نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۲

برگزاری کنفرانس GTC 2021 از آشپزخانه مدیرعامل انویدیا

جنسن هانگ مدیرعامل شرکت انویدیا مثل سال گذشته نطق اصلی کنفرانس Graphics Technology Conference 2021 را از آشپزخانه خانه شخصی خود استریم خواهد کرد.

در پی ادامه روند همه‌گیری ویروس کرونا، همه‌ی رویدادهای عمومی انویدیا با کنفرانس‌های آنلاین و دیجیتالی جایگزین شده‌اند. اتفاق جالبی سال گذشته شاهد آن بودیم، ارائه نطق اصلی کنفرانس GTC انویدیا توسط مدیرعامل این شرکت از آشپزخانه خانه شخصی او بود که واکنش‌های زیادی را به‌دنبال داشت. بعد از این اتفاق، جنسن هانگ تقریباً همه اطلاعیه‌های ویدیویی خود را از همین مکان ارائه کرده و به‌نوعی آشپزخانه خود را به محل برگزاری رویدادهای انویدیا تبدیل کرده است. درحالی که پایان پاندمی ویروس COVID-19 به این زودی‌ها بعید به نظر می‌رسد، جنسن نیز اعلام کرده که GTC امسال هم به همین شکل برگزار خواهد شد.

حساب توییتر انویدیا می‌نویسد:

«نطق اصلی مراسم یک بار دیگر از آشپزخانه خانه هانگ ارائه خواهد شد. در این کنفرانس به جوانب مختلفی از نوآوری در تکنولوژی خواهیم پرداخت. از کامپیوترهای کوانتومی گرفته تا تکنولوژی هوش مصنوعی همگی در موضوعات مورد بحث GTC 2021 جا می‌گیرند.»

جنسن هانگ درحال خارج کردن پردازنده جدید انویدیا از فر آشپزخانه

انویدیا سال گذشته و تنها چند روز قبل از برگزاری GTC 2020 تیزر جدید را با عنوان «جنسن چه چیزی را می‌پزد؟» منتشر کرده و هانگ را درحالی که یک تراشه NVIDIA HGX برپایه پردازنده گرافیکی Ampere GA100 را از فر آشپزخانه خود خارج می‌کرد، نشان می‌داد. باتوجه به اینکه مجدداً تیزر مشابهی برای GTC 2021 منتشر شده که فقط اینبار حالت متنی دارد، می‌توان انتظار رونمایی از سخت‌افزار جدید را در این مراسم داشت.

موضوعات مورد بحث در کنفرانس‌های GTC انویدیا معمولاً ارتباطی به محصولات عموم مصرف‌کنندگان ندارد، لذا نباید انتظار یک کارت گرافیک جدید را در این رویداد داشت. در عوض، جنسن پیش از این چیزهایی از قبیل ورک‌استیشن‌های Quadro، شتاب‌دهنده‌های داده‌ی تسلا، چیپ‌های اتوموبیل NVIDIA Drive و سیستم‌های Jetson را در جریان برنامه‌های GTC رونمایی کرده است. لذا باید انتظار این قبیل محصولات را داشته باشیم.

موضوعات مورد بحث در GTC 2021

در هفته‌های اخیر اطلاعات جدیدی از نسل بعدی پردازنده‌های RTX Ampere که قبلاً با نام Quadro شناخته می‌شدند، فاش شده است. انویدیا تاکنون RTX A6000 را برپایه پردازنده گرافیکی GA102 عرضه کرده اما از آن زمان تاکنون، پردازنده‌های GA104 و GA106 نیز برای مصارف عمومی به بازار عرضه شده است. شایعه شده که هردوی این پردازنده‌ها تحت عنوان RTX A5000 و RTX A4000 منتشر خواهند شد. علاوه‌بر این انتظار ارائه اطلاعات بیشتر درباره نسل جدید Tesla T4 یعنی NVIDIA A10 را نیز خواهیم داشت.

کنفرانس GTC 2021 در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۲۱ (۲۳ فروردین ۱۴۰۰) رأس ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد. انویدیا وعده «چند سورپرایز غیرمنتظره» را به طرفداران داده و آن‌ها را برای تماشای این برنامه ترغیب کرده است. در پایان می‌توانید نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده