نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۹

رونمایی هواوی از برنامه‌ها و محصولات جدید خود در بازار ایران

هواوی در جریان رویداد سوپر دیوایس، از جدید‌ترین استراتژی‌ها و محصولات مرتبط با بازار ایران رونمایی کرد. با جزییات رویداد همراه زومجی باشید.

روز گذشته رویداد سوپردیوایس هواوی در ایران برگزار شد تا این شرکت از برنامه‌ها و محصولات خود برای بازار کشور در شش ماهه‌ی نخست ۲۰۲۲ پرده بردارد. هواوی در رویداد خود مدل‌های متنوعی از محصولاتش را از هواوی پی ۵۰ پرو و نوا ۹ گرفته تا لپ‌تاپ میت‌بوک ۱۴، مانیتورهای خانواده‌ی میت‌ویو و روترهای Wi-Fi 6E؛ به‌‌ نمایش گذاشته بود.

بابک فیاض، قائم‌مقام بخش موبایل هواوی در ایران، دقایقی از مراسم را به صحبت‌کردن درباره‌ی وضعیت برند و عملکرد هواوی اختصاص داد. فیاض گفت با‌ وجود مشکلات پیش‌آمده برای بخش موبایل هواوی، این شرکت سال ۲۰۲۱ را با درآمد ۳۸ میلیارد دلاری به پایان رساند. او گفت درآمد حاصل از فروش ایرفون‌ها، پوشیدنی‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی هواوی به‌ترتیب رشد ۶۹، ۳۱، ۶۱ و ۳۸ درصدی داشت؛ البته فیاض درباره‌ی عملکرد بخش موبایل سخنی به‌‌ میان نیاورد.

قائم مقام شرکت هواوی در رویداد سوپر دیوایس

قائم‌مقام بخش موبایل هواوی در ایران گفت شرکت متبوعش همچنان جزو ۱۰۰ برند برتر دنیا به‌حساب می‌آید. بابک فیاض می‌گوید هواوی در رتبه‌بندی‌های PCG و Fortune و BrandZ به‌ترتیب در رتبه‌های ۸، ۴۴ و ۵۰ قرار دارد. او با اشاره به این رتبه‌بندی‌ها می‌گوید که با‌ وجود مشکلات متعدد پیش‌آمده برای هواوی، شرکت چینی کماکان کسب‌وکار سلامتی دارد.

بابک فیاض می‌گوید هواوی در سال ۲۰۲۲ بر ۶ حوزه تمرکز خواهد داشت که اصلی‌ترین آن‌ها همچنان گوشی‌های هوشمند خواهد بود. پنج حوزه‌ی دیگر، محصولات غیر از گوشی هوشمند، نرم‌افزار و HarmonyOS، راهکارهای مربوط به خودرو، راهکارهای خانه‌ی هوشمند و راهکارهای سازمانی را دربرمی‌گیرند.

قائم‌مقام بخش موبایل هواوی می‌گوید پلتفرم سوپردیوایس که این روزها بسیار درباره‌اش می‌شنویم، بر بستر HarmonyOS قرار دارد و هواوی می‌خواهد به کمک آن، پنج حوزه را متحول کند:

  • خانه‌ی هوشمند: هوشمندسازی خانه‌ها با دستگاه‌های متصل هواوی از ‌جمله تلویزیون، اسپیکر و روتر؛
  • دفتر کار هوشمند: هوشمندسازی دفاتر کار با دستگاه‌های متصل هواوی از‌ جمله لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و فری‌بادز؛
  • حمل‌ونقل آسان: هوشمندسازی اتومبیل به‌کمک شرکت‌های خودروسازی؛
  • تندرستی و سلامتی: پایش هوشمند سلامت و ورزش افراد با دستگاه‌های متصل هواوی شامل ساعت و گوشی هوشمند؛
  • سرگرمی: تماشای فیلم و لذت‌بردن از موسیقی با دستگاه‌های هواوی همچون مانیتورها و تلویزیون‌های این شرکت.

فیاض در ‌ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت هم‌اکنون بیش‌‌ از ۱۷۰ میلیون دستگاه از سیستم‌عامل HarmonyOS هواوی استفاده می‌کنند. او می‌گوید در راستای تمرکز شرکت متبوعش بر پلتفرم سوپردیوایس، این شرکت در ۶ ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ محصولات جدید و متنوعی را در بازار ایران به‌‌ فروش خواهد رساند که از ‌جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هواوی P50 Pro: گوشی پرچم‌دار و دوربین‌محور هواوی که در دو رنگ طلایی و مشکی وارد بازار ایران می‌شود؛ این گوشی هوشمند از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ با مودم 4G قدرت می‌گیرد و با بهره‌گیری از ترکیب دوربین چهارگانه‌‌‌ی واید، مونوکروم، اولتراواید و تله‌فوتو با حسگرهای ۵۰، ۴۰، ۱۳ و ۶۴ مگاپیکسلی، در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
  • هواوی Nova 9: نوا ۹، میان‌رده‌ی کارآمد هواوی با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ با مودم 4G، رم ۸ گیگابایتی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و بدنه‌ی خوش‌ساخت، یکی از محصولاتی است که نقشی کلیدی در بازار ایران خواهد داشت.
  • میت‌بوک ۱۴: میت‌بوک ۱۴، اولترابوک خوش‌ساخت با بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی، نمایشگر ۱۴ اینچی ۳:۲، پردازنده‌ی نسل یازدهمی Core i5-1135G7 یا Core i7-1165G7 اینتل، ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی SSD جزو محصولاتی است که در اکوسیستم سوپردیوایس (چه در حوزه‌ی سرگرمی و چه کاری) نقش پررنگی دارد.
  • میت‌پد پرو ۱۲٫۶ اینچ: تبلت میت‌پد پرو با نمایشگر ۱۲٫۶ اینچی OLED، پوشش کامل فضای رنگی DCI P3، پشتیبانی از قلم M Pen، تراشه‌ی Kirin 9000E و سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0، به‌نوعی پاسخ هواوی به تبلت‌های آیپد پرو و گلکسی تب اس است.
  • ساعت هوشمند Watch GT 3: ساعت هوشمند Watch GT 3 در دو مدل ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری با نمایشگرهای OLED، قابلیت‌هایی همچون سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون و عمر باتری بالغ‌‌ بر ۷ و ۱۴ روز وارد بازار ایران خواهد شد.
  • مانیتور‌های میت‌ویو و میت‌ویو GT: هواوی مانیتورهای میت‌ویو را در دو نسخه‌ی عادی و GT وارد بازار می‌کند؛ مدل عادی با طراحی مینیمالیستی، پنل ۲۸ اینچی تخت 4K، پوشش کامل فضای رنگی DCI P3 و روشنایی ۵۰۰ نیت به‌نوعی افرادی با کاربری حرفه‌ای را هدف گرفته؛ در‌ حالی‌که مدل GT با پنل خمیده و بسیار عریض ۲۱:۹، نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و پایه‌ی مجهز به اسپیکر، مناسب گیمرها است.
  • فری‌بادز لیپ‌استیک: ایرفون FreeBuds LipStick با قاب فلزی شبیه رُژ لب و گوشی‌های قرمز از سوی هواوی به‌عنوان ایرفون مناسب بانوان معرفی می‌شود؛ این ایرفون نیز به‌زودی وارد بازار ایران خواهد شد.

مانیتور هواوی در رویداد سوپر دیوایس

شهاب نادری، مدیر ارشد بازاریابی و تبلیغات هواوی در مراسم سوپردیوایس گفت که هواوی دیگر صرفاً تولیدکننده‌ی محصولات فیزیکی نیست و تمرکز این شرکت با پلتفرم سوپردیوایس و به‌لطف HarmonyOS از محصولات به اکوسیستم تغییر یافته است؛ بدین مفهوم که محصولات هواوی در زنجیره‌ای از دستگاه‌های آن و در قالب یک اکوسیستم، از تمام ظرفیت‌هایشان بهره می‌برند.

به‌نظر شما آینده‌ی هواوی با تغییراتی که در مدل کسب‌وکار خود به‌وجود آورده، چگونه خواهد بود؟ آیا این شرکت می‌تواند با ایده‌ی دستگاه‌های متصل، پلتفرم سوپردیوایس و HarmonyOS بار دیگر به یکی از مهره‌های کلیدی بازار پرتقاضا و به‌شدت رقابتی موبایل بدل شود؟


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده