولترا نیز از دوربین ۴۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

دوربین گلکسی اس ۲۲ پلاس نیز از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی وایدانگل و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی سه‌برابری تشکیل می‌شود. در پنل جلویی آن هم، دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است. مدل معمولی این خانواده نیز به دوربین مشابه اس ۲۲ پلاس مجهز شده است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲/ پلاسسامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا
حسگر اصلی۵۰ مگاپیکسلی۱۰۸ مگاپیکسلی با حسگر بهبودیافته
تله‌فوتو۱۰ مگاپیکسلی، زوم سه‌برابر اپتیکال

۱۰ مگاپیکسلی، زوم سه‌برابر اپتیکال

۱۰ مگاپیکسلی، زوم ده‌برابر اپتیکال

اولترا واید۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی
سلفی۱۰ مگاپیکسلی۴۰ مگاپیکسلی

نرم‌افزار، سخت‌افزار و باتری

قبل از اینکه به سخت‌افزار اشاره کنیم، باید درباره‌ی نرم‌افزار سخن بگوییم. سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس با رابط کاربری One UI 4 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ عرضه می‌شوند. در کمال تعجب، این گوشی‌ها چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عاملی و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

پردازنده‌ی اصلی گلکسی اس ۲۲ اسنپدراگون ۸ نسل یک است.کوالکام می‌گوید CPU Kryo موجود در تراشه‌ی پرچم‌دار جدید آن با ۳۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود عمل می‌کند. گفته می‌شود پردازنده‌ی گرافیکی Adreno سرعت را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد؛ درحالی‌که ازنظر مصرف انرژی ۲۵ درصد کارآمدتر است.

گلکسی اس ۲۲ اولترا از ۸ یا ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره‌مند است. همچنین، مدل معمولی و پلاس پرچم‌دار جدید سامسونگ از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگبایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. ناگفته نماند در نسخه‌ی جهانی گلکسی اس ۲۲ از تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده شده است.

نسخه سبز گوشی گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

حال سراغ باتری‌های این سه گوشی هوشمند می‌رویم. گلکسی اس ۲۲ معمولی فناوری شارژ ۲۵ واتی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد، این در حالی است که گلکسی اس ۲۲ پلاس و گلکسی اس ۲۲ اولترا از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی بهره می‌برند. علاوه‌بر‌این، گلکسی اس ۲۲ شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی را ارائه می‌دهد. ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا به‌ترتیب ۳,۷۰۰ و ۴,۵۰۰ و ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است. نکته‌ی عجیب این است که باتری‌ها به‌کاررفته در مدل معمولی و پلاس از گلکسی اس ۲۱ کم‌ظرفیت‌تر هستند.

قیمت

قیمت مدل پایه‌ی گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس از ۷۹۹ و ۹۹۹ دلار آغاز خواهد شد. اگر این قیمت‌ها آشنا به‌نظر می‌رسند، بدین‌دلیل است که قیمت خانواده‌ی گلکسی S21 در زمان معرفی نیز همین میزان بوده است. ثابت‌ماندن قیمت‌ها خبر خوشی برای خریداران علاقه‌مند به مدل‌های S22 است. از همین حالا می‌توانید این گوشی‌ها را پیش‌سفارش کنید و آن‌ها از ۲۵ فوریه دردسترس خواهند بود. در‌ادامه، فهرست مشخصات گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا را مشاهده می‌کنید:


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده