نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۱

مدل 4K اپل تی وی با تراشه A12 معرفی شد

اپل در جریان رویداد خود، از نسخه جدید و 4K اپل تی وی رونمایی کرد که حتی ریموت آن هم تغییر کرده است.

اپل نسخه‌ی جدید ستاپ‌باکس اپل‌ تی‌وی را پس از انتشار شایعات متعدد رونمایی کرد. نسل جدید اپل‌تی‌وی را باید ششمین نسل از این محصول خواند. اپل‌تی‌وی 4K همچنان به طراحی نسل گذشته وفادار مانده، حال آنکه در دل خود از وجود پردازنده‌ی جدید A12، ریموت جدید و قابلیت‌های جالب توجه بهره می‌برد.

همان‌طور که اشاره کردیم، اپل تی‌وی 4K‌ از وجود تراشه‌ی A12 بایونیک بهره می‌برد. با بهره‌گیری از این تراشه، اپل تی‌وی 4K قادر است تا تمامی بازی‌های موجود در اپ‌استور و همینطور اپل آرکید را اجرا کند. کوپرتینویی‌ها اعلام کردند که اپل‌ تی‌وی 4K از فناوری HDR‌در کنار دالبی ویژن بهره می‌برد. با بهره‌گیری از قابلیت‌های جدید، ستاپ‌باکس اپل قادر است تا ویدیوها با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را به‌راحتی پخش کند. ضمنا باید به این نکته اشاره کرد، کاربران اپل‌ تی‌وی 4K که گوشی آیفون ۱۲ پرو را در اختیار داشته باشند، می‌توانند از طریق ایرپلی، ویدیوهای خود را با نرخ ۶۰ فریم در قانیه پخش کنند.

مهندسان اپل یک فناوری جالب دیگر را نیز در اپل تی‌وی 4K گنجانده‌اند که کاربران می‌توانند با استفاده از آن و کمک گرفتن از حسگرهای آیفون خود، تصویر پخش شده روی تلویزیون را کالیبره کنند. اپل تی‌وی 4K با بهره‌گیری از حسگر نور قرار گرفته در آیفون که باید به نمایشگر تلویزیون چسبانده شود، می‌تواند رنگ‌های در حال نمایش رو صفحه‌نمایش را با طیف رنگ استاندارد در صنعت سینما مقایسه کرده و اپل تی‌وی 4K‌ را با استفاده از اطلاعات دریافتی و مقایسه انجام شده، کالیبره کند. با استفاده از این ویژگی، کاربران دیگر نیازی به کالیبره کردن و تغییر تنظیمات نمایشگر ندارند.

ریموت جدید اپل تی‌وی که ریموت سیری نام دارد کاملا متحول شده است. اپل در ساخت ریموت جدید خود از وجود یک ترک‌پد بهره می‌برد و پوشش سطح این ریموت کاملا از آلومینیوم پوشیده شده که گاملا حاصل بازیافت است. یکی از نکات جالب توجه در مورد ریموت اپل تی‌وی باید به کلید پاور آن اشاره کرد که می‌توان از آن برای خاموش و روشن کردن تلویزیون نیز استفاده کرد، از این‌رو با استفاده از این ریموت دیگر نیازی به ریموت تلویزیون نیست. این موضوع در مورد کلید قطع کردن صدا (Mute) نیز صادق است.

براساس اطلاعات ارائه شده، اپل تی‌وی جدید همراه‌با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی راهی بازار می‌شود. برچسب قیمتی این محصول ۱۷۹ دلار است و انتظار می‌رود از ماه می راهی بازار شود.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده