نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۵

ویژگی‌ های بزرگ نسخه جدید درایورهای گرافیکی AMD

نسخه جدید درایور Adrenalin 21.4.1 شرکت AMD ویژگی‌های جدید و بهبودهای نرم‌افزاری زیادی را برای پردازنده‌های گرافیکی رادئون به همراه دارد.

AMD نسخه جدیدی از مجموعه درایورهای گرافیکی Radeon Software را منتشر کرده که قابلیت‌های کاربردی و بزرگی را برای کاربران گرافیک‌های این شرکت ارمغان می‌آورد. قابلیت AMD Link Windows در استریم بازی‌ها، بهبود کیفیت ضبط و استریم محتوا، گسترش تنظیمات و معیار‌های اندازه‌گیری عملکرد، اصلاح تنظیمات نواقص و ناکارآمدی رنگبندی تصاویر، پشتیبانی از فناوری Microsoft PlayReady AV1، فناوری AMD Crash Defender و یک رابط کاربری جدید درکنار آپشن‌های قابل تنظیم نصب درایورها (به‌صورت کامل، حداقلی و فقط درایور) از جمله ویژگی‌هایی هستند که در Adrenalin 21.4.1 اضافه شده است.

AMD Link Windows یک اپلیکیشن رایگان است که به شما اجازه می‌دهد تا به یک کامپیوتر دیگر مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز متصل شده و بازی‌های استریم شده را بازی کنید. AMD Link Windows ابتدا کار خود را به‌عنوان یک اپ موبایل آغاز کرده و قبل از گسترش گیم استریمینگ در پلتفرم موبایل، برای کنترل از راه دور دیگر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. نسخه جدید برنامه Link Windows برای افرادی که مثلاً در خانه یک سیستم قدرتمند دارند و در خارج از خانه از یک لپ‌تاپ سبک و ضعیف‌تر استفاده می‌کنند، کاربرد زیادی خواهد داشت.

قابلیت AMD Link Windows

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و جالب توجهی که در این به‌روزرسانی اضافه شده، قابلیت AMD Link Game است که عملاً به شما اجازه می‌دهد تا یکی دیگر از دوستان یا آشنایان خود که از پردازنده‌های گرافیکی Radeon استفاده می‌کنند را در یک بستر چندنفره لوکال یا حالت split screen به تجربه بازی‌های مورد علاقه خود دعوت کنید. AMD Link از گزینه‌های مختلفی از تنظیمات پهنای باند پشتیبانی کرده و در بهترین حالت می‌توان تجربه بازی‌ها با نرخ فریم 144fps با زمان تأخیر بسیار کم را فراهم کند.

اما بدون شک بخش قابل توجهی از افرادی که سیستم جمع آوری می‌کنند، مینیمالیست‌هایی هستند که علاقه چندانی به زرق و برق زیاد ندارند. AMD برای این بخش از جامعه کاربران نیز انتخاب‌های خوبی را به همراه داشته و امکان نصب و شخصی‌سازی اینستالر درایورهای خود در سه حالت مختلف را فراهم می‌کند. شما می‌توانید در ادامه تنظیماتی که در هریک از حالت‌های نصب درایورهای AMD در اختیار شما قرار می‌گیرند را ملاحظه کنید.

آپشن های مختلف نصب درایورهای جدید AMD

از سوی دیگر، علاقه‌مندان به تنظیم و شخصی‌سازی بیشتر ملاک‌های گرافیکی بازی‌ها نیز می‌توانند از گسترش تنظیمات و معیار‌های اندازه‌گیری عملکرد و اصلاح تنظیمات نواقص و ناکارآمدی رنگبندی تصاویر استفاده خوبی داشته باشند. از طرفی حالا می‌توان تنظیمات گرافیکی Radeon و همچنین پردازنده‌های Ryzen را به‌صورت یکجا و در یک رابط کاربری جدید مشاهده کرد.

در سایر تغییرات اعمال شده در Adrenalin 21.4.1 نیز یک تنظیمات کاملاً یکپارچه و داخلی برای ضبط و استریم محتوا را داریم که در یکی از تب‌های رابط کاربری نرم‌افزار گنجانده شده است. کاربرانی هرگونه اختلال یا مشکلی در مشاهده‌ی رنگ‌ها دارند نیز می‌توانند از تنظیمات پروتونوپیا، دوترانوپیا و تریتانوپیا در نرم‌افزار جدید AMD استفاده کرده و تصاویر واضح‌تر و بدون هیچگونه تأثیر منفی در عملکرد گرافیکی بازی را دریافت کنند. یکی دیگر از تغییرات کوچک ولی کاربردی درایور جدید AMD نیز اضافه شدن پشتیبانی از فناوری اوپن سورس Microsoft PlayReady AV1 در پردازنده‌های سری AMD Radeon RX 6000 است.

نسخه جدید درایور گرافیکی AMD

در پایان AMD یک قابلیت جدید برای پایدار کردن عملکرد گرافیکی سیستم را در نسخه جدید درایورهای خود اضافه کرده که AMD Crash Defender نام دارد. ظاهراً این ویژگی موجب می‌شود تا سیستم در هنگام کرش کردن بازی‌ها پایداری خود را حفظ کند تا از داده‌های ذخیره نشده‌ی کاربران محافظت شود. این شرکت کاربران را تشویق کرده تا در استفاده از این ویژگی، هرگونه مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند را ازطریق ابزار AMD Bug Report Tool به توسعه‌دهندگان گزارش دهند.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع hexus
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده