نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۷

ارائه‌ قابلیت Auto HDR برای بیش از هزار بازی پلتفرم پی سی

مایکروسافت قابلیت استفاده از حالت Auto HDR را برای بیش از ۱۰۰۰ بازی فعلی پلتفرم پی سی روی DirectX 11 و DirectX 12 فعال می‌کند.

بعد از معرفی و انتشار موفقیت آمیز حالت AutoHDR برای بازی‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس، حالا مایکروسافت تصمیم گرفته تا تکنولوژی جدید خود را برای بازی‌های فعلی پلتفرم پی سی نیز فراهم کند. درحال حاضر امکان دسترسی به این قابلیت تنها ازطریق Windows Insider Program امکان‌پذیر بوده و بعد از اتمام تست‌ها و بررسی نهایی برای تمامی گیمرها در دسترس قرار خواهد گرفت. البته قابلیت HDR یا محدوده‌ی دینامیکی بالای تصاویر، برای تمامی مانیتورهایی که از آن پشتیبانی می‌کنند قابل فعالسازی خواهد بود؛ اما برای دسترسی به محتوای واقعی HDR در بازی‌های ویدیویی، به پشتیبانی توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار نیاز است. حالا Auto HDR بدون نیاز به تغییر در ساختار نرم‌افزار، به‌صورت خودکار امکان بهره‌مندی از کیفیت HDR را برای کاربر فراهم می‌کند.

مایکروسافت ادعا می‌کند که Auto HDR به‌صورت خودکار رنگ‌ها و روشنایی نمایشگر شما را تنظیم کرده و تجربه جذاب‌تر و واقعگرایانه‌تری از محتوای تصویری را به کاربر ارائه می‌کند. اما نکته‌ی مورد اهمیت این است که Auto HDR حتی برای بازی‌های دایرکت ایکس ۱۱ نیز قابل استفاده خواهد بود. این شرکت اعلام کرده که بیش از ۱۰۰۰ بازی DX11 و DX12 می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. به منظور فعالسازی حالا اتو HD آر، باید به تنظیمات Windows HD Color در ویندوز 10 مراجعه کنید.

مقایسه حالت Auto HDR با Native HDR و SDR در بازی GEars 5

مایکروسافت بازی Gears 5 را به‌عنوان نمونه‌ای از عملکرد تکنولوژی Auto HDR در نظر گرفته که به‌صورت پیشفرض از حالت HDR پشتیبانی می‌کند. با مقایسه تصاویر حالت SDR و Auto HDR و همچنین حالت Native HDR خود بازی می‌توان نحوه‌ی تنظیمات روشنایی تصاویر را در مقایسه با حالت HDR پیشفرض بازی مشاهده کرد. البته که حالت Native HDR همچنان بهتر به نظر می‌رسد اما همچنان استفاده از حالت Auto HDR تفاوت زیادی را در مقایسه با SDR ایجاد خواهد کرد.

مایکروسافت همچنان با دریافت پیشنهاد‌ها و انتقادات کاربران مشغول اصلاح و برطرف کردن باگ‌های عملکرد Auto HDR است و به‌زودی زمان دسترسی عمومی کاربران به این فناوری را اعلام خواهد کرد. در ادامه می‌توانید ملزومات استفاده از Auto HDR و همچنین مسیر فعالسازی آن را ملاحظه کنید.

موارد مورد نیاز

  • کانال توسعه Windows Insider Program نسخه 21337
  • یک مانیتور با قابلیت نمایش محتوای HDR

نحوه فعالسازی Auto HDR

  • منوی تنظیمات (Settings) ویندوز را باز کرده و به بخش System و سپس Display مراجعه کنید.
  • روی لینک Windows HD Color Settings کلیک کنید.
  • به پایین صفحه مراجعه کرده و از فعال بودن تیک Use HDR اطمینان حاصل کنید.
  • پایین‌تر رفته و گزینه‌ی Auto HDR را پیدا کنید. تیک آن را فعال کرده و بدین ترتیب محدوده‌ی دینامیکی بالای اتوماتیک را فعال خواهید کرد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده