نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵

رونمایی گیگابایت از سیستم‌ های گیمینگ جدید آئورس

گیگابایت از سیستم‌های پیش ساخته و گیمینگ Aorus Model X و Model S مجهز به پردازنده‌های اینتل و AMD و کارت گرافیک Nvidia RTX 3080 رونمایی کرد.

شرکت گیگابایت (Gigabyte) از سیستم‌های گیمینگ و پیش ساخته‌ی رده بالای خود به نام‌های Aorus Model X و Aorus Model S رونمایی کرده که در هریک از آن‌ها از پردازنده‌های نسل یازدهمی Intel Core i9-11900K یا AMD Ryzen 9 5900X به همراه یک کارت گرافیک قدرتمند Nvidia RTX 3080 برای ارائه‌ی بالاترین سطح از تجربه گیمینگ استفاده شده است. هنوز اطلاعاتی از قیمت این سیستم‌ها منتشر نشده اما گیگابایت اعلام کرده که یک گارانتی ۳ ساله را در زمان عرضه‌ی این محصولات ارائه خواهد کرد.

در دل محصولات جدید گیگابایت از اجزای مشابهی استفاده شده که در دو فرم فاکتور مختلف قرار می‌گیرند. درواقع انتخاب میان یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای و ۱۶ رشته‌ی Core i9-11900K و یک چیپ ۱۲ هسته‌ای و ۲۴ رشته‌ی Ryzen 9 5900X است که هردو با یک کارت گرافیک Nvidia RTX 3080 جفت شده‌ است.

کامپیوتر گیمینگ پیش سافته گیگابایت مدل ایکس

اگر در این بین با تیم آبی همراه شوید، یک تراشه پرچم‌دار اینتل Z590 را روی هر دو مدل دریافت خواهید کرد. در مورد حجم حافظه‌ی RAM نیز بابد گفت که Model X از ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس ۴۴۰۰ مگاهرتز استفاده می‌کند. درحالی که Model S از ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۴۰۰۰ مگاهرتز برخوردار است. نسخه مجهز به پردازنده AMD نیز از یک مادربرد X570 روی مدل بزرگتر و ۵۸ لیتری Model X و یک تراشه B550 روی مدل کوچکتر و ۱۴ لیتری Model S استفاده می‌کند. حجم حافظه‌ی رم این دو نسخه نیز یکسان و ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با فراکانس ۳۶۰۰ مگاهرتز بیان شده است.

درباره حجم حافظه ذخیره‌سازی نیز باید گفت که نسخه Model X (با پردازنده اینتل یا AMD) به یک ترابایت حافظه درایو SSD از نوع M.2 PCIe 4.0 به همراه ۲ ترابایت M.2 NVMe PCIe 3.0 مجهز شده است. این مدل شامل ۵ پورت اضافی SATA 6Gb/s است که می‌توان تا حداکثر ۳ درایو ۲.۵ اینچی و ۲ درایو ۳.۵ اینچی HDD را به آن متصل کرد. Model S نیز از همین میزان درایو SSD و پورت SATA برخوردار است.

اتصالات ورودی/خروجی این سیستم‌ها نیز براساس انتخاب CPU و مادربرد اندکی متفاوت خواهد بود. از طرفی نسخه‌ Model X مبتنی بر پردازنده و مادربرد اینتل به یک منبع تغذیه ۸۵۰ وات و Model S به یک واحد ۷۵۰ وات متصل شده است.

کامپیوتر گیمینگ پیش ساخته گیگابایت مدل اس

شاسی بزرگتر Model X امکان استفاده از یک واحد خنک‌کننده مایع ۳۶۰ میلی متری را نیز ممکن ساخته که ازطریق بدنه‌ی شفاف و کناری آن قابل مشاهده است. اما Model S از این دو ویژگی محروم بوده و به‌جای آن از یک سیستم خنک‌کننده‌ی سفارشی، مشابه سیستم جریان هوای ایکس باکس سری ایکس در آن استفاده شده است.

Gigabyte در توضیحات خود اظهار داشته که طراحی بهینه‌سازی شده‌ی شاسی این کیس‌ها منجر به کاهش دمای عملیاتی سخت‌افزار و عملکرد بی‌صدای آن‌ها خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که صدای سیستم‌های پیش ساخته‌ی گیگابایت در زمان گیم‌پلی بازی‌های سنگین به‌طور میانگین زیر ۳۶ دسیبل قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود که کامپیوترهای جدید گیگابایت در زمان عرضه با قیمت بالایی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرند.

شما هم می‌توانید در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع techspot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده